|
Autor |
Wiadomość |
stillbadboy
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 254 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-02-01, 10:43 [D2 FL ALL
] Montaż ksenonów z przetwornicami, chińskie HI
|
|
|
Znaczna czesc leciwych juz d2 boryka sie z problemem migajacych, gasnacych lub wogole nie dzialajacych xenonow. Coz czas robi swoje i wszystko sie zuzywa. Po ostatniej przejazdzce noca gdzie jeden xenon migal mi z 40razy na odcinku 300km postanowilem wypierniczyc stare przetwornice w kosmos.
Co potrzeba:
klucze torxy , oczkowe, nasadowe, zalezy jak kto ma przykrecona lampe , u mnie kazda srubka praktycznie z innej parafi byla.. NASI TU BYLI
klucz torx z dziurka ( do rozkrecenia obudowy lampy )
ostry nozyk
izolacja lub opaski termokurczliwe
lutownica
silikon lub jakis dobry klej ( ja uzylem loctite dwuskladnikowego ) ktorym uszczelnicie ewentualne otwory w obudowie tylnej lampy.
czas roboty jakies 3h
a wiec zaczalem od zakupu calego zestawu palnikow d2s plus przetwornice plus adaptery d2s
caly komplet bralem od polecanego Przez Apophisa sprzedawcy z Krakowa firma SDJD
dla potomnych :
http://sdjd.pl/pl/p/-Zest...C-D2R-i-D2S/109
zaczynamy od odkrecenia blendy pod lampa czy hokeja jak kto woli. od strony grilla jedna srubka na krzyzaka. od strony blotnika hokej jest na dwoch gumowych pinach wiec wystarczy delikatnie pociagnac.
nastepnie dwie sruby od gory mocujace lampe
i dwie od dolu. Tu rodzi sie maly problem, dostepnosc bez dejmowania zderzaka jest okropna wiec przyda sie dluuugi klucz nasadowy - jesli sruby sa ori to powinny byc imbusowe, u mnie w jednej lampie byly imbusy a w drugiej mix srub 10tka i jedna ori. Ale to ocenicie sami zagladajac pod lampe.
Wyjecie lampy generalnie nie jest problematyczne - pomocne okazuje sie odpiecie keirunkowskazu, patrzac od gory lampy miedzy kierunkiem a lampa jest taki kremowy dzyndzel ktory wpychajac kierunkowskaz zatrzaskuje sie, wystarczy go od gory nacisnac srubokretem i delikatnie jednoczesnie pociagnac za kierunek. Pole manewrowania lampa zwiekszy sie no i mamy elegancki dostep do wtyczek itd. To wszystko ma sens gdy nie demontujemy zderzaka... co zajeloby znacznie wiecej czasu. Moze sa latwiejsze sposoby - ja bynajmniej zrobilem jak wyzej
gdy lampa jest na wierzchu tylni dekiel przykrecony jest na bodajze 5srubkach torx z smiesznym dzyndzlem wiec potrzebny bedzie taki wlasnie klucz z dziurka
Odkrecamy i jestesmy w domu.
Ja postanowilem nowe przetwornice umiescic w miejscu starych wiec odrkecamy stara trzyma sie na 3 srubach, wybebeszamy caly srodek ktory przykrecony jest do obudowy kolejnymi dwoma srubkami ( srubki sa pod izolujaca uszczelka )
bebeszki :
wkladamy nowa przetwornice wszystko analogicznie skrecamy, u mnie srubki aluminiowe byly wiekowe wiec ni cholery nie dalo sie ich odkrecic. Poza tym juz tam nasi przede mna byli ehh stad zipy, sorry ale robilem na powietrzu w blaszaku i ostatnia rzecza byla chec rozwiercanai i zakladania nowych srubek. to poczeka na cieplejsze dni.
przykrecamy przetwornice na pierwotne miejsce kable wychodzace z przetwornicy czyli gniazdo do zarnika i dwa kable zasilajace wpuszczamy do srodka, ja zrobilem otwory w obudowe, poczym uszczelnilem epoxy loctite czy jakos tak, moze byc jakis dobry czarny silikon, co kto lubi byle szczelnie.
tu widac juz przepuszczone kable z "zapalnikiem" i + -
tu juz poskrecane pozostaje uszczelnienie otworu chyba ze traficie extra slimy bez tych dodatkowych zapalnikow to mozliwe ze daloby sie to upchac w lampie:]
PODLACZENIE:
z ori wtyczki do przetwornicy ida 4kable
ZOLTY PLUS
BRAZOWY MINUS
TUTAJ WIDAC WSPOMNIANA WTYCZKE I KABLE :
tak wyglada ona od strony zdjetej przetwornicy. dla zobrazowania:
pozostale dwa ida do zapalnika czy jak to sie nazywa wiec one nas nie interesuja.
odcinamy zolty i brazowy z wtyczki a wtyczke z pozostalymi dwoma mozna usunac lub upchac w lampie, to samo sie tyczy starej wtyczki d2s , ja zostawilem bo moze ktos kiedys by chcial wrocic do ori przetwornic
zolty i brazowy podpinamy do plusa minusa wychodzacego z przetwornicy. THATS IT !
zakladamy nowe zarniki, na nie gniazdka d2s i gotowe.
wszystko w odwrotnej kolejnosci skrecamy i mamy praktycznie wygladajacy oryginalnie zestaw. Wizualnie z zewnatrz praktycznie nic nie widac wiec to duzy plus np na przegladach aby nikt nie plakal..
