Autor |
Wiadomość |
Agnes
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Agnieszka
Jeżdzę: A8 D2 S8
Dołączyła: 18 Sie 2012 Posty: 13 Skąd: Swinoujscie
|
Wysłany: 2013-01-10, 00:09 [D2 ALL
] Wymiana wkładki zamka tylnej klapy + centralny
|
|
|
Witam , nie znalazłam rozwiązania przeglądając forum
Mam do wymiany wkładkę zamka tylnej klapy , i tu pytanie czy po zakupie powiedzmy z aledrogo używki będzie pasowała bez żadnego kodowania itd . Czy otworzę np kluczykiem który mam fizycznie lub pilotem.
Druga sprawa , po wymianie pompki centralnego i mega problemach z zakodowaniem kluczyka (otwiera/zamyka) oprócz drzwi kierowcy .... jakiś pomysł.
Dodam że po wymianie pompki(śmigiełko rozsypane) strasznie długo chodzi ok 20 sek. po naciśnieciu/zamknięciu , wcześniej zanim pompka padła otwierało/zamykało z pilota elegancko bez żadnego buczenia długiego
A może jest to wina źle zakodowanego pilota , ale swoją drogą pompka nie powinna tak buczeć i działać długo , od czego zacząć ?
Z góry dziękuję za podpowiedź |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-01-10, 00:19 Re: Wymiana wkładki zamka tylnej klapy + centralny
|
|
|
Agnes napisał/a: | Witam , nie znalazłam rozwiązania przeglądając forum
Mam do wymiany wkładkę zamka tylnej klapy , i tu pytanie czy po zakupie powiedzmy z aledrogo używki będzie pasowała bez żadnego kodowania itd . Czy otworzę np kluczykiem który mam fizycznie lub pilotem.
Druga sprawa , po wymianie pompki centralnego i mega problemach z zakodowaniem kluczyka (otwiera/zamyka) oprócz drzwi kierowcy .... jakiś pomysł.
Dodam że po wymianie pompki(śmigiełko rozsypane) strasznie długo chodzi ok 20 sek. po naciśnieciu/zamknięciu , wcześniej zanim pompka padła otwierało/zamykało z pilota elegancko bez żadnego buczenia długiego
A może jest to wina źle zakodowanego pilota , ale swoją drogą pompka nie powinna tak buczeć i działać długo , od czego zacząć ?
Z góry dziękuję za podpowiedź |
Gdy wymienisz wkładkę nie musisz jej kodować i będzie bez problemu pasowała. Co do otwierania kluczykiem to zapomnij o swoim bo będzie inny. Jest na forum manual jak można łatwo naprawić tą wkładkę. Jak coś mam sprawną wkładkę z kluczykiem.
Nie rozumiem Twojego problemu z tym kodowaniem pilota. Chodzi Ci pilot? Znaczy czy otwiera i zamyka? Jeśli długo pompuje zanim zaskoczy zamek to raczej masz jakąś nieszczelność w układzie. |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1795 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2013-01-10, 08:23
|
|
|
To długie chodzenie wskazuje że masz gdzieś nieszczelność . Może gdzieś usłyszysz w bagażniku jak powietrze ucieka . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
Agnes
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Agnieszka
Jeżdzę: A8 D2 S8
Dołączyła: 18 Sie 2012 Posty: 13 Skąd: Swinoujscie
|
Wysłany: 2013-01-10, 12:14
|
|
|
Dziękuję za podpowiedzi , zanim pompka padła wszystko chodziło idealnie czyli otwierało/zamykało pilotem lub ręcznie bez żadnego buczenia , po wymianie pompki
na "nową" okazało się że pilot nie zamyka/otwiera żadnych drzwi tylko alarm mrugał
i pompka buczy bardzo długo ok 20 sekund . Auto można było zamknąć od środka tylko manualnie a drzwi kierowcy od zewnątrz kluczykiem . Po kilkudziesięciu różnych kombinacjach począwszy z kluczykiem technicznym w stacyjce poprzez zamykanie otwieranie z trzymaniem na pilocie przycisku otwarcie/zamknięcie udało się ale nie do końca .
W tej chwili po naciśnięciu np zamknięcie - zamyka drzwi ale oprócz kierowcy (tak samo jest z otwarciem) . Dodam jeszcze że po zczytaniu vagiem jest błąd w zamku centralnym coś w rodzaju "zbyt dużo prób kodowania"
Ale wydaje mi się że nie ma to nic wspólnego z buczeniem długim , może magicy w warsztacie wymieniając pompkę coś pogubili lub źle zmontowali ? |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-01-10, 12:23
|
|
|
Odłącz akumulator na parę minut i spróbuj wtedy. A pompka ta nowa ma taki sam numer jak ta stara? I czy przewody do pompki dobrze włożone? Może tam cos puszczać.
Podaj dokładnie kody jakie zczytałaś. |
|
|
|
|
Agnes
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Agnieszka
Jeżdzę: A8 D2 S8
Dołączyła: 18 Sie 2012 Posty: 13 Skąd: Swinoujscie
|
Wysłany: 2013-01-10, 13:01
|
|
|
Akumulator jest nowy , w międzyczasie jak pompka padła to padł też aku i był wymieniony już na samym końcu po wymianie pompki - i tu był problem bo nie można się było dostać do bagażnika i auto było odpalone spod spodu gdzieś bo nie ma plusa w bagażniku ....
