Autor |
Wiadomość |
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-12-22, 11:00
|
|
|
Tomek_Iran napisał/a: | Myslisz ze powinienem teraz jeszcze raz spuscic płyn i od nowa zalewać wykonując wszystkie kroki prawidłowo? | Spróbuj z tym podciśnieniem, czasami bywa problem z samoczynnym odpowietrzaniem się układu i trzeba mu pomóc ...spuszczać płynu nie musisz. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Tomek_Iran
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi S8 D2 360KM
Dołączył: 20 Wrz 2015 Posty: 22 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2015-12-22, 13:43
|
|
|
danishow, mozesz mi wyjaśnić jak to zrobić tak krok po kroku?
Pozbyłem sie problemu ze świszczącym i nadmiernie buzującym płynem w zbiorniku.
Na końcu węża idącego do powrotu w zbiorniczku jest zatopiona metalowa rurka która chyba ma na celu zwiekszyć cisnienie na wyjsciu z tego własnie węza i przez to też w układzie przed nią. I ruszając nałożonym juz węzem w tamtym własnie miejscu swist cichł. Zmieniłem więc wąż na taki bez tego elementu i cisza. Zastanawiam się tylko jaką rolę pełniła tamta własnie rurka czy jak to inaczej nazwac Słychać jeszcze tylko tak mechanicznie pompę jak kręcę wajhą w miejscu. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-12-22, 15:28
|
|
|
Ta metalowa zwężka ma za zadanie zmniejszenia przepływu i jednocześnie zwiększenie ciśnienia co za tym idzie lżejsze machanie kierą.
Jak już pisałem, ściągasz wężyk ze zbiorniczka (ten cienki, który idzie z magla czy tam z chłodniczki). Pozostałe puste podłączenie zaślepiasz bo inaczej dolewany do zbiorniczka płyn będzie uciekać.
Do odpiętego węża podpinasz jakąś pompkę do podciśnienia (taką np. do odsysania płynów) i robisz podciśnienie obserwując stan płynu hydraulicznego w zbiorniczku by nie zabrakło ...inaczej zaciągnie powietrze i cała procedura na nic.
Przepompuj/wyssij tak z litra i musi być gitara |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Lolek84
Użytkownik
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: c4
Wiek: 40 Dołączył: 13 Wrz 2015 Posty: 31 Skąd: okolice KRK
|
Wysłany: 2015-12-22, 16:26
|
|
|
danishow napisał/a: | Ta metalowa zwężka ma za zadanie zmniejszenia przepływu i jednocześnie zwiększenie ciśnienia co za tym idzie lżejsze machanie kierą.
|
coś tutaj pokręciłeś chyba <jezyk> |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-12-22, 17:23
|
|
|
Chyba jednak nie |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Tomek_Iran
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi S8 D2 360KM
Dołączył: 20 Wrz 2015 Posty: 22 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2015-12-22, 22:31
|
|
|
Pewnie masz rację ale po zmianie tego przewodu wspomaganie w prawo wróciło(odpukać...) no i kiera chodzi znacznie lżej. I ten irytujący świst ucichł. Mam wrażenie że w jakiś sposob musiałem uszkodzić mechanicznie tą redukcję w przewodzie od powrotu i płyn pod cisnieniem powodował taki własnie dzwięk.
W razie co to mam stary oryginalny przewód i zamontuje go spowrotem.
Powiem Wam szczerze że juz któryś samochód z kolei z którym odstawiam jakieś voodoo ze wspomaganiem. Nie rozumiem pewnie do konca zasady pobierania powietrza przez układ podczas napełniania płynem.
Narazie został problem z głosniejsza pracą pompy niż wczesniej.
Będe próbował jeszcze z podcisnieniem i odpisze jak poszło.
|
|
|
|
|
|
|
|
Lolek84
Użytkownik
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: c4
Wiek: 40 Dołączył: 13 Wrz 2015 Posty: 31 Skąd: okolice KRK
|
Wysłany: 2015-12-23, 09:52
|
|
|
danishow, jakim prawem zwężka na końcu węża powrotu, zwiększy ciśnienie przed tą zwężką, powodując lżejsza pracę kiery ? To w takim razie co robi zawór w pompie ? |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-12-23, 11:50
|
|
|
Lolek84, a dmuchnij se w rurkę o średnicy 5mm i porównaj do rurki o średnicy 1cm ...zobaczymy przy której zrobisz się czerwony |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Lolek84
Użytkownik
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: c4
Wiek: 40 Dołączył: 13 Wrz 2015 Posty: 31 Skąd: okolice KRK
|
Wysłany: 2015-12-23, 11:59
|
|
|
Tylko nie bardzo rozumiem jak ma to wpływać na machanie kierą. |
|
|
|
|
|