Autor |
Wiadomość |
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-11-18, 21:28 [D2 FL ALL
] silniczki klap klimatronica
|
|
|
ostatnio mam klopot z klimatyzacją , ogólnie zauważyłem że włączona klima = włączony mniejszy wentylator na przednim pasie - bynajmniej u mnie , sytuacja wygląda następująco klima potrafi mi się wyłączyć podczas jazdy , bynajmniej ja to tak interpretuje po tym że czuć różnicę w powietrzu które wylatuje z kratek i zaczyna mi parować auto... tak , zatrzymuje się maska do góry, wentylator (o ktorym pisałem wcześnmiej stoi) wyłączam auto i włączam ponownie bawie się trybem ekon aż usłyszę (chyba przekaźnik z prawej strony kierowcy - takie cyknięcie ) widać tez po obrotach różnicę jak się włączy jest minimalny skok na chwilę no i para w aucie schodzi ...
błędów brak , wcześniej miałem błąd V113 - klapa obiegu wewnętrznego
https://photos.app.goo.gl/W0p5ZUAiumh42VTB3
po skasowaniu błąd nie powrócił ...
User gtfan dał tu taką rozpiskę
Vxxx to numer silniczka, a Gxxx to numer potencjometru w tymże silniczku.
V111 - środkowe nawiewy, strona pasażera
V68 - klapa regulacji temperatury
V109 - nawiew na nogi, strona pasażera
V71 - klapa świeżego powietrza
G89 - czujnik temp świeżego powietrza
V113 - klapa obiegu wewnętrznego
V110 - środkowe nawiewy, strona kierowcy
V107 - nawiew na szybę czołową i boczne z kratek na górze deski rozdzielczej
V102 - środkowy nawiew z tyłu
V112 - nawiew na nogi z tyłu
V108 - nawiew na nogi kierowcy
Jak nie masz ciepłego nawiewu to sprawdź silniczek V68 (o ustawieniu pokrętła na środkowej kratce na "czerwone" zakładam, że pomyślałeś).
V110 i V111 dostępne po ściągnięciu całej deski.
chciałbym sie dowiedziec jak wymienic ten silniczek v113 moze tuaj ktos to robil dojscie jest kiepskie z pod maski .,, ew jak wyciagnac caly ten "kosz" wraz z wentylatorem v2 ?? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-11-18, 22:25
|
|
|
Ja wyciągam go razem z częścią obudowy, do której jest przykręcony. Najpierw trzeba wycieraczki zdemontować, a co później to widać poniżej (zdjęcie akurat od D3, ale w D2 jest tak samo).
|
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-11-18, 23:54
|
|
|
czy trzeba to tez jakos od srodka uwolnic? sa jakies szyny prowadzace calosc czy nie ? widze rurki podobne jak te od klimy trzeba zrzucac czynnik albo cos w ten desen ? jak sie do tego zabrac ? na co sie przygotowac bo mam w planie kupienia calego nowego mechanizmu i wymiane po calosci , albo dokladna diagnoza i wymiana poszczegolnych elementów |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-11-19, 00:28
|
|
|
do V113 zdejmujesz plastiki i mechanizm wycieraczek |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-11-19, 09:44
|
|
|
czyli na demontazu tego sie skonczy i bdzie do niego dostep bez rwania calosci tak ? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-11-19, 11:04 Re: silniczki klap klimatronica
|
|
|
preston81 napisał/a: | ostatnio mam klopot z klimatyzacją , ogólnie zauważyłem że włączona klima = włączony mniejszy wentylator na przednim pasie |
To normalne, bo to wentylator klimy
preston81 napisał/a: | sytuacja wygląda następująco klima potrafi mi się wyłączyć podczas jazdy , bynajmniej ja to tak interpretuje po tym że czuć różnicę w powietrzu które wylatuje z kratek i zaczyna mi parować auto... |
Klimatyzacja nie działa w temperaturze poniżej 5°C i jest wyłączana automatycznie.
W okresie przejściowym może być taka sytuacja, że wyjeżdżasz z klimą włączoną i w trakcie jazdy wyłączy się automatycznie.
