Autor |
Wiadomość |
LUKAS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 303 Skąd: Ełk / Warszawa
|
Wysłany: 2013-03-09, 12:54
|
|
|
ja dodam że u mnie przy 270km/h mam 6.8tys obrotu i jeszcze chce isc dalej |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2013-04-02, 09:41
|
|
|
Może odgrzeję trochę temat. Co może mieć wpływ na na takie rozbieżności od 95 do 110 km przy 2 tys. obr. U mnie w przedlifcie na 5hp24 jest co najmniej 110 na oponach 225/17/55. A może różnica wynika z typu skrzyni?
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2013-04-02, 12:21
|
|
|
Tak do wcześniejszej dyskusji o wskazywaniu prędkości przy danych obrotach.
Wielkość (średnica) koła nie ma wpływu na wskazanie danej prędkości (na liczniku) przy danych obrotach.
Można to zmienić tylko 3 innymi parametrami. Przełożeniem skrzyni (inny bieg), przłożeniem dyfra (dyfrów), zmianiając przełożenia dyfra centralnego.
Nie ważne jakie mamy koła i tak prędkość licznikowa zawsze będzie taka sama dla danych
obrotów.
Czyli jeżeli V=100 km/h (na liczniku) i RPM=2000 to czy duże koło czy małe i tak zawsze będzie takie same (chyba, że zmienimy coś z rzeczy wymienionych wyżej).
A niektórzy z Was mylili to z prędkością realną (to inna bajka). Na prędkość realną koła (średnica) mają wpływ.
I proszę czytać uważnie, mowa jest o prędkości licznikowej nie realnej.
A8 4HP24 1995= licznik 140 km/h RPM=3000
A8 5hP24 1997= licznik 140 km/h RPM=2600
S8 5hp24 1997= licznik 140 km/h RPM=3000 |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2013-04-02, 18:27
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Tak do wcześniejszej dyskusji o wskazywaniu prędkości przy danych obrotach.
Wielkość (średnica) koła nie ma wpływu na wskazanie danej prędkości (na liczniku) przy danych obrotach.
Można to zmienić tylko 3 innymi parametrami. Przełożeniem skrzyni (inny bieg), przłożeniem dyfra (dyfrów), zmianiając przełożenia dyfra centralnego.
Nie ważne jakie mamy koła i tak prędkość licznikowa zawsze będzie taka sama dla danych
obrotów.
Czyli jeżeli V=100 km/h (na liczniku) i RPM=2000 to czy duże koło czy małe i tak zawsze będzie takie same (chyba, że zmienimy coś z rzeczy wymienionych wyżej).
A niektórzy z Was mylili to z prędkością realną (to inna bajka). Na prędkość realną koła (średnica) mają wpływ.
I proszę czytać uważnie, mowa jest o prędkości licznikowej nie realnej.
A8 4HP24 = licznik 140 km/h RPM=3000
A8 5hP24 = licznik 140 km/h RPM=2600
S8 5hp24 = licznik 140 km/h RPM=3000 |
święte słowa :peace: |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-04-06, 23:28
|
|
|
mdamian napisał/a: | Ja mam skrzynie 4 biegową u siebie , prędkość przy 2000obr/min to jest około 95km/h , przy 3000obr/min mam 140km/h .
Koła 215/55/16 . |
Ty to mnie zawsze zadziwisz... z tym rozmiarem to chyba pomyłka?... czy nie miało być 215/65R16....
pytam bo ten rozmiar co podałeś powyżej to chyba do jakiegoś A3 będzie prawidłowy ale na pewno nie do A8 ;-)
D2 po-lift ↓
|
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2013-04-07, 07:56
|
|
|
FOSS napisał/a: | mdamian napisał/a: | Ja mam skrzynie 4 biegową u siebie , prędkość przy 2000obr/min to jest około 95km/h , przy 3000obr/min mam 140km/h .
Koła 215/55/16 . |
Ty to mnie zawsze zadziwisz... z tym rozmiarem to chyba pomyłka?... czy nie miało być 215/65R16....
pytam bo ten rozmiar co podałeś powyżej to chyba do jakiegoś A3 będzie prawidłowy ale na pewno nie do A8 ;-)
D2 po-lift ↓
Obrazek |
Hehe no widzisz Foss , akurat takie oponki kupiłem od kolegi z forum 215/55/16 ,
Okazało się że są trochę za niskie . ( bardziej pasują do Octavi , lub Passata )
Oryginalnie chyba powinny być 225/60/16 , przynajmniej taki rozmiar proponują na oponeo.pl .
