Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Wysoka temperatura po zgaszeniu silnika 4.2  
Autor Wiadomość
jaano 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 84
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-06-30, 00:23   

dokladnie.. - juz tez pisalem o przegrzewaniu - u mnie podejzewam zapchana ale od zewnatrz hlodnice - ma juz za maly przeciag i trzeba ja wyczyscic z owadow i innych smieci - ja przegrzewanie zauwazylem u siebie w Chorwacji w korkach przy temp. ok 42st na zewnatrz.. temperatura rosla do 120 st i w koncu jak stanalem na parkingu i otworzylem maske to nie wiedzialem czy wylaczac silnik czy nie - zdecydowalem sie jednak wylaczyc - ale temp. utrzymywla sie wysoka, wiec sprobowalem odpalic - nici - chyba nawet nie zakrecil i wtedy pokazalo chyba na wyswietlaczu ze za wysoka temp. wiec polalem sama chlodnice woda, wentylator od klimy pracowal wiec schlodzilo plyn na tyle ze moglem zapalic ale od wtedy mialem ze soba na taki wypadek kilka butelek z woda i zawsze dzialaly, podobnie po przegazowaniu czasem popuszczalo (w korku). Teraz musze wyczyscic chlodnice.. i moze wszystko bedzie ok, bo normalnie 90 stopni trzyma non stop..
_________________
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-06-30, 06:23   

Ostatnio kolega robił a8 bo się grzało , wymienili chłodnice , wisco , termostat . Grzało się dalej - okazało się że wentylator ten co jest elektryczny jakimś dziwnym cudem miał zamienione kable we wtyczce ( auto przyjechało w zimę z niemcowni ) zamienili i jest po problemie .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
klon_84
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-30, 12:13   

Z tego co pamietam to ja zakladalem wlasnie ten termostat wahler'a i jest wszystko ok, podobnie jak przemoR888 tanich nie polecam...

[ Dodano: 2010-06-30, 12:16 ]
pioter napisał/a:
Ostatnio kolega robił a8 bo się grzało , wymienili chłodnice , wisco , termostat . Grzało się dalej - okazało się że wentylator ten co jest elektryczny jakimś dziwnym cudem miał zamienione kable we wtyczce ( auto przyjechało w zimę z niemcowni ) zamienili i jest po problemie .


pioter ale chodzi tobie o watrak klimy??? :shock:
 
 
jaano 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 84
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-06-30, 12:45   

tak mysle - o wentylator klimy - tylko on jest elektryczny..
co do termostatu Wahlera - to ja tez go mam ale pamietam ze gdzies wyczytalem ze cala seria do Audi miala Fehler, mam nadzieje ze nie te nasze :)
_________________
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2891
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-30, 13:38   

wiatrak elektr. jest nie tylko do klimy
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-06-30, 16:59   

Tak jak napisał maciu : wiatrak elektryczny ma podwójne zadanie , jak nie daje rady visco to ma elektryczny pomagać.
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
przemoR888 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 263
Skąd: wielkopolska/ Piła
Wysłany: 2010-06-30, 20:33   

u mnie nie działał elektryczny i temp stała wryta na 90st. ale klima słabo działała, wymieniłem elektryczny i klima już jest ok. tak więc dobre visco powinno wyrobić i utrzymać temp 90.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2010-06-30, 21:49   

u mnie tak samo 90.C i nie pójdzie dalej . może masz mało płynu w układzie :-/
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
NATANIEL 
Użytkownik



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi C4
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: GA / czasem SBI
Wysłany: 2010-06-30, 23:32   

A tak pozostając w temacie układu chłodzenia A8/S8 - wnioskuję, że po wyłączeniu silnika żaden wentylator chłodnicy już się nie załącza? Ja w swojej C4 tak miałem (choć tam układ chłodzenia jest prosty - wentylator elektryczny i tyle). I też zdarzało się, że po zgaszeniu silnika temperatura oraz ciśnienie w układzie gwałtownie narastały. Po małej modyfikacji :-) wentylator, w miarę potrzeby, załącza się teraz nawet przy wyłączonym silniku ;-) .

Co do spadków temperatury w czasie jazdy np. do 70 st. (kiedy pęd powietrza lepiej chłodzi chłodnicę), wskazuje to zazwyczaj na termostat (wydaje mi się, że niesprawne wisko może powodować zawyżanie temperatury, ale nie niedogrzewanie silnika - no chyba, że się mylę, albo sprzęgło obraca śmigłem bez przerwy).

No i jeszcze jedna rad, taka z autopsji, choć nie wiem, czy komuś zdarzyło się tak poeksperymentować z płynami, jak mi... :shock: Kiedyś na trasie dolałem sobie zwykłego płynu chłodzącego (bo na stacji nie mieli do chłodnic alu, a taki właśnie miałem wlany u siebie). Efekt: wkrótce coś jakby elektroliza, dziwny nalot (wydzielna z układu) i... pompa wody do wymiany. Mimo przeczucia (bo jeszcze wtedy nie była to pewność) zdarzyło mi się popełnić ten sam błąd jakoś po roku - i kolejny raz cuda zaczęły dziać się z układem a potem rozszczelniło pompę i zaczęła przeciekać :-( Tak, to utwierdziło mnie w przekonaniu, żeby nie lać do układu nic poza ALU :idea:
_________________
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci (o AUDI S8...)
 
