Autor |
Wiadomość |
lohr
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 43 Skąd: białystok
|
Wysłany: 2017-02-15, 23:00 [S8 D2 01
] Podwyższona kompresja do 13,5 bar AVP
|
|
|
Witam, jakiś czas temu robiłem pomiar kompresji wyniki:
Prawa - 1-11,9; 2-11,9; 3-11,5; 4-12,9
Lewa - 5-12,9; 6-12,6; 7-13,5; 8-13,5
max powinno być 12 bar różnica między cylindrami 1 bar tak mi się kojarzy teraz nie mam jak tego sprawdzić.
Co może być wysokiej kompresji zwłaszcza 7 i 8 cylindrze. ??
Silnik był rozgrzany , otwarta przepustnica pomiary były 2 razy robione wyniki identyczne.
Przebieg na liczniku 250tys. olej Valvoline MaxLife 5W40
Zużycie oleju na 10tys - (0.5 - 0.9L) |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-02-16, 07:54
|
|
|
lohr,
wg ELSA prawidłowo to między 9 a 14 bar.. granica min. to 7,5 bar a różnic maxymalna między cylindrami to 3 bary.
sprawdzane na rozgrzanym oleju w silniku do min. 30°C
tak więc nie ma się czego czepiać moim zdaniem |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-05-03, 13:39
|
|
|
odswierze kotleta
jak do tego co mowicie maja sie zapisy odnosnie s8 d2 FL silnik AQH
czyli
kompresja
nowy 10-13 bar
limit - dolna granica 7 bar
roznica miedzy cylindrami max 3 bary
screen
https://photos.app.goo.gl/9M6YvvZQxshiDULo6 |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
Ola33
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ola
Jeżdzę: S8 D2 , A4 B6, Saab 9-5
Wiek: 35 Dołączyła: 06 Mar 2022 Posty: 18 Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
|
Wysłany: 2022-05-03, 19:39
|
|
|
witam, mierzona była ostatnio kompresja i nie wygląda to za ciekawie:
prawa 10 , 9 , 10 , 8,2
lewa 10 , 10 , 10,5 , 9
auto jedyne co czuć że trochę faluje ale na wskazówce nie jest to widoczne.
Mam takie pytanie czy remont głowic pomoże żeby kompresja wzrosła?
Z góry dziękuję za odpowiedzi |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2022-05-03, 23:39
|
|
|
Sprawdzić endoskopem gładzie, zrobić próbę olejową i będzie wiadomo.
Warsztat powinien postawić taką diagnozę bez wysiłku. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2022-05-04, 21:02
|
|
|
te próby to o tyłek otłuc
jest lepszy sposób
Wpuszcza się powietrze powiedzmy 2 bary bez świece i łapie się kluczem wał i widać organoleptycznie jak pcha dany cylinder i gdzie spiernicza powietrze zazwyczaj w wydech
TYLKO TŁOK MA BYĆ PRZED PRACĄ |
|
|
|
|
Adam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz Wiek: 26 Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 212 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2022-05-10, 22:25
|
|
|
Teraz z to moje s8 z posta . Niedługo silnik wyjedzie z auta i sprawdzę co było z kompresją. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2022-05-11, 05:45
|
|
|
a po co można było na aucie no ale może się okazać ze gładź porysowana wtedy tylko inny słupek i robi się łatwiej to fakt |
|
|
|
|
|