Autor |
Wiadomość |
Druss
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 290 Skąd: Grodzisk Maz
|
Wysłany: 2012-09-13, 09:04 [D2 00 4.2PB/LPG
] Q i przeniesienie napędu
|
|
|
Hej, dziś gadałem z kolegą o mojej ósemce i zagioł mnie pytaniem czy ten nasz napęd quattro ma przeniesienie napędu na którąś oś.
Chodzi o to czy napęd jest na stałe 50:50 czy 40:60 czy sie zmienia w zależności od potrzeb ?
Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
jdz1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 164 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2012-09-13, 09:43
|
|
|
Z tego co wiem to jest stały 50:50. Tym właśnie charkteryzuje się quattro. |
|
|
|
|
|
|
|
AudiA8
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Dawid
Jeżdzę: A6 Avant 3.0 TDI Quattro
Wiek: 41 Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 50 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-09-13, 10:05
|
|
|
Zeskanowałem z prospektu notkę o napędzie quattro w A8 D2 FL.
Wynika że na każde koło 25% mocy.
|
_________________ Wyjątkowy samochód, dla wyjątkowych ludzi.
|
|
|
|
|
Druss
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 290 Skąd: Grodzisk Maz
|
Wysłany: 2012-09-13, 12:36
|
|
|
Ok, super.
A w D3, D4 moc jest przekazywana ianczej czy też nie ? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-09-13, 12:54
|
|
|
W ktoryś modelach było chyba 60%tył na 40% przód ale nie jestem pewien ktore to miały. |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-09-13, 15:29
|
|
|
mdamian napisał/a: | Z tego co kojarzę to Audi V8 miało podział mocy 50% przód , 50% tył , a w D2 już chyba było 40%/60% . | No mi sie tez tak wydaje bo gdyby nie taki podział to by A8 tak fajnie nie driftowała :mrgreen: |
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
|
|
|
|
AudiA8
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Dawid
Jeżdzę: A6 Avant 3.0 TDI Quattro
Wiek: 41 Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 50 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
|
|
|
Druss
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 290 Skąd: Grodzisk Maz
|
Wysłany: 2012-09-13, 17:48
|
|
|
Myślę że to mi wszystko wyjaśniło :
Torsen (TORque SENsing) jest takim szczwanym typem dyfra który:
- działa wyłącznie na zasadzie mechanicznych przekładni więc reakcja jest bardzo szybka
- jeżeli nie ma różnicy w prędkościach obrotowych na osiach wyjściowych
zachowuje sie jak dyfer otwarty czyli dzieli moment po połowie
- w przypadku wystąpienia takiej róznicy zachowuje się dokładnie odwrotnie
czyli dostarcza więcej momentu tam gdzie nie ma poślizgu
- gdy nie jest podawany moment na wejściu (np. podczas hamowania) pozwala każdemu z kół
obracać się z niezalezną prędkością (w odróżnieniu np. od mechanizmów opartych na VC*)
Dzięki maciu za taki wywód.
Podsumować można to tak że ja kjedziemy na wprost to mamy podział 50:50, a jak jest poślig itp to wtedy działa magia :mrgreen:
[ Dodano: 2012-09-13, 18:49 ]
AudiA8 widze że masz A6 zamiast A8 - WHY ? |
_________________
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
|