Autor |
Wiadomość |
lohr
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 43 Skąd: białystok
|
Wysłany: 2013-11-28, 16:23 [D2 FL ALL
] jak działa (EDL) blokada dyferencjału
|
|
|
Witam.
Wie ktoś jak działa ta blokada elektroniczna "EDL" W IV generacji quattro jest blokada przedniego i tylnego dyferencjału ,wiem że jest to powiązane z czujnikami ABS/ESP ale jak działa to praktycznie i technicznie to nie mogę pojąc bo jeśli działa elektrycznie/elektronicznie to czemu niema żadnych kabli elektrycznych w tylnym dyferencjale.
Tez czytałem o tych dziwnych draganiach przy skręcie zwłaszcza maksymalnym że niby zablokowany jest dyfer.
To skoro jest zablokowany to jak go rozłączyc? odłączałem wszytko co jest związane z abs/esp i nic się nie zmienia. |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2013-11-28, 16:37
|
|
|
Chodzi o to ze wykrywany jest sygnał predkosci obrotowej koła z czujnika ABS, jesli jedno się kręci szybciej niz drugie to system daje sygnał na pompe na przyhamowanie tego koła które szybciej się kreci. Po to mamy pompe z tyloma sekcjami zeby kazde koło mogłobyć osobno dohamowane. W quattro cięzko to poczuć, ale miałem takie coś w ośce VR6 (EDS) i tam faktycznie było czuć że się system włącza
EDS
Z tego co pamietam to działa to poniżej 30 km/h |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2013-11-28, 21:48
|
|
|
uszek napisał/a: |
Z tego co pamietam to działa to poniżej 30 km/h |
Z tego co ja wyczytałem to poniżej 50km/h a autach sportowych poniżej 80km/h |
_________________
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-11-28, 23:24
|
|
|
w poliftowej ósemie na standardowym kodowaniu eds działa do 70km/h |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
lohr
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 43 Skąd: białystok
|
Wysłany: 2013-11-30, 12:21
|
|
|
no to jasne dzięki za info |
|
|
|
|
Druss
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 290 Skąd: Grodzisk Maz
|
Wysłany: 2013-12-02, 13:01
|
|
|
k44761 napisał/a: | w poliftowej ósemie na standardowym kodowaniu eds działa do 70km/h |
A można to zmienić i ustawić wyższą prędkość ??
A z tego o kojarze to S8 ma 80 albo 90 km/h - gdzieś tutaj czytałem o tym i chyba nawet FOSS to pisał ale ręki sobie nie dam uciąć. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-12-03, 00:20
|
|
|
W niektorych sterownikach mozna nizsza. W S8 jest taki sam sterownik abs jak w A8 i eds dziala tak samo. Im wyzsza prędkość tym mniej przewidywalnie auto sie zachowuje (dohamowywujac kola) i tym wiecej zużywają sie Hamulce. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-12-05, 23:20
|
|
|
k44761 napisał/a: | W S8 jest taki sam sterownik abs jak w A8 i eds dziala tak samo. |
W S8 ta prędkość jest wyższa...... nie pamiętam już konkretów ale chyba nawet w instrukcji obsługi to było albo jakimś zeszycie serwisowym. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-12-06, 08:16
|
|
|
No wlasnie sprawdzalem w zeszycie serwisiwym |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-12-06, 12:24
|
|
|
Info z Elsy
Cytat: | ABS/EDL Bosch 5.0 and ABS/EDL/TCS Bosch 5.0, for FWD, from MY 1994 to MY 1997 ABS/EDS Bosch 5.0, for 4WD, from MY 1994 to MY 1996
EDL is standard equipment on vehicles with 4WD. While EDL acts on all four wheels in vehicle with 4WD on vehicles with FWD it acts only on the front wheels. A mechanical differential lock is not required.
The EDL control function can be initiated at road speeds up to 40 km/h.
|
Cytat: | Bosch ABS/EDL 5.3 for 4WD vehicles from MY 1997 onwards Bosch ABS/EDL/TCS 5.3 for FWD vehicles from MY 1998 onwards
The EDL control function can be initiated at road speeds up to 40 km/h. Once EDL has been activated it cuts out automatically at a predetermined upper speed threshold of 40 km/h on vehicles with FWD and 80 km/h on vehicles with four wheel drive.
|
|
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-12-06, 22:10
|
|
|
To jest od przedlifta. W polifcie sterowniki są inne. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-12-06, 22:41
|
|
|
Apropos prędkości...... bezpośrednio z instrukcji obsługi ↓↓↓↓↓
Czytałem też gdzieś, że w A8 jest to 40km/h a w S8 właśnie te powyższe 80km/h ale nie kojarzę gdzie to było i nie mam serca wertować teraz całej instrukcji obsługi ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-12-06, 23:19
|
|
|
k44761 napisał/a: | To jest od przedlifta. W polifcie sterowniki są inne. |
Bosch 5.3 był w polifcie. Chociażby sterownik 8E0614111E ;-) |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-12-07, 07:14
|
|
|
Faktycznie 5.3 byl. Mój babol Tylko ten Bosch w polifcie ma Can a w przedlifcie nie. Wniosek jest jeden - kazdy ma inne dane z innych źródeł i nic z tego nie wiadomo |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|