Autor |
Wiadomość |
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-11-28, 16:10 [D2 ALL
] Zawór regulacji zawieszenia NIVO
|
|
|
Byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej i cos takiego mi pokazano. Co to jest i czy moge się z tym wybrać w trase 600km w jedna strone. Miałem jechac dzisiaj w nocy i nie wiem co robić?
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-11-28, 16:48
|
|
|
A masz NIVO?
DODANO:
Jest to zawór regulacji zawieszenia. Brakuje tam jeszcze łącznika. Ja bym to spryskał zmywaczem do hamulców i zobaczył skąd wycieka. Sprawdź czy poziom płynu wspomagania jest dobry.
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-11-28, 17:20
|
|
|
czyli to nie od hamulcowego a od wspomagania, bo tego płynu właśnie mi ubywa.
Nivo kiedyś u mnie było przynajmniej wg ETKi. Ale teraz nie ma. |
_________________
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-11-28, 18:41
|
|
|
Może da się to jakoś obejść bo nie wiem czy są części regeneracyjne dla tego elementu. W etce widnieje tylko jako całość.
Jechać możesz czemu nie ale trzeba pilnować stanu oleju. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-11-28, 19:37
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Może da się to jakoś obejść bo nie wiem czy są części regeneracyjne dla tego elementu. W etce widnieje tylko jako całość.
Jechać możesz czemu nie ale trzeba pilnować stanu oleju. |
z tą jazdą bałem się bo mi na stacji diagnostycznej powiedzieli ze to jakiś korektor siły hamowania. Jak wróce to pomyśle co z tym zrobić.
Nie wiem tylko jak ten płyn mój po dolewce się zachowa bo nie wygląda jak zielony, tylko bardziej jak jakiś żółty. A ja dokupiłem ten zielony minerał FEBI 6162. Chyba że ten co u mnie jest wlany był zielony i wyblakł.
Dzięki Kolego za pomoc. |
_________________
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-11-28, 19:57
|
|
|
Przy nivo pompa wspomagania jest inna i zbiorniczek, jeśli tylko płyn wspomagania ubywa to jest winowajcą ten regulator. Pompa jest 2 sekcyjna i tłoczy płyn na tył auta najpierwej gumowym hydraulicznym a potem miedzianymi. Zalej tym z aso, nie wiele więcej stoi jak febi a układ działa zdecydowanie lepiej i ciszej.
Ten olej jest lekko zielonkawy, przepracowany wygląda na taki jak ciemny złoty lub lekko brązowy. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
godekx8
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8D2 Lang
Wiek: 37 Dołączył: 28 Lip 2012 Posty: 6 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 2016-02-16, 08:30
|
|
|
Przepraszam za odświeżanie tematu, dziś zdiagnozowałem kropelkę oleju na regulatorze od dołu. Czy można w tym miejscu wymienić uszczelniacz czy tylko wymiana całego? |
_________________ German und Cult style. |
|
|
|
|
Boris_Dime
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 2.4
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A6 4F
Wiek: 39 Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-03-19, 18:45
|
|
|
godekx8 napisał/a: | Przepraszam za odświeżanie tematu, dziś zdiagnozowałem kropelkę oleju na regulatorze od dołu. Czy można w tym miejscu wymienić uszczelniacz czy tylko wymiana całego? |
Spokojnie można powymieniać uszczelniacze, aczkolwiek może być ciężko z odkręceniem korków.(nie grzać palnikiem bo będzie trzeba wymieniać wszystkie elementy gumowe ze środka)
U mnie lało się i przy ośce i z korka obok ośki bo wyżarło w nim dziurę przy krawędzi. Korek dotoczyłem sobie nowy mosiężny, a większość uszczelnień w środku to najzwyklejsze oringi. Zaaplikowałem czerwone silikonowe i narazie suchutko.
|
|
|
|
|
|
|
|
|