Jest niższy na tych oponkach co mam irytuje mnie to trochę , tak że we wtorek jadę po normalne oponki ( takie jak powinny być ) |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-04-09, 13:04
|
|
|
ile niżej nie wiele
ja mam takie na zimę ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2013-04-09, 13:16
|
|
|
pepi napisał/a: | ile niżej nie wiele
ja mam takie na zimę ;-) |
No to też "zima" na oponach 225-60-16 jest wyższe od 215/55/16 , nie ważne czy to 3, czy 5 cm .
Dla mnie to jest dużo , podjeżdżając np pod krawężnik , czy zjeżdżając z krawężnika , to muszę uważać na michę olejową , przejeżdżając przez progi zwalniające muszę uważać na tłumik ( czy podwozie ) jadąc 10km/h .
Jak bym chciał mieć niskie auto to bym kupił ze sportowym zawieszeniem , a ja chcę mieć wysokie autko ( bez przesady nie terenowe )
Temu twierdzę , że A8 D2 na oponach od forda mondeo jest za niskie . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2013-04-10, 07:23
|
|
|
pepi napisał/a: | a ja chcę mieć wysokie autko ( bez przesady nie terenowe ) |
Zimą jeżdżę na 225/65/17 i mogłoby być wyższe (czasami się podwieszam). Także nie jesteś sam. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-04-10, 20:23
|
|
|
ja przy 120 mam około 2tys może troszkę nad
przy 240 przemilczę :lol: |
|
|
|
|
helena [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-04-11, 00:08
|
|
|
marekp750, - jeżeli dobrze zrozumiałem Twój wywód to obrotomierz "czyta" obroty
wału korbowego i je pokazuje na zegarze i tu wszystko jest jasne.Natomiast prędkościomierz "czyta" obroty koła i przelicza na km/h i wówczas faktycznie rozmiar ogumienia nie ma znaczenia.Kwestia jest tylko jaki rozmiar opony jako standardowy bierze
do tego przeliczenia :?: Znając tą wielkość można określić czy gumka na której akurat jeździmy "oszukuje" na plus czy na minus :idea: |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2013-04-11, 06:04
|
|
|
helena napisał/a: | marekp750, - jeżeli dobrze zrozumiałem Twój wywód to obrotomierz "czyta" obroty
wału korbowego i je pokazuje na zegarze i tu wszystko jest jasne.Natomiast prędkościomierz "czyta" obroty koła i przelicza na km/h i wówczas faktycznie rozmiar ogumienia nie ma znaczenia. |
Tak, dobrze rozumujesz.
Sygnał prędkości brany jest z flanszy lewej przedniej półosi.
helena napisał/a: | Kwestia jest tylko jaki rozmiar opony jako standardowy bierze
do tego przeliczenia :?: |
Na tabliczce z ciśnieniami w ogumieniu są rozmiary opon by prędkościomierz pokazywał najbliżej to co chciał producent.
Poprawiłem cytaty bo nie wiadomo było co cytujesz a co jest twoją wypowiedzią.
Pozdrawiam, FOSS |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
helena [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-04-11, 22:59
|
|
|
Skoro temat już zboczył trochę na rozmiar ogumienia to zadam takie pytanie:
jaki maksymalnie wysoki profil można założyć do D2 na felgę 17" ewentualnie 18" :?:
Pytam dlatego że mieszkam na zadupiu i na dojeździe do domu mam "odcinek specjalny"
długości ok 300m (glina,luźny piasek itp.) i nie chciałbym po obfitych opadach i roztopach szorować "brzuchem" po podłożu natomiast jazda sportowa nisko położonym autem z racji wieku raczej mnie nie pociąga więc szukam rozsądnego kompromisu między moim "terenem" a normalną jazdą po asfalcie :-D |
|
|
|
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2013-04-14, 11:59
|
|
|
helena napisał/a: | jaki maksymalnie wysoki profil można założyć do D2 na felgę 17" ewentualnie 18" :?: |
Jaki max profil to Ci nie powiem ale ja zimą bezproblemowo jeżdżę na 225/65/17. |
|
|
|
|
|