I nie mówię tutaj o samych nawiewach ale kompresorze bo sprawne nawiewy będą działać zawsze.
preston81 napisał/a: | zatrzymuje się maska do góry, wentylator (o ktorym pisałem wcześnmiej stoi) |
To normalne. Jak klima się wyłączy to i wiatrak stanie.
preston81 napisał/a: | wyłączam auto i włączam ponownie bawie się trybem ekon aż usłyszę (chyba przekaźnik z prawej strony kierowcy - takie cyknięcie ) widać tez po obrotach różnicę jak się włączy jest minimalny skok na chwilę no i para w aucie schodzi ... |
Tak właściwie to jest to taka zabawa głupiego |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-11-19, 15:58
|
|
|
FOSS napisał/a: | Tak właściwie to jest to taka zabawa głupiego |
to powiedz mi Foss co musze zrobić żeby mi te dziadówy nie parowały , z tego co pamiętam klima działała mi nawet na minusie w zeszłym roku a mogę się mylić jeśli jest tak jak piszesz że klima nie włącza sie poniżej 5 stopni i zarazem jest to dziwne bo u mnie dziś było 2,5 stopnia i na start klima sie wlaczyla pozniej sie wylaczyla momentalnie szyby zaczely mi parowac tak ze jechac sie nie dalo i po jakiejs chwili wlaczyla sie ponownie ....bo jak wlacze np temp na + 22 z wlaczona klima podczas mrozów np -5 to z tego co piszesz nie powinna sie klima wlaczyc , wydawalo mi sie tez ze czy + czy - to jak wlacza sie nawiew na szybe przednia klima z automatu wlacza sie zawsze ??
i od razu Cię Damianie zapytam o dekle zaworowe tj czy z d3 bedą pasować p&p do d2? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-11-19, 17:13
|
|
|
preston81 napisał/a: | co musze zrobić żeby mi te dziadówy nie parowały , z tego co pamiętam klima działała mi nawet na minusie w zeszłym roku a mogę się mylić jeśli jest tak jak piszesz że klima nie włącza sie poniżej 5 stopni |
Sprężarka się nie załącza, ale działa Ci osuszacz, dlatego np jak jest wilgotno, pada deszcz itp jeździć ciągle z wyłączonym ECONem. Jak jedziesz na ECON musiałbyś utrzymać mniej-więcej ta sama temp na zewn jak i w środku + ciągły nawiew. Jak działa osuszacz chyba tłumaczyć nie muszę. A jak działa układ klimatyzacji - masz opisane w zeszytach serwisowych SSP ogólnie dostępnych w sieci. Tam masz też opis poszczególnych klap i silniczków. Generalnie temat w D2 i D3 z dwustrefową klimą jest bliźniaczy.
preston81 napisał/a: | wydawalo mi sie tez ze czy + czy - to jak wlacza sie nawiew na szybe przednia klima z automatu wlacza sie zawsze ?? |
Bo jak dajesz ten maksymalny nadmuch to może nie zauważyłeś wyłącza on ECON, a dlaczego - patrzy wyżej. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-11-19, 21:56
|
|
|
dice111 napisał/a: | Jak działa osuszacz chyba tłumaczyć nie muszę. |
ja poproszę...
jak nie działa sprężarka niczym się to nie rózni od układu bez klimy... no może poza smrodem
jak nie dezynfekujemy |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-11-20, 11:00
|
|
|
maciu napisał/a: | jak nie działa sprężarka niczym się to nie rózni od układu bez klimy... no może poza smrodem |
Wlacz sobie ECON zima a wylacz. Juz wiesz dlaczego szyby paruja na ECON ponizej 5 st a 'klimatyzacja nie dziala' jak to FOSS napisal, a gdy wylaczysz to 'klimatyzacja nie dziala' a szyby nagle przestaja parowac ?
ECON jest dobry na przejsciowe temp, chociaz i tak nie do konca ew jak chcesz se szybe opuscic i tak jechac. Ludzie jezdza w zime a potem placz ze cos sie popsulo i latem te same tematy o klime a w zimie o ...webasto |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-11-20, 13:15
|
|
|
ten ECON poza sterowaniem kompresorem to moze co najwyzej przestawic klape
obiegu zamknietego
ale ale miales napisac jak działa osuszacz |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2017-11-20, 14:10
|
|
|
Niestety maciu ma racje. Osuszacz jest na układzie klimy i jak nie działa sprezarka to niestety osusza sobie NIC. |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-11-20, 15:05
|
|
|
no ten osuszacz (jedyny jaki znam w układzie klimy) to osusza olej w obiegu spreżarki
co prawda efektem ubocznym działania klimy jest osuszanie powietrza (stąd woda
lejąca się z klimatyzacji a dokładnie z zimnego parownika) ale nikt nie nazywa parownika
osuszaczem |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-11-20, 20:23
|
|
|
Nikt nie twierdzi, że osuszacz osusza powietrze w kabinie ECON nie zamyka obiegu. Także nadal pytam dlaczego przy włączonym ECON szyby parują a przy wyłączonym nie, nawet poniżej 5 st C ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|