Autor |
Wiadomość |
Ino
Użytkownik
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Zenek
Jeżdzę: A8
Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 6 Skąd: Wodzisław Śl
|
Wysłany: 2010-09-06, 19:27 [D2 ALL
] Wyświetla błąd spalonej żarówki
|
|
|
Witam jestem tu nowy ,,mam A8 i następujący problem...więc do rzeczy...przerobiłem moją A8 na lifting..przednia maska ,reflektory,zderzak przód i tył itp..a problem polega na tym że po podłączeniu reflektorów z ksenonami przez cały czas wyświetla mi spaloną żarówkę...można jakoś obejść komputer ..i wyłączyć sprawdzanie obwodów świateł...
Pozdrowionka Ino |
_________________ ino |
|
|
|
|
|
|
|
wojti_sopot
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 152 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2010-09-08, 20:44
|
|
|
Witam
Trzeba dołożyć opornik równolegle do żarówek postojowych, poszukaj na forum było omawiane. |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-09-10, 23:37
|
|
|
chyba mijania |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
Ino
Użytkownik
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Zenek
Jeżdzę: A8
Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 6 Skąd: Wodzisław Śl
|
Wysłany: 2010-09-11, 08:08
|
|
|
Hej witam ponownie ......poszperałem na forum i nic nie znalazłem......jeżeli ktoś mógłby pomóc...z góry dziękuję........Pozdrawiam.....INO.... |
_________________ ino |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-09-11, 17:22
|
|
|
Ino napisał/a: | jeżeli ktoś mógłby pomóc...z góry dziękuję. |
znajomy handluje tym na allegroszu, możesz kupić tzw cancellator i po kłopocie
http://allegro.pl/warning...1200479944.html |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
Ino
Użytkownik
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Zenek
Jeżdzę: A8
Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 6 Skąd: Wodzisław Śl
|
Wysłany: 2010-09-12, 17:31
|
|
|
Hej witam ponownie .....dzięki za adresik ....zamawiam ..jeżeli pomoże napiszę o tym......Jeszcze raz dzięki i SZEROKOŚCI dla Audi maniaków.......... :-) :mrgreen: |
_________________ ino |
|
|
|
|
grim
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: BMW e38 ;-))
Wiek: 38 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Puritania
|
Wysłany: 2010-09-13, 20:56
|
|
|
Ja miałem ciekawsze jaja Mam niby xenony i mam niby spryski ale niby nie mam samopo-ziomowania które jakby nie było powinno być i basta
W każdym bądź razie cały czas wywalało mi o spalonej żarówce (xenon) czyli kółko z krzyżykiem. Śmieszne było to że jak miałem włączoną klimę i światła to wywalało błąd o przepalonym ksenonie cały czas. Kiedy wyłączyłem klimę błąd zniknął hehehe
Wymieniłem przekaźnik od świateł na jakiś inny i po kłopocie |
_________________ "Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi." |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-09-13, 21:29
|
|
|
Samo-poziomowanie przed liftem było w modelach rocznikowych 98
W początkowych tj 94 nie musiało być nawet sprysków. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
grim
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: BMW e38 ;-))
Wiek: 38 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Puritania
|
Wysłany: 2010-09-13, 21:50
|
|
|
dice111, A to nie jest tak że jak jakiś geniusz wymyślił ksenon to jak był taki mądry to wpadł też na to że sam ksenon nie załatwia sprawy i że może to być nie fajne dla innych kierowców więc też wpadł na to że warto zrobić samo-poziomowanie jak i spryski do czyszczenia kloszy aby światło ksenonowe się nie rozpraszało i nie wk****ało innych ?
No bo czemu np w BMW 7 jak jest ksenon to jest samo-poziomowanie i sprysk ? |
_________________ "Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi." |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-09-13, 22:38
|
|
|
Takie było prawo dawniej, nie było to wymagane i określone przepisami.
W D2 spryski były za dopłatą, dopiero później jak ktoś wybieral z listy dodatkowych opcji xenon - były one powiązane. Do zwyklych halogenowych lamp równiez można było domówić sobie spryski. W C4 np znajomy ma OE xenon, nie ma spryskow nie ma samo-poziomowania, w dodatku ma ten pierwszy głupi patent Audi, gdzie nie moze wymienic sobie samego żarnika bez tego "tyłu" ,który mozna dorwac tylko w ASO. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
grim
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: BMW e38 ;-))
Wiek: 38 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Puritania
|
Wysłany: 2010-09-14, 00:21
|
|
|
wiesz co... to się domyślam że i mogło być coś takiego że do zwykłych halogenów można było domówić spryski... ale czy do pojawienia się samo-poziomowania można było dokupić ksenon?
Ostatnio zaczęło mnie to ponownie nurtować bo cholera... wszem i wobec jest głoszone że jak ksenon to spryski i samo-poziomowanie ma być i basta.
A tym samym mi się to potwierdziło jak zacząłem się rozglądać za BMW7...
I tam jest to prosto określone. Jest ksenon jest sprysk, jest poziomowanie.
Brak ksenonu... może być sprysk (chyba) ale samo-poziomowania brak.
Łatwo skumać czy dokładany ksenon czy też nie...