 
Cruiser 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8L D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 45
Skąd: Koniec Swiata :)
Wysłany: 2010-07-01, 05:58   

paulo79 napisał/a:
.... mozna je spr za pomoca palca czyli sprobowac je zatrzymac- jak padniete to zatrzymasz je palcem a jesli dobre to noie zatrzymasz go oczywiscie zachowac ostroznosc ale dla kogos kto juz to robil to zaden problem sprawdzic visco, jedno jest pewnie jeli temp spada podczas jazdy to termostat do wymiany a jesli auto sie zagrzewa do oko 100-110 st to viscoza do wymiany.


Koledzy podlacze sie pod temat...
Od jakis 2-3 tygodni obserwuje wskaznik temperatury silnika, ktory w czasie jazdy nie wychyla sie powyzej 70stC, a nawet spada do okolo 60stC. Wczesniej bywalo, ze stojac w korku wskaznik pokazywal ponad 100stC. W poniedzialek pojechalem umyc silnik, no i sie bardzo zdziwilem, bo temperatura na wskazniku wrocila do 90stC, ale niestety tylko na 2 dni :-/ . Dzisiaj ponownie bylo okolo 60stC. Sprawdzalem ten numer z "palcem", ale nie dalo sie zatrzymac - czyli wisco prawdopodobnie jest OK. Z wypowiedzi kolegi "paulo79" wnioskuje, ze chyba pada termostat. W zwiazku z tym mam pytanie - jak dlugo moge tak jezdzic i czy nie zaszkodzi to silnikowi? Chcialbym wymienic go za 3 tygodnie, kiedy bede mial urlop :-? .
No i jeszcze mnie zastanawia, dlaczego wszystko wrocilo do normy (czyli do 90 stC) po umyciu silnika? :roll:
 
 
NATANIEL 
Użytkownik



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi C4
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: GA / czasem SBI
Wysłany: 2010-07-01, 11:54   

A może to czujnik temperatury i np. zaśniedziałe styki? Gdy umyłeś silnik, kable, styki itd. były wilgotne, a zatem mogła zmienić się ich oporność (lub ciśnienie wody po prostu poruszało całością, która akurat "zaskoczyła") i wskazania na chwilę wróciły do normy (więc termostat reagował przy właściwych wartościach temperatury). Potem, gdy pojeździłeś, a woda odparowała, wszystko wróciło do poprzedniego stanu.

Próbowałeś zdjąć wtyczkę z czujnika i dobrze wyczyścić styki na czujniku oraz we wtyczce?
_________________
"Jeśli choć raz zasmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo, bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić"

Leonardo da Vinci (o AUDI S8...)
 
 
Cruiser 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8L D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 45
Skąd: Koniec Swiata :)
Wysłany: 2010-07-01, 14:17   

NATANIEL napisał/a:
Próbowałeś zdjąć wtyczkę z czujnika i dobrze wyczyścić styki na czujniku oraz we wtyczce?

Wielkie dzieki NATANIEL za sensowna odpowiedz. Po pracy poszukam tego czujnika i wyczyszcze styki.
--==pozdrawiam==--
 
 
przemoR888 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 263
Skąd: wielkopolska/ Piła
Wysłany: 2010-07-01, 18:56   

najlepiej podpiąc vaga i sprawdzić tempertaurę silnika. Ponieważ czujnik temp. silnika i czujnik do licznika to najczęściej dwa różne czujniki. jeżeli masz czujniki wg. vaga ok to termostat do wymiany, bo może tak świrować że cały czas za mało a nagle odbije mu i będzie ok.
 
 
Danio 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 195
Skąd: Długołęka/Wrocław
Wysłany: 2010-07-01, 21:08   

przemoR888 napisał/a:
najlepiej podpiąc vaga i sprawdzić tempertaurę silnika. Ponieważ czujnik temp. silnika i czujnik do licznika to najczęściej dwa różne czujniki. jeżeli masz czujniki wg. vaga ok to termostat do wymiany, bo może tak świrować że cały czas za mało a nagle odbije mu i będzie ok.

No ale chyba jak padną te czujniki to na liczniku wskazówka idzie na 100 st zaraz po zapaleniu zimnego silnika, ja przynajmniej miałem tak w passacie, zima -10 na dworze a auto po 1 min zagrzane do 110st
_________________
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
 
 
repsol 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 45
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 122
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 2010-07-01, 22:06   

i ja sie podepne koledzy
od pewnego czsu zauwazam ze wskaowka od temp albo stoi na 90st albo poprostu lezy w najlepsze
Zastanawiam sie nad zamiana czujnika temp. lub termostatu
i jeszcze jedno czy te auta maja jakies czujniki temp otoczenia czy cos? pytam bo po odpaleniu zimnego w garazu zalacza sie wiatrak pojecia nie mam dlaczego co prawda w garazu po nocy jest jakies 26st a na zewnatrz 20 ale to chyba nie ma nic wspolnego z tym wiatrakiem??? no cyba ze ma jakis czujnik
prosze o jakas porade
pozdrawiam
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=fvwrel
http://www.youtube.com/watch?v=fqqQ0w_h9X8&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=qjiyFNWsPdU&NR=1
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.