Autor |
Wiadomość |
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2013-02-25, 11:15 [D2 94 4.2PB
] Pompa wspomagania układu kierowniczego
|
|
|
Witam. Koledzy padła mi pompa wspomagania kierownicy z mojej winy bo kreciłem sie na śniegu długi czas z kręconą na maxa kierownica i pompa padla tzn. wyje i dziwnie zaczeła pracować. I teraz mam pytanko czy dam rade ją wymienić bez podnośnika i kanału ? od góry wyciagać czy od dołu? Prosze o wskazówki od kogos kto już to przerabiał? Szukalem na całym dziale Zawieszenie coś o wymianie ale nie moglem znalźć. Moj silnik to 4.2 ABZ. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-02-25, 14:19
|
|
|
Dasz radę od góry, u siebie to robiłem. Tylko nie wiem czy w preFL będzie podobnie. Aby wytargać pompę musisz zrzucić pasek micro i wiatrak z wisco (możesz bez ściągania wisco ale jest hardkorowo) Reszta to zlanie płynu ze zbiorniczka, odkręcenia 3 śrub mocujących pompę, potem odkręcenie 2 przewodów od pompy.
Pompę możesz zregenerować na warsztacie, tzn rozkręcić obudowę, bieżnię żeliwną przeszlifować paręnaście razy papierem wodnym 1500-3000 i tak samo z łopateczkami wirnika. Nie ma w pompie żadnego łożyska (w po FL) U mnie po tym zabiegu przestała jęczeć i powróciło wspomaganie. Nie wspomaga jak nówka ale jest spora poprawa. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2013-02-25, 14:50
|
|
|
z mojej chyba nic nie bedzie bo skrecilem kierownica na maxa w lewo (zamiast troche odkrecic) i krecilem sie audica na sniegu do odcinki obrotow silnika przez jakas minute i zameczylem. I w dniu gdy to sie stalo to kierownica ciezko chodzila, nastepnego dnia z rana odpalam kierownica chodzi lekko ale pompa halasowala strasznie pozniej juz coraz gorzej |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-02-25, 15:33
|
|
|
Dlaczego do odcinki obrotów wkręcałeś silnik? Wystarczyło 2-3tys obr. i kręci się jak głupi. Po wymianie zalej dobrym olejem, i ciesz się jazdą. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2013-02-25, 15:39
|
|
|
Czlowiek czasami glupi . |
|
|
|
|
jdz1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 164 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-02-26, 11:15
|
|
|
Jak wyjmiesz lampę lewą przednią (po stonie kierowcy) to powinieneś mieć dobry dostęp do pompy wspomagania. Ostatnio wymieniałem u siebie żarówki (typ silnika AKG) i zauważyłem że po wyjęciu lampy przedniej dostęp do pompy wspomagania jest prawie pełny. |
|
|
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2013-02-26, 12:52
|
|
|
Pompa wymontowana, by miec lepszy dostep do niej trzeba wykrecic wiatrak od klimatyzacji ktory jest wsuwany w obudowe chlodnicy i blokowany dwiema srubami na klucz 10. Nie mialem dostepu do napinacza paska zeby poluzowac i sciagnac pasek wiec zrzucilem go z rolki . Bede mial zabawy zeby zalozyc pasek :-) |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-02-26, 14:13
|
|
|
Spokojnie założysz pasek micro bez cudowania z napinaczem tylko będziesz musiał go założyć prawidłowo na wszystkie rolki i podciągając go do góry użyć siły i nasunąć go. Nie stosuj do tego żadnych ostrych narzędzi ani kluczy, ręce do tego wystarczą.
Pompę zakładasz nową, czy dobrą używkę? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2013-02-26, 21:30
|
|
|
Pompe kupuje uzywana oryginalna mysle ze to lepsza decyzja niz ta nowa na allegro za 200zl. Nie spieszy mi sie tak bardzo bo jezdze A4 |
|
|
|
|
|