reasumujac. Moje przetwornice z tymi oddzielnymi zaplanikami czy jak to sie nazywa niestety nie zmiescily sie do wnetrza lampy, dopiero Maciek uswiadomil mnie ze sa takie slimy ktore juz w sobie maja wszystko wbudowane moze wowczas upchalbym je w lampie tak zeby nie ciac obudowy no ale juz bylo za pozno stad zrobilem tak a nie inaczej
Mam nadzieje ze komus sie to przyda i rozjasni sytuacje, montaz i podpiecie jest naprawde banalne.
aha ja mam auto 1995rok bez canbusa, wszystko chodzi super nic sie nie gryzie, bledow nie ma. w Nowszych modelach trzeba sobie zamowic zestaw z can bus.
pozdro
Kamil
Sorry za partyzantke, i bledy w sztuce lekarskiej, juz widze ze szukalbym tych slimow zintegrowanych z tym zaplanikiem i za wszelka cene chcial upchac przetwornice w lampie lub przepuscic kable przez otwor laczacy obudowe z przetwornica niestety blokowal mnie ten walony zapalnik zaplonnik czy jak to sie mowi Nie mniej nie znalazlemna forum takiego lopatologicznego zrob to sam wiec potomni niech sie ucza na moich bledach.
Maciek dzieki za pomoc i mentalne wsparcie hah <dance> |
|
|
|
|
|
|
|
Tomas5
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2014 Posty: 44 Skąd: OGL
|
Wysłany: 2015-02-01, 13:20
|
|
|
stillbadboy napisał/a: | w Nowszych modelach trzeba sobie zamowic zestaw z can bus. |
Nie do końca, 90% przetwornic ktore nie wspominają o CAN BUS nie wywalają żadnego błędu. Przerwornice w rzeczywistości biorą więcej produ niż to co piszą w aukcjach czy nawet opakowaniach. Co ciekawe, często sprzedawcy piszą o mocy żarnika a sama przetwornica pochłania też trochę energi. Dlatego w D2 nie powinno być problemu z CAN BUS. Sam mam założony już drugi komplet przetwornić (teraz slim) i nie mam problemu z błędem spalonej żarówki |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-02-01, 14:32
|
|
|
Tu nie chodzi tylko o błedy spalonej żaówki ale o zakłócenia elektroniki zegarów. U mnie jako pierwsze wpadły HIDy wydaje mi się po zdjęciu że identyczne jak kupił teraz Kamil i po 3 latach się zaczeły cyrki z sporadycznym zawieszaniem się zegarów przy właczeniu świateł.
Ale ponad 2 lata to już dobry efekt dla zestawu za 200zł
Kombinowałem z róznymi filtrami lecz zadyszka była nadal. W końcu po rozmowie z kumatym sprzedawca zakupiłem już ponad 2 lata temu obecne slimki bez tych zapłonników zewnętrznych i problem z zakłóceniami minął.
Jednak że te superslimki sa droższe i około 100zło więcej moga kosztowac ale to i tak tanio i nadal warto
CO do przeglądów to Kamil miałes xenony i masz nadal-chyba nie ma przeciwskazań co do marki żarników jak i przetwornic jakie użyjesz |
|
|
|
|
stillbadboy
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 254 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-02-02, 09:26
|
|
|
temat canbusow zostawiam każdemu do zdecydowania
Maciek u mnie kurde gdy wychodzily xenony to nie było w tamtych czasach oznaczenia na lampach. Znany problem. Robilem rpzeglad dopiero raz i problemu nie było bo diagnosta kumaty Ale na chuja latwo trafic i później bujasz się sprawnym autem od osk do osk albo toczysz batalie rozporządzeniami z takim niedoinformowanym lyjem. |
_________________ "Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-02-02, 14:50
|
|
|
Tak,znam ten ból. Ja trafiłem na niekumatego i to bardzo a inny zwyczajnie sprawdził czy oślepia czy nie. Mało który odrózni(bez znaków) czy to ori czy nie ori
Wydrukuj sobie ten przepis co mówi że tamte auta znaków,sprysków,poziomowania miec nie musiały i wystarczy |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2015-02-03, 17:10
|
|
|
stillbadboy - teraz juz innych szkieł niz 00DC nie kupisz (Magneti Marelli by HELLA) |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-02-03, 18:07
|
|
|
Własnie ja miałem ten znak a spec z SKP go nie zauważył,zobaczyłem dopiero po wyjeździe od niego i inny juz nie robił żadnych problemów.
A własnie musze zmienić swoje szkla z nowych lapm na stare z owym 00DC |
|
|
|
|
Tomas5
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2014 Posty: 44 Skąd: OGL
|
Wysłany: 2015-02-06, 09:42
|
|
|
A co oznacza to 00DC? jak można wiedzieć |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-02-06, 13:09
|
|
|
Homologacje na xenony lecz tylko mijania |
|
|
|
|
miki1133
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: D2
Wiek: 38 Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 8 Skąd: Elblag
|
Wysłany: 2016-11-02, 11:10
|
|
|
Panowie sory za odkop ale czy mógł by mi ktoś podać numery przetwornic lamp bo u mnie jest jedna oryginalna od strony pasażera i jeden chińczyk włożony po chamsku a chciałbym kupić chociaż obudowę przetwornicy żeby przerobić ją jak w owym temacie aby zachować oryginalny wygląd |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|