Autor |
Wiadomość |
SirSkradicz
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32 Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 11 Skąd: Wronki
|
Wysłany: 2016-03-09, 06:35 [D2 preFL ALL
] Problem z katalizatorem
|
|
|
Witam,
od pewnego czasu tj pierwszych większych mrozów usłyszałem dziwne dźwięki z dołu samochodu. Po pewnym czasie ustały lecz teraz znów się nasiliły. Chcąc sprawdzić co jest powodem wjechałem na kanał i zdiagnozowałem metaliczny hałas połączony ze zgrzytaniem z prawego katalizatora. Nie wiem jakim sposobem został uszkodzony ale cóż stało się. W dodatku od ostatnich dwóch dni wali strasznie mocno. Moje pytanie do klubowiczów i znawców tematu jest takie. Czy mogę tak po prostu usunąć jeden katalizator? Czy nie zaburzy to pracy silnika, wystarczy wyciągnąć go i wyczyścić z całości ze środka? Jest on wspawywany czy przykręcany? Dodam że moja jednostka to 4.2 ABZ z dwiema sondami lambda przed katalizatorami. Na rynku wtórnym używany kat. mają cenę a pewności nie ma, o nowych nawet nie myślałem.
Proszę o pomoc ww temacie, z góry dzięki. |
|
|
|
|
|
|
|
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2016-03-09, 11:16
|
|
|
wywalić od razu 2 szt. Są 3 opcje - wspawać rurkę zamiast katalizatorów (ja tak mam), kupić tłumiki w obudowie katalizatora (pewnie długo nie pożyją ), lub kupić uniwersalne katalizatory jak dbasz o środowisko i hałas z wydechu
jak zostawisz puste puszki po katalizatorach będziesz miał niemiły metaliczny podźwięk... |
|
|
|
|
|
|
|
SirSkradicz
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32 Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 11 Skąd: Wronki
|
Wysłany: 2016-03-09, 12:12
|
|
|
Nic nie zaszkodzi silnikowi ? A co jeśli został by ten sprawny na miejscu a za drugiego wstawię rurę ? Odbije się na jakiś błędach czy coś ? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-03-09, 12:17
|
|
|
Pomysl logicznie-z jednej strony przelot z drugiej strony wydech zdławiony katem-i dalej sie zastanawiasz że to bedzie dobrze pracowało? |
|
|
|
|
|
|
|
SirSkradicz
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32 Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 11 Skąd: Wronki
|
Wysłany: 2016-03-09, 12:21
|
|
|
Lepiej zapytać niż strzelić pomyłkę. Dzięki bardzo ! |
|
|
|
|
slonick
Użytkownik
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 20 Lut 2015 Posty: 38 Skąd: Radom/T&W
|
Wysłany: 2016-03-09, 12:26
|
|
|
Skoro musisz az tak rzezbic.... Ja bym nie robil prowizorki. |
|
|
|
|
|
|
|
SirSkradicz
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32 Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 11 Skąd: Wronki
|
Wysłany: 2016-03-09, 12:31
|
|
|
Wszystko zależy od punku widzenia. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-03-09, 12:33
|
|
|
Nie. od logiki bo kazda jednostronna operacja poza wymiana kata na sprawny bedzie drutem i nie bedzie to dobrze jeździło.
1. wymieniasz kata na sprawny
2. wywalasz oba i wstawiasz rurki,tłumiki
3. wywalasz oba i zostawiasz puste. |
|
|
|
|
|
|
|
SirSkradicz
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32 Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 11 Skąd: Wronki
|
Wysłany: 2016-03-09, 12:38
|
|
|
Zrozumiałe ju po poprzedniej wiadomości, jak już działać to na obu stronach. I wszystko jasne. |
|
|
|
|
|