Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 01 ] Podwyższona kompresja do 13,5 bar AVP  
Autor Wiadomość
lohr 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 43
Skąd: białystok
Wysłany: 2017-02-15, 23:00   [S8 D2 01 ] Podwyższona kompresja do 13,5 bar AVP

Witam, jakiś czas temu robiłem pomiar kompresji wyniki:
Prawa - 1-11,9; 2-11,9; 3-11,5; 4-12,9
Lewa - 5-12,9; 6-12,6; 7-13,5; 8-13,5

max powinno być 12 bar różnica między cylindrami 1 bar tak mi się kojarzy teraz nie mam jak tego sprawdzić.

Co może być wysokiej kompresji zwłaszcza 7 i 8 cylindrze. ??

Silnik był rozgrzany , otwarta przepustnica pomiary były 2 razy robione wyniki identyczne.

Przebieg na liczniku 250tys. olej Valvoline MaxLife 5W40

Zużycie oleju na 10tys - (0.5 - 0.9L)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-02-16, 07:54   

lohr,

wg ELSA prawidłowo to między 9 a 14 bar.. granica min. to 7,5 bar a różnic maxymalna między cylindrami to 3 bary.

sprawdzane na rozgrzanym oleju w silniku do min. 30°C

tak więc nie ma się czego czepiać moim zdaniem
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2017-02-16, 08:30   

W silnikach S-kowych w D2 (czy pre czy lift) ciśnienie sprężania powinno wynosić ~14 BAR.
Nie mniej, nie więcej. Mówimy oczywiście o niezużytym silniku.

Czyli 7 i 8 gar jest najmniej zużyty.
Albo tak ciekną uszczelniacze na nich, że olej dostający się do cylindra
uszczelnia tłok z pierścieniami podbijając ciśnienie.
Trzeba obejrzeć tłok i komorę spalania na obecność nagaru. Jak jest nagar
to leci olej. Jak jest czysto to cylindry są OK.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-05-03, 14:39   

odswierze kotleta
jak do tego co mowicie maja sie zapisy odnosnie s8 d2 FL silnik AQH
czyli
kompresja
nowy 10-13 bar
limit - dolna granica 7 bar
roznica miedzy cylindrami max 3 bary
screen
https://photos.app.goo.gl/9M6YvvZQxshiDULo6
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
Ola33 


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ola
Jeżdzę: S8 D2 , A4 B6, Saab 9-5
Wiek: 34
Dołączyła: 06 Mar 2022
Posty: 18
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 2022-05-03, 20:39   

witam, mierzona była ostatnio kompresja i nie wygląda to za ciekawie:
prawa 10 , 9 , 10 , 8,2
lewa 10 , 10 , 10,5 , 9

auto jedyne co czuć że trochę faluje ale na wskazówce nie jest to widoczne.

Mam takie pytanie czy remont głowic pomoże żeby kompresja wzrosła?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2022-05-04, 00:39   

Sprawdzić endoskopem gładzie, zrobić próbę olejową i będzie wiadomo.
Warsztat powinien postawić taką diagnozę bez wysiłku.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4798
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2022-05-04, 22:02   

te próby to o tyłek otłuc
jest lepszy sposób
Wpuszcza się powietrze powiedzmy 2 bary bez świece i łapie się kluczem wał i widać organoleptycznie jak pcha dany cylinder i gdzie spiernicza powietrze zazwyczaj w wydech
TYLKO TŁOK MA BYĆ PRZED PRACĄ
 
 
Adam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 31 Lip 2018
Posty: 212
Skąd: Białystok
Wysłany: 2022-05-10, 23:25   

Teraz z to moje s8 z posta :P . Niedługo silnik wyjedzie z auta i sprawdzę co było z kompresją.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4798
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2022-05-11, 06:45   

a po co można było na aucie :> no ale może się okazać ze gładź porysowana wtedy tylko inny słupek i robi się łatwiej to fakt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.