Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] silniczki klap klimatronica  
Autor Wiadomość
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-18, 21:28   [D2 FL ALL ] silniczki klap klimatronica

ostatnio mam klopot z klimatyzacją , ogólnie zauważyłem że włączona klima = włączony mniejszy wentylator na przednim pasie - bynajmniej u mnie , sytuacja wygląda następująco klima potrafi mi się wyłączyć podczas jazdy , bynajmniej ja to tak interpretuje po tym że czuć różnicę w powietrzu które wylatuje z kratek i zaczyna mi parować auto... tak , zatrzymuje się maska do góry, wentylator (o ktorym pisałem wcześnmiej stoi) wyłączam auto i włączam ponownie bawie się trybem ekon aż usłyszę (chyba przekaźnik z prawej strony kierowcy - takie cyknięcie ) widać tez po obrotach różnicę jak się włączy jest minimalny skok na chwilę no i para w aucie schodzi ...
błędów brak , wcześniej miałem błąd V113 - klapa obiegu wewnętrznego
https://photos.app.goo.gl/W0p5ZUAiumh42VTB3
po skasowaniu błąd nie powrócił ...



User gtfan dał tu taką rozpiskę
Vxxx to numer silniczka, a Gxxx to numer potencjometru w tymże silniczku.

V111 - środkowe nawiewy, strona pasażera
V68 - klapa regulacji temperatury
V109 - nawiew na nogi, strona pasażera

V71 - klapa świeżego powietrza
G89 - czujnik temp świeżego powietrza
V113 - klapa obiegu wewnętrznego
V110 - środkowe nawiewy, strona kierowcy
V107 - nawiew na szybę czołową i boczne z kratek na górze deski rozdzielczej
V102 - środkowy nawiew z tyłu
V112 - nawiew na nogi z tyłu
V108 - nawiew na nogi kierowcy

Jak nie masz ciepłego nawiewu to sprawdź silniczek V68 (o ustawieniu pokrętła na środkowej kratce na "czerwone" zakładam, że pomyślałeś).
V110 i V111 dostępne po ściągnięciu całej deski.


chciałbym sie dowiedziec jak wymienic ten silniczek v113 moze tuaj ktos to robil dojscie jest kiepskie z pod maski .,, ew jak wyciagnac caly ten "kosz" wraz z wentylatorem v2 ??
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-11-18, 22:25   

Ja wyciągam go razem z częścią obudowy, do której jest przykręcony. Najpierw trzeba wycieraczki zdemontować, a co później to widać poniżej (zdjęcie akurat od D3, ale w D2 jest tak samo).
_________________
Four rings to rule them all
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-18, 23:04   

obrazek w temacie

https://www.a8team.pl/s8-...u-vt1260,15.htm
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-18, 23:54   

czy trzeba to tez jakos od srodka uwolnic? sa jakies szyny prowadzace calosc czy nie ? widze rurki podobne jak te od klimy trzeba zrzucac czynnik albo cos w ten desen ? jak sie do tego zabrac ? na co sie przygotowac bo mam w planie kupienia calego nowego mechanizmu i wymiane po calosci , albo dokladna diagnoza i wymiana poszczegolnych elementów
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-19, 00:28   

do V113 zdejmujesz plastiki i mechanizm wycieraczek
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-19, 09:44   

czyli na demontazu tego sie skonczy i bdzie do niego dostep bez rwania calosci tak ?
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-11-19, 11:04   Re: silniczki klap klimatronica

preston81 napisał/a:
ostatnio mam klopot z klimatyzacją , ogólnie zauważyłem że włączona klima = włączony mniejszy wentylator na przednim pasie

To normalne, bo to wentylator klimy :)

preston81 napisał/a:
sytuacja wygląda następująco klima potrafi mi się wyłączyć podczas jazdy , bynajmniej ja to tak interpretuje po tym że czuć różnicę w powietrzu które wylatuje z kratek i zaczyna mi parować auto...

Klimatyzacja nie działa w temperaturze poniżej 5°C i jest wyłączana automatycznie.
W okresie przejściowym może być taka sytuacja, że wyjeżdżasz z klimą włączoną i w trakcie jazdy wyłączy się automatycznie.
I nie mówię tutaj o samych nawiewach ale kompresorze bo sprawne nawiewy będą działać zawsze.

preston81 napisał/a:
zatrzymuje się maska do góry, wentylator (o ktorym pisałem wcześnmiej stoi)

To normalne. Jak klima się wyłączy to i wiatrak stanie.

preston81 napisał/a:
wyłączam auto i włączam ponownie bawie się trybem ekon aż usłyszę (chyba przekaźnik z prawej strony kierowcy - takie cyknięcie ) widać tez po obrotach różnicę jak się włączy jest minimalny skok na chwilę no i para w aucie schodzi ...

