|
Autor |
Wiadomość |
Rogal911 [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-15, 23:06 [D2 FL ALL
] Dziwne odgłosy z zegarów
|
|
|
Witam Wszystkich, od 2 tygodniu użytkuję A8 D2 4.2 i nęka mnie pikanie dochodzące z zegarów - są to 3 piknięcią beż żadnych zapalonych kontrolek czy komunikatów na FIS.
W międzyczasie byłem zmuszony wymienić akumulator i przy okazcji wyszło też że prawdopodobnie alternator będzie do zrobienia, bo maksymalne napięcie ładowania jakie udaje się uzyskać wynosi ok 13,5V.
Dodatkowo dzisiaj pojawiły się nowe odgłosy z okolicy zegarów - tym razem cykanie, jakby jakiś przekaźnik (podobne wystepuje u mnie przy zapamiętywaniu ustawień siedzenia - nie wiem czy to nromalne) - 5-6 cyknięć i spokój na jakiś czas.
Diagnoza komputerowa przeprowadzona przed zakupem nie wykazała żadnych błędów po za sądą lambda.
Czy ktoś z Was miał podobne objawy? Może to mieć związek z padającym alternatorem?
Oczywiście podepnę się pod komputer przy najbliższej okazji, ale chciałem wiedzieć czy może ktoś już przerabiał taki problem. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-09-16, 04:21
|
|
|
Rogal911 napisał/a: | są to 3 piknięcią beż żadnych zapalonych kontrolek czy komunikatów na FIS. |
Byś może serwisu domaga się LPG.
Rogal911 napisał/a: | bo maksymalne napięcie ładowania jakie udaje się uzyskać wynosi ok 13,5V. |
Jeśli ten max jest na wolnych obrotach i na obciążeniu to nie ma się co przejmować.
Jeśli nie mierzłeś na obciążeniu to trzeba ponowić pomiar dla pewności.
Zbyt niskie napięcie wyrzuciło by Ci błąd w sterowniku złącze 30 za niskie napięcie. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-16, 04:56
|
|
|
13,5 to jeszcze ujdzie-sprawdź napięcie na altku bezpośrednio jesli tam bedzie sporo wyższe to szukac trza na stykach pod prawa podłuznica,przy samym altku też. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-09-16, 09:27
|
|
|
Cytat: | Witam Wszystkich, od 2 tygodniu użytkuję A8 D2 4.2 i nęka mnie pikanie dochodzące z zegarów - są to 3 piknięcią beż żadnych zapalonych kontrolek czy komunikatów na FIS. |
Nie wiem jak jest w polifcie, ale u mnie czasem zaraz po odpaleniu piknie ostro 3 razy - oznaka słabego akumulatora. Z tego co czytałem, to w wielu modelach audi to występuje.
Rogal911 napisał/a: | Dodatkowo dzisiaj pojawiły się nowe odgłosy z okolicy zegarów - tym razem cykanie, jakby jakiś przekaźnik (podobne wystepuje u mnie przy zapamiętywaniu ustawień siedzenia - nie wiem czy to nromalne) - 5-6 cyknięć i spokój na jakiś czas. |
Być może Twoja instalacja LPG łączy się ze sterownikiem silnika po OBD. Takie cykanie z zegarów występuje przy nawiązywaniu komunikacji ze sterownikami po złączu diagnostycznym. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Rogal911 [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-16, 20:50
|
|
|
Cytat: | 13,5 to jeszcze ujdzie-sprawdź napięcie na altku bezpośrednio jesli tam bedzie sporo wyższe to szukac trza na stykach pod prawa podłuznica,przy samym altku też. |
13,5 to max przy włączonych odbiornikach ma alternatorze, przy 3k obrotów. Na aku wtedy pokazywał coś ok 13,2.
Cytat: | Nie wiem jak jest w polifcie, ale u mnie czasem zaraz po odpaleniu piknie ostro 3 razy - oznaka słabego akumulatora. Z tego co czytałem, to w wielu modelach audi to występuje. |
U mnie występuje to podczas jazdy, z tego co mi się wydaję to tak powyżej 80kmh. Przy toczeniu w korku jeszcze się nie zdarzyło. W ten weekend pierwsza dłuższa trasa, to będę miał okazję poobserwować.
Cytat: | Być może Twoja instalacja LPG łączy się ze sterownikiem silnika po OBD. Takie cykanie z zegarów występuje przy nawiązywaniu komunikacji ze sterownikami po złączu diagnostycznym. |
Być może coś faktycznie jest na rzeczy. Dzięki za trop. Podjadę do gazownika i zapytam.
[ Dodano: 2016-09-20, 09:35 ]
Faktycznie problem jest z LPG. Pikanie dochodzi ze sterownika LPG który jest u mnie zamontowany w pobliżu segarów, przy trochę szybszej jeździe instalacja zachowuje się tak jakby skończył się gaz - pika i przełącza na beznynę, jak trochę zwolnię znów wskakuje na LPG i tak w kółko. Lecę do gazownika. Dzięki. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-09-20, 10:44
|
|
|
To przecież pisałem o tym.
Gdyby to był problem z akumulatorem lub ladowaniem to dodatkowo byś miał kontrolka na FISie.
3 pikniecia odnośnie FIS to już wysoki priorytet czyli np tek które zmuszają Cię do zatrzymania.
Jak np kontrolka oleju czy wykrzyknik związany z układem hamulcowym.
Sprawdź lpg prawdopodobnie spada ciśnienie i wybija go z gazu.
Pierwszym podejrzanym powinny być filtry fazy lotnej i cieklej |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-09-20, 12:48
|
|
|
Rogal911 napisał/a: | 13,5 to max przy włączonych odbiornikach ma alternatorze, przy 3k obrotów. Na aku wtedy pokazywał coś ok 13,2. |
13,5 V przy włączonych odbiornikach to nie najgorzej, ale na akumulatorze 13,2 V to za mało. Podczas pomiaru na zaciskach akumulatora powinieneś mieć napięcie powyżej 14 V (maksymalnie 14,6 V).
Wygląda na konieczność wymiany szczotek w alternatorze (wersja minimalistyczna), wymiana regulatora napięcia, wymiana zespołu diod, na regeneracji alternatora kończąc (wersja maksymalistyczna). |
_________________
|
|
|
|
|
bybus
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2012 Posty: 84 Skąd: Piaski
|
Wysłany: 2016-09-21, 11:50 Re: Dziwne odgłosy z zegarów
|
|
|
Ja mialem takie cykanie z okolic zegarow podczas jazdy, ale u mnie to któraś klapa od wentylacji probowala się otworzyć, czasami 2 mies. cisza a czasem cyka codziennie. |
|
|
|
|
|
|
|
Rogal911 [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-09-28, 09:29
|
|
|
Przysłuchałem się temu cykaniu dokładniej i faktycznie może to być klapa od wentylacji. Walczyłeś z tym jakoś? |
|
|
|
|
bybus
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2012 Posty: 84 Skąd: Piaski
|
Wysłany: 2016-09-28, 09:58
|
|
|
Dwa lata już tak cyka, zaczyna też znikać nadmuch na nogi kierowcy. Wziąłbym sie za to tyle że darcie całej dechy mnie "lekko" zniechęca...... |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi
Prywatność. |
|
|