Albo Audi ma tak debilną politykę dosłownie ze wszystkim, albo jesteśmy mega mało doinformowani w tym temacie...
[ Dodano: 2010-09-14, 01:22 ]
Acha... no i nie wtrącajmy tutaj praw, przepisów itd. A tym bardziej polskich... |
_________________ "Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi." |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-09-14, 10:43
|
|
|
Jak ktoś brał w opcji xenon to od 98r automatycznie było samo-poziomowanie. Kiedy pojawiły się obowiązkowe spryski nie wiem. Prawo wstecz nie działa. Zmieniało się ono w tej kwestii nie tylko u nas. Ile aut w 94, czy 95r jeździło po naszych, czy nawet europejskich drogach z xenonem ?
Czy wyszedł fabrycznie, czy nie - sprawdzisz po VINie. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-09-14, 10:49
|
|
|
grim napisał/a: | (...) Acha... no i nie wtrącajmy tutaj praw, przepisów itd. A tym bardziej polskich... |
Ależ to właśnie przede wszystkim chodzi o przepisy...
w fabryce wyprodukują Ci prawie każdą konfigurację... same spryski, same poziomowanie, same xenony...
ale ich konfiguracja w salonie sprzedaży jest już uwarunkowana przepisami obowiązującymi w danym kraju.
I tak jak ktoś już wcześniej napisał kiedyś (na początku kiedy weszły ksenony) nie było wymaganych spryskiwaczy i samopoziomowania więc auta były sprzedawane bez nich (lub z jeżeli tak chciał klient).
Potem przepisy się zmieniły więc importerzy odpowiedzialni za wprowadzenie aut na dany rynek musieli dostosować się do przepisów... a to akurat jest bardzo proste bo w cennikach przy ksenonach dopisuje się formułkę np. taką: "Wybranie lamp ksenonowych spowoduje dodanie wysokociśnieniowych spryskiwaczy lamp" a z fabryką ustala się że dane opcje wyposażenia mogą być montowane tylko w odpowiedniej konfiguracji.
Zapisy jak powyżej w różnej formie widziałem setki razy w różnych cennikach i oprócz ksenonów jest wiele innych opcji które wiążą się ze sobą i nie mogą być zamawiane oddzielnie.
Jeżeli chodzi o przepisy to przecież podobna sytuacja miała miejsce w temacie świateł do jazdy dziennej... w Europie Zachodniej świeciły się tylko przednie światła LED ale w Polsce jak zwykle ustawodawcy byli mądrzejsi od wszystkich innych więc przepisy polskie nakazywały przy włączonych światłach do jazdy dziennej mieć włączone także tylne światła pozycyjne.
Tutaj także importerzy aut musieli się dostosować alby było to łatwiejsze niż w przypadku ksenonów - do procedury tzw. "przeglądu zerowego" (przegląd auta który jest dokonywany w ASO przed wydaniem auta klientowi) dopisano czynność programowania świateł aby wraz z dziennymi LED włączały się światła pozycyjne.
Po ostatnich zmianach polskich przepisów wreszcie mamy tak jak na zachodzie a w/w procedurę wykreślono z przeglądu zerowego.
Samopoziomowanie przy ksenonach jest natomiast elementem integralnym lamp ksenonowych więc nie występuje jako oddzielna opcja i jest to zupełnie coś innego niż samopoziomowanie nadwozia czyli tzw. "nivo" które jest zwykłą opcją dodatkową niezależną od rodzaju lamp.
dice111 napisał/a: | Jak ktoś brał w opcji xenon to od 98r automatycznie było samo-poziomowanie. |
Jeżeli mówimy o samopoziomowaniu lampy ksenonowej to zawsze tak było bo jest to integralna część konstrukcji lampy (napisałem o tym powyżej).
dice111 napisał/a: | Kiedy pojawiły się obowiązkowe spryski nie wiem. Prawo wstecz nie działa. Zmieniało się ono w tej kwestii nie tylko u nas. Ile aut w 94, czy 95r jeździło po naszych, czy nawet europejskich drogach z xenonem ?
Czy wyszedł fabrycznie, czy nie - sprawdzisz po VINie. |
Dokładnie tak.
Co do prawa jeszcze i jego zmian wtrącę taką krótką opowiastę...
W 1992r do technikum jeździłem GAZ'em 69M... który rok produkcji to nie pamiętam ale zamierzchłe to czasy a auto z wojskowego demobilu.
Chociaż prawo nakazywał jazdę w pasach bezpieczeństwa ja takowych nie używałem bo auto fabrycznie nie było w nie wyposażone - przepisy wyraźnie precyzowały od jakiej daty produkcji auta muszą być pasy a mój się do tego nie zaliczał... prawo nie działa wstecz :-P |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-09-14, 11:17
|
|
|
FOSS napisał/a: | dice111 napisał/a: | Jak ktoś brał w opcji xenon to od 98r automatycznie było samo-poziomowanie. |
Jeżeli mówimy o samopoziomowaniu lampy ksenonowej to zawsze tak było bo jest to integralna część konstrukcji lampy (napisałem o tym powyżej). |
Nie zawsze tak było. Chodzi o samo-poziomowane lampy, nie nivo. W autach przed litowych z oryginalnym xenonem samo-poziomowanie nie występowało wcześniej niż pisałem. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|