Autor |
Wiadomość |
Unknown
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2010 Posty: 208 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-09-21, 07:21 [D2 FL ALL
] Problem po ostrym hamowaniu
|
|
|
Cześć, potrzebuje wsparcia.
Wczoraj w trasie bylem zmuszony mocniej zahamować.
Chwile później gdy rozpędziłem samochód miałem straszne bicie na kierownicy, aż całym autem telepało na boki.
Nie wiedziałem co to, zatrzymałem się, sprawdziłem dokręcenie kół i było wszystko ok.
Po wystartowaniu było już dobrze, ale problem ten pojawił się później raz jeszcze tyle, że delikatniej. Przejechałem wolniej 50km i problem ustał, lecz obawiam się, że to coś się może powtórzyć.
Tego samego dnia wymieniałem drążki, końcówki. ustawiona zbieżność. wątpię by to był tego problem.
Jakis czas temu wymieniałem tylny zacisk i po odpowietrzeniu przód zachowywał się jak by był zapowietrzony.
Może pompa jakoś sie zapowietrzyła ? bo kurcze nie mam już pomysłu? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2014-09-21, 07:23
|
|
|
Tarcze przegrzane, do wymiany. |
|
|
|
|
|
|
|
Unknown
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2010 Posty: 208 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-09-21, 07:26
|
|
|
nie strasz, bo miesiąc temu zakładałem nowe tarcze zimmermana i klocki.
ale skoro teraz już nie ma bicia? tarcze jak by sie odkształciły to raczej na stałe ? |
_________________
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2014-09-21, 07:32
|
|
|
Czasami jest tak że jak są zimne to nie biją, dają znać jak są rozgrzane. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-09-21, 10:05
|
|
|
Zestaw hebli z D3 rozwiaze problem bicia jak i wydajnosci a koszt tarcz i klockow poprownywalny do D2 kupy.. |
_________________
|
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2014-09-21, 12:07
|
|
|
Ja (przy takim hamowaniu) przytarłem oponę z lewej strony , zmieniłem na tył ale opona już do kitu. |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-09-21, 17:23
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Zestaw hebli z D3 rozwiaze problem bicia jak i wydajnosci a koszt tarcz i klockow poprownywalny do D2 kupy.. |
Nic dodać nic ująć.
Kolega Unknown, słabo śledzi tematy, bo było o tym już wiele. |
|
|
|
|
zaxaz
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-10-20, 16:02 Re: Problem po ostrym hamowaniu
|
|
|
A ja Ci proponuje sprawdzic zaciski. U mnie jeden hulal bez problemu, a drugi sie zawieszal i efekt byl taki ze cale hamowanie szlo na jedno kolo i tarcza sie szybko przegrzewala i krzywila. Regeneracja wszystkich zaciskow pomogla, a bezposrednio po naprawie przez pierwsze 500km sprawdzalem reka temperature tarcz i byla ona podobna... wczesniej jedno kolo bylo wyraznie cieplejsze i bylo to widoczne w jezdzie w deszczowy dzien kiedy na postoju jedna opona byla juz sucha, a inne caly czas mokre. |
|
|
|
|
|
|
|
sebek1195
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: sebastian
Jeżdzę: a8 d2,nsr125
Wiek: 29 Dołączył: 30 Lip 2014 Posty: 41 Skąd: ostrowiec sw
|
Wysłany: 2014-10-21, 08:43
|
|
|
A tylne zawieszenie jest ok? Może gdzieś jest problem na tulejach.
Tarcza raz przegrzana już jest do niczego. Termicznie ją wichruje. A najgorsze jest ostre zahamowanie ze 100 do zera przed światłami i trzymanie potem nogi na hamulcu. Słabe odprowadzenie ciepła i krzywizna gotowa. |
|
|
|
|
Unknown
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2010 Posty: 208 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-10-26, 09:41
|
|
|
niestety ale problem jest na 99.999% w maglownicy. przy dynamicznych ruchach kierownica slychac stukanie z okolicy laczenia magla z kolumną.
ostatnio problem sie powtorzyl, przy najechaniu na poprzeczna przeszkodę (łączenie na moscie) zaczeło ptrzepac przodem jak glupie. myslalem ze kola sie pourywaja
tak jak by ktorys metalowy element wpadl w rezonans - taki odglos byl podczas. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2014-10-26, 12:48
|
|
|
Mnie ostatnio też telepało ale przy określonej prędkości wyważyłem koła , wymieniłem końcówki i jest OK , Sprawdź przeguby zewnętrzne ,wewnętrzne i na wale , jak wszystko będzie ok to zrób przegląd skrzyni a może to zbieg okoliczności i konwerter się kończy. |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
Unknown
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2010 Posty: 208 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-10-26, 12:54
|
|
|
Niestety, ale juz magiel został zdiagnozowany. Porozpieciu końcówek od zwrotnicy i dynamicznym ruchu kierownica stuk jest z magla.
Teraz pytanie - regenerować? Bo wycieków żadnych z niego nie ma. Jedynie ten stuk w środku. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-26, 13:42
|
|
|
Jak masz tylko stuk puk a nic się nie dzieje to możesz posmigać i zarazem szykować się na naprawe tego. U mnie magiel nie jest tez idealny i wywęszyłem luz przy listwie ale to już norma takich przekładni więc póki nic nie przedkłada się na komfort jazdy nie ruszam. |
|
|
|
|
Unknown
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2010 Posty: 208 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-10-26, 14:30
|
|
|
No właśnie, auto jest w ogóle.nie sterowne, na drodze powyżej 100 żyje własnym życiem. A dodatkowo te powtarzające.się sytuacje przy większej prwdkosci ze ma się wrażenie iż koła pourywa zaraz. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-26, 20:06
|
|
|
To może amortyzator skrętu nie istnieje już?
Chyba że masz juz przekładnie dosłownie w rozsypce... |
|
|
|
|
|