Autor |
Wiadomość |
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-07-30, 15:27 [D2 95 4.2PB/LPG
] Chłodniczka oleju demontaż - pomocy
|
|
|
Witajcie
Jak w temacie zabrałem się za demontaż bo ciekła, jak zdemontować korzystałem z: http://www.audipages.com/...lreinstall.html
Samochód stoi na kołach więc robota ginekologiczna, ale dałem radę odkręcić 5 śrub mocujących i byłoby by ok, gdyby nie rura od płynu chłodzącego, której za cholerę nie mogę wyciągnąć
Czy ona jest przykręcona czy jest inny myk ? |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-07-30, 16:00
|
|
|
Przykręcona na małą śrubkę. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-07-30, 16:24
|
|
|
Jak ją odkręcić - z której strony dojście ?
17:50
Dałem radę - prawie jak wymiana pierścieni przez rurę wydechową
Co teraz dalej - jak cholerstwo wyciągnąć - w którą stronę ? |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-07-30, 17:59
|
|
|
Ja tą rurkę chłodzącą odkręcałem z 2 śrubek. Jedna jest pod 4 cylindrem a druga przy samej chłodniczce. Bodajże to jest na klucz 8 albo 10mm. Miałem ułatwioną sprawę bo silnik był na zewnątrz. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-07-30, 18:37
|
|
|
Ja mam 8 na kołach i niby można ściągnąć tylko
Wg schematu jest jedna śruba mocująca |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-07-30, 19:59
|
|
|
No ta jedna mała jest na chłodniczce a druga bliżej skrzyni na prawie tej samej wysokości. Ja sobie odkręciłem co by się nie szarpać z tym. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-07-30, 20:12
|
|
|
Problem jest z wyciągnięciem chłodniczki bo ani górą ani dołem nie daje rady.
Na stronie co podałem niby odkręcają śruby trzymające silnik i podnoszą przy amortyzatorze momentu obrotowego tylko z moim angielskim jest jak z chińskim
Z tego co wyczytałem można podnieść o około 7 cm silnik tylko co to da ? |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-07-30, 20:28
|
|
|
Ja nie podnosiłem silnika, wykręciłem altka i w sumie chłodniczka wylazła bez większego problemu. A i odkręć to druga śrubę od tej rurki wodnej będziesz miał więcej miejsca.
Dodam tylko, że robiłem to na podnośniku
x.jpg
|
|
Plik ściągnięto 150 raz(y) 175,88 KB |
|
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-07-30, 21:23
|
|
|
Byłem zerknąć i z tego co widzę to mogę rurę swobodnie przekręcić o około 90 stopni (blokuje wiązka przewodów i wydech) więc chyba nie mam tej drugiej.
Chłodnicą mogę swobodnie obracać lecz na dole blokuje miska olejowa a górą wydech - coś jest nie tak |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-07-30, 21:30
|
|
|
Warto zauważyć, że przed-liftach jest trochę inaczej niż w po-liftach.
W D2 preFL nie robiłem już tego dawno ale z tego co pamiętam to targałem altka i puszczałem trochę w dół sanie. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-07-30, 21:36
|
|
|
Z tego co widzę to chyba będę musiał jak pisał na forum jeden z kolegów odkręcić łapę od silnika ta co jest pod deklem od paska rozrządu tylko z tego co się orientuję trzeba demontować wisko.
Mam wyciągniętą chłodnicę więc jakiś tam dostęp jest.
Być może w poliftach było więcej miejsca i inne ułożenie części |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-07-30, 22:52
|
|
|
W sumie dobrze Ci tak. Masz sie męczyc i wiesz dlaczego |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-07-30, 23:21
|
|
|
Za dużo gratów wymieniam za jednym razem więc robocizna by mnie zabiła mistrzu - tym razem sam walczę |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-31, 11:19
|
|
|
Heh walcz i płacz szeryf to zrobił by na poczekaniu i przynajmniej mnie ceną nie zabił za to |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-07-31, 11:48
|
|
|
Wiem, że zrobił by na poczekaniu - już parę rzeczy u mnie zdziałał lecz teraz grubsza robota a kasę przeznaczam na nowe graty więc muszę się sam męczyć bo juz widze dno w worku z mamoną |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
|