Błąd podam później bo jestem w pracy teraz
[ Dodano: 2013-01-10, 13:03 ]
Tak pompka miała identyczny numer jak poprzednia , dodam jeszcze że ta "nowa" po kilkukrotnym otwieraniu/zamykaniu np z 10 razy z rzędu przegrzewa się i wyłącza na ok 30 min
update :
oto wydruk vaga
KODY BŁĘDÓW - Zamek centralny Data 10.01.2013 Godzina 14:50:19
8L0862257G ZV-Pumpe, DWA, Funk D16
1367 Wyłączenie pompy centralnego zamka
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
1371 Alarm od drzwi kierowcy
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
1374 Alarm od włączenia stacyjki
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
1370 Alarm od czujek ultradźwiękowych
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Podczas zamknięcia się w środku pilotem , słychać że pompka cały czas pracuje a w drzwiach kierowcy słychać jakby syczenie głośne , dodam jeszcze że dzisiaj po otwarciu auta kluczem alarm się włączył .......
ps nie ma już błędu w vagu"zbyt duża liczba prób kodowania" |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-01-10, 18:57
|
|
|
Agnes napisał/a: | Akumulator jest nowy , w międzyczasie jak pompka padła to padł też aku i był wymieniony już na samym końcu po wymianie pompki - i tu był problem bo nie można się było dostać do bagażnika i auto było odpalone spod spodu gdzieś bo nie ma plusa w bagażniku .... |
Wystarczy dostać się do skrzynki pod nogami pasażera i dołożyć na dolną listwę przewód plusowy. Lepsze to niż czołgać się pod autem. To tak na przyszłość.
Agnes napisał/a: | Podczas zamknięcia się w środku pilotem , słychać że pompka cały czas pracuje a w drzwiach kierowcy słychać jakby syczenie głośne , dodam jeszcze że dzisiaj po otwarciu auta kluczem alarm się włączył ....... |
Ja bym rozebrał boczek od drzwi kierowcy i sprawdził gdzie to syczy. Do prawidłowego działania centralnego zamka układ musi być całkowicie szczelny. To że pompka długo pracuje to wina właśnie tego, że powietrze ucieka w atmosferę. |
|
|
|
|
Agnes
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Agnieszka
Jeżdzę: A8 D2 S8
Dołączyła: 18 Sie 2012 Posty: 13 Skąd: Swinoujscie
|
Wysłany: 2013-01-10, 23:53
|
|
|
Simone331 dziękuję za podpowiedź.
Czy sądzicie że te błędy (vag) mogą być spowodowane nieszczelnością gdzieś w układzie drzwiach kierowcy ? |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-01-10, 23:57
|
|
|
Agnes napisał/a: | Simone331 dziękuję za podpowiedź.
Czy sądzicie że te błędy (vag) mogą być spowodowane nieszczelnością gdzieś w układzie drzwiach kierowcy ? |
To była przyjemność.
Te błędy napewno są tym spowodowane. Tymbardziej, że piszesz o wyraźnym syczeniu w tych drzwiach. Po naprawie usterki powinny wszystkie poznikać. |
|
|
|
|
Agnes
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Agnieszka
Jeżdzę: A8 D2 S8
Dołączyła: 18 Sie 2012 Posty: 13 Skąd: Swinoujscie
|
Wysłany: 2013-02-10, 16:08
|
|
|
Simone331 napisał/a: | Agnes napisał/a: | Simone331 dziękuję za podpowiedź.
Czy sądzicie że te błędy (vag) mogą być spowodowane nieszczelnością gdzieś w układzie drzwiach kierowcy ? |
To była przyjemność.
Te błędy napewno są tym spowodowane. Tymbardziej, że piszesz o wyraźnym syczeniu w tych drzwiach. Po naprawie usterki powinny wszystkie poznikać. |
Sprawa rozwiązana :lol: :
Zamek drzwi kierowcy+wymiana koszt w sumie 250PLN
Dziękuję za podpowiedzi
ps auto chyba pójdzie do sprzedania |
|
|
|
|
|
|
|
Detter
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-06-21, 13:55
|
|
|
Troszkę odgrzeję: piszecie o manualu naprawy wkładki w klapie: mógł by ktoś zapodać linka? bo nie mogę się dokopać...
Samą wkładkę już wyciągałem, pobawiłem się w rozruszanie ale dalej czasem nie łapie. tj. albo nie zamknie albo nie otworzy.... |
_________________
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2013-06-21, 21:41
|
|
|
No właśnie ostatnio mnie coś takiego spotkało. Od nieużywania kluczyka zapadki w bembenku zaśniedziały. Co prawda nie rozkręcałem go tylko zapodałem WD. Ale jutro spróbuje zajrzeć głębiej i zakonserwować.
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
Detter
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Cze 2012 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-06-23, 11:55
|
|
|
Dzięki za linka. Zabieram się do pracy |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
|