|
Autor |
Wiadomość |
Dariuszenko
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 19 Sie 2020 Posty: 9 Skąd: wlkp.
|
Wysłany: 2023-04-23, 22:19 [D2 96
] Skrzynia ZF 4HP-24A kod: CML. Problem z wstecznym
|
|
|
Witam.
Szukałem trochę w tematach ale nie znalazłem satysfakcjonujących porad.
Mam skrzynię 4HP-24A z oznaczeniem CML.
Po zakupie nie najeździłem się za dużo autem, ponieważ czekał mnie remont silnika, który trochę trwał. W skrzyni biegów wymieniany był olej i filtr oleju. Olej to ,, RAVENOL ATF 5/4HP Fluid '' żółty
Zauważyłem, że gdy włączam wsteczny bieg samochód nie zawsze chce cofać. Czasami w zależności od miejsca w którym stoję, stoczy się kawałek ale z reguły stoi w miejscu. Trzeba go wkręcić na obroty i trochę poruszać dźwignią by ,,załapał' i zaczął cofać.
Kolejna sprawa to czwarty bieg, który nie zawsze się chce załączyć w trakcie jazdy.
Bez reguły czy ciepły, czy zimny silnik. Bywa, że jadę około 90km/h i mam około 2000 obr. . Zwolnię lub zatrzymam się na światłach, ruszę i już przy 90km/h mam około 2800/3000 obr. Fis pokazuje czwarty bieg. Redukując bieg na TipTronicu z 4 na 3 nic się nie dzieję. Dopiero po zwolnieniu i kolejnym ręcznym zredukowaniu z 3 na 2 i przełączeniu na ,, D '' Skrzynia dopiero przełączy po kolei na 3 i 4.
Bywa, że sto kilometrów zrobię bez problemów, a bywa, że na odcinku piętnastu km i przynajmniej trzech miejscach, w których muszę się zatrzymać lub zwolnić już czwórki nie chce załączyć sam.
Co może być przyczyną takich zachowań? Olej, jak patrzyłem nawet po przerzuceniu wszystkich biegów pojawia się w miejscu korka wlewu.
Czy ktoś z Was miał podobne przypadłości?
Mam nadzieję, że ktoś pomoże.
Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2023-04-24, 21:10
|
|
|
Nie ma się co czarować skrzynia ma swój przelot i może wymagać solidnego remontu.
Jeśli jednak wszystkie biegi są a problemy występują sporadycznie i elektronika nie wyrzuca błędu to zaczął bym od wyjęcia i wyczyszczenia płyty zaworowej.
Trzeba mieć pewność też, że filtr o ile wymianiany został zamontowany prawidłowo i nie wypluło uszczelki. Kształt kołnierza dla uszczelki dostępnych dziś filtrów jest niezgodny z tym co był powinno.
Czyszczenie płyty to prosta robota ale wymaga uwagi i czystości. Wcześniej trzeba zaopatrzyć się w papierową usczelkę płyty separującej.
Bez rozkręcenia płyty to wróżby. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
Dariuszenko
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 19 Sie 2020 Posty: 9 Skąd: wlkp.
|
Wysłany: 2023-04-24, 22:16
|
|
|
Nalatane faktycznie ma. Aż cieszy, że mimo wszystko w takiej kondycji.
Błędów nie pokazuje, a problemy tak jak opisywałem pojawiają się sporadycznie ale pojawiają. Zaniepokoiłem się bo nie chciał bym aby z pierdoły czy z mojej nieuwagi stało się coś poważniejszego..
Dziękuję za nakierowanie mnie na co zwrócić uwagę. |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |