Autor |
Wiadomość |
Rentek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik 4HP CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 74 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2016-12-08, 17:40 [D2 preFL ALL
] Wycieraczki-Problem
|
|
|
Witam.
Wymienialem ostanio caly mechnizm wycieraczek wraz z silniczkiem.
Problem byl w tym,ze wycieraczki bardzo ciezko pracowaly.
Po wymianie calego mechanizmu(uzywka) problem pozostal.
Silniczek po podlaczeniu na krotko chodzi ok(stary jak i nowy-uzywany)
Po kilku podmiankach silniczkow,sprawdzeniach problem pozostal.
Caly mechanizm rozebrany,wyczyszczony i nasmarowany.
Po chwili chcac sprawdzic jeszcze raz czy cos sie zmienilo z praca wycieraczek okazalo sie,ze nie ma napiecia na kostce silniczka wycieraczek,zero reakcji na wlaczenie manetka wycieraczek.
Okazalo sie rowniez,ze nie dzialaja mi rownoczesnie spryskiwacze szyb.
Bezpieczniki sprawdzone,ok.
Co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy?????
Bardzo prosze o pomoc. |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Rentek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik 4HP CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 74 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2016-12-08, 17:49
|
|
|
kolego michalwruszak...jak zawsze mozna liczyc na Twoj odzew i pomoc.
Wstepnie juz zamowilem drugi przelacznik,a czy przez przelacznik takze wycieraczki ciezko by pracowaly(slaby styk w przekazniku,slaby prad z manetki czy cos w tym stylu i takie cyrki by byly z ciezko praca wycieraczek)??????????? |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Rentek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik 4HP CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 74 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2016-12-10, 14:37
|
|
|
Za brak pradu na kostce silniczka wycieraczek odpowiadala uszkodzona uszkodzona manetka wycieraczek,po wymianie napiecie wrocilo....
[ Dodano: 2016-12-16, 06:57 ]
Witam.
Po rozwiazaniu problemu z napieciem,a raczej jego braku na kostce silniczka wycieraczek jest kolejny problem.
Po wlaczeniu wycieraczek,wycieraczki bardzo topornie poruszaja sie albo w ogole nie chca isc.
Po zdjeciu ramion z szyby i ustawieniu ich pionowo prauja w kazdej pozycji manetki,ale nie jakos specjalnie szybko.
Jak ramiona wycieraczek zostana polozone na szybe to nie ma ja sily poprawnie pracowac.
Koledzy gdzi eszukac problemu?
Moze problem z pradem?
Slaba jakosc masy? |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-12-16, 08:34
|
|
|
IMHO może to być z powodu zapieczonych tulejek lub całego mechanizmu napędowego wycieraczek.
Pomoże demontaż, rozebranie i przesmarowanie wszystkich elementów ruchomych mechanizmu - u mnie pomogło (dodatkowo wymiana tulejek mosiężnych). |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-12-16, 09:52
|
|
|
lub może sworznie mechanizmu mają już wytarte te ząbki na które nachodzą ramiona wycieraczek i pod obciążeniem na szybie mechanizm (sworznie) kręcą się w środku tulejki ramiona wycieraczki....
VAGowner napisał/a: | mnie pomogło (dodatkowo wymiana tulejek mosiężnych). |
ja też wymieniałem te tulejki u siebie i docisnąłem mocnej śrubą i jest ok.
VAGowner napisał/a: | IMHO może to być z powodu zapieczonych tulejek |
co to jest IMHO ??? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-12-16, 10:14
|
|
|
Cytat: | co to jest IMHO ??? |
In my humble opinion (ang.) = [Moim skromnym zdaniem (pol.)] - skrót używany na międzynarodowych / anglojęzycznych forach.
Jeśli kogoś z forumowiczów uraziłem "zaśmiecaniem" języka polskiego to przepraszam. |
_________________
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-12-16, 10:19
|
|
|
VAGowner napisał/a: | Jeśli kogoś z forumowiczów uraziłem "zaśmiecaniem" języka polskiego to przepraszam. |
nieee no spoko tak z ciekawości pytam... Czasami też tu niemieckim zarzucę po tym jak posiedzę trochę u kolegów na a8-freunde |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Rentek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik 4HP CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 74 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2016-12-16, 13:12
|
|
|
Rozbieralem wszytko,czyściec, smarowalem i nic....
Zrobię jeszcze raz to i przyjrze się jeszcze tym sworzniom...ale wydaje mi się, że wszystko z mechanizmem jest ok a problem dalej jest...
[ Dodano: 2016-12-16, 18:51 ]
Silniczek po podlaczeniu na krotko dziala,
ramiona chodza tylko jak uniose je w gore(pinowo) i nie dotykaja szyby.
A jak tylko opuszcze ramiona na szybe to silniczek nie jest w stanie poruszac ramionami....
Koledzy gdzie szukac problemu????
Mechanizm chodzi lekko,wszystko czyszczone i smarowane... |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-12-16, 20:04
|
|
|
Miałem tak kiedyś z wycieraczką tylnej klapy w VW T4.
Problem tkwił w zacierającej się ośce napędzającej mechanizm wycieraczek. Po rozebraniu mechanizmu między tuleją a ośką była rdza, brud i kamień. Po wyczyszczeniu wycieraczka śmigała aż miło. Ale skoro mówisz, że podmieniałeś silniki to ciężko jeszcze coś wymyślić - może jeszcze przekaźnik wycieraczek sprawdź - jeżeli jest "przypalony" to może daje za mało prądu? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Rentek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik 4HP CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 74 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2016-12-16, 20:19
|
|
|
Sprawdze kolego,tylko ktory to jest i gdzie sie znajduje???
Podejrzewam,ze jest w nogach pasazera,tylko ktory to jest,jaki ma numer? |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-12-18, 21:14
|
|
|
Rentek napisał/a: | Sprawdze kolego,tylko ktory to jest i gdzie sie znajduje???
Podejrzewam,ze jest w nogach pasazera,tylko ktory to jest,jaki ma numer? |
Przekaźnik nr 5. Dokładny opis ze zdjęciami masz tutaj:
http://chomikuj.pl/chomik...,5433360345.pdf |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Rentek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronik 4HP CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 74 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2016-12-20, 18:13
|
|
|
Problemem nie dzialajacych wycieraczek okazal sie silniczek.
Po wymianie na trzeci,uzywany wycieraczki zaczely dzialc poprawnie.
Wszystkim bardzo dziekuje za porady i wskazowki.
Jak widze,to zawsze mozna liczyc na ludzi z forum. |
|
|
|
|
|