Tak właściwie to jest to taka zabawa głupiego :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-19, 15:58   

FOSS napisał/a:
Tak właściwie to jest to taka zabawa głupiego

to powiedz mi Foss co musze zrobić żeby mi te dziadówy nie parowały , z tego co pamiętam klima działała mi nawet na minusie w zeszłym roku a mogę się mylić jeśli jest tak jak piszesz że klima nie włącza sie poniżej 5 stopni i zarazem jest to dziwne bo u mnie dziś było 2,5 stopnia i na start klima sie wlaczyla pozniej sie wylaczyla momentalnie szyby zaczely mi parowac tak ze jechac sie nie dalo i po jakiejs chwili wlaczyla sie ponownie ....bo jak wlacze np temp na + 22 z wlaczona klima podczas mrozów np -5 to z tego co piszesz nie powinna sie klima wlaczyc , wydawalo mi sie tez ze czy + czy - to jak wlacza sie nawiew na szybe przednia klima z automatu wlacza sie zawsze ??

i od razu Cię Damianie zapytam o dekle zaworowe tj czy z d3 bedą pasować p&p do d2?
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-11-19, 17:13   

preston81 napisał/a:
co musze zrobić żeby mi te dziadówy nie parowały , z tego co pamiętam klima działała mi nawet na minusie w zeszłym roku a mogę się mylić jeśli jest tak jak piszesz że klima nie włącza sie poniżej 5 stopni

Sprężarka się nie załącza, ale działa Ci osuszacz, dlatego np jak jest wilgotno, pada deszcz itp jeździć ciągle z wyłączonym ECONem. Jak jedziesz na ECON musiałbyś utrzymać mniej-więcej ta sama temp na zewn jak i w środku + ciągły nawiew. Jak działa osuszacz chyba tłumaczyć nie muszę. A jak działa układ klimatyzacji - masz opisane w zeszytach serwisowych SSP ogólnie dostępnych w sieci. Tam masz też opis poszczególnych klap i silniczków. Generalnie temat w D2 i D3 z dwustrefową klimą jest bliźniaczy.

preston81 napisał/a:
wydawalo mi sie tez ze czy + czy - to jak wlacza sie nawiew na szybe przednia klima z automatu wlacza sie zawsze ??

Bo jak dajesz ten maksymalny nadmuch to może nie zauważyłeś wyłącza on ECON, a dlaczego - patrzy wyżej.
_________________
Black Cars Matters
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-19, 21:56   

dice111 napisał/a:
Jak działa osuszacz chyba tłumaczyć nie muszę.


ja poproszę...

jak nie działa sprężarka niczym się to nie rózni od układu bez klimy... no może poza smrodem
jak nie dezynfekujemy
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-11-20, 11:00   

maciu napisał/a:
jak nie działa sprężarka niczym się to nie rózni od układu bez klimy... no może poza smrodem

Wlacz sobie ECON zima a wylacz. Juz wiesz dlaczego szyby paruja na ECON ponizej 5 st a 'klimatyzacja nie dziala' jak to FOSS napisal, a gdy wylaczysz to 'klimatyzacja nie dziala' a szyby nagle przestaja parowac ?
ECON jest dobry na przejsciowe temp, chociaz i tak nie do konca ew jak chcesz se szybe opuscic i tak jechac. Ludzie jezdza w zime a potem placz ze cos sie popsulo i latem te same tematy o klime a w zimie o ...webasto :D
_________________
Black Cars Matters
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-20, 13:15   

ten ECON poza sterowaniem kompresorem to moze co najwyzej przestawic klape
obiegu zamknietego

ale ale miales napisac jak działa osuszacz ;)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2017-11-20, 14:10   

Niestety maciu ma racje. Osuszacz jest na układzie klimy i jak nie działa sprezarka to niestety osusza sobie NIC.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-20, 15:05   

no ten osuszacz (jedyny jaki znam w układzie klimy) to osusza olej w obiegu spreżarki

co prawda efektem ubocznym działania klimy jest osuszanie powietrza (stąd woda
lejąca się z klimatyzacji a dokładnie z zimnego parownika) ale nikt nie nazywa parownika
osuszaczem
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-11-20, 20:23   

Nikt nie twierdzi, że osuszacz osusza powietrze w kabinie :] ECON nie zamyka obiegu. Także nadal pytam dlaczego przy włączonym ECON szyby parują a przy wyłączonym nie, nawet poniżej 5 st C ?
_________________
Black Cars Matters
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.