Autor |
Wiadomość |
Lysy1978
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 28 Lis 2014 Posty: 29 Skąd: Wexford/Irlandia
|
Wysłany: 2015-11-28, 10:57 Sterownik poziomowania ksenonów
|
|
|
Witam.Ja mam kierownice po prawej stronie,czujniki przy wahaczach z lewej strony.Prosze o podpowiedz gdzie dokladnie jest ten sterownik?Dziekuje bardzo. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-11-28, 12:23
|
|
|
Czujniki zawsze sa z lewej. Sterownik zamontowany jest na lewym slupku pomiedzy przednimi i tylnymi drzwiami, oczywiscie pod plastikami. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Lysy1978
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 46 Dołączył: 28 Lis 2014 Posty: 29 Skąd: Wexford/Irlandia
|
Wysłany: 2015-11-28, 13:15
|
|
|
danishow, danishow,
Dziekuja bardzo.Znaleziony |
|
|
|
|
wedka
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 72 Skąd: Zamość/Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-30, 12:29
|
|
|
Ja mam natomiast troszkę inny problem - u mnie, gdy auto stoi na płaskim ze mną w środku, przedni czujnik pokazuje około 1,7V, tylny 2,6 (lub odpowiednio 2,7 i 3,6 - nie pamiętam). W każdym bądź razie nie mogę przeprowadzić procedury ustawiania świateł, bo różnica napięć jest za wysoka. Wartości na pewno się zmieniają, bo jak podnosiłem tył na lewarku to zbiłem różnicę między wskazaniami czujników do jakichś 0,5V i udało mi się włączyć tryb ustawiania świateł i błąd zniknął, z tym że światła świecą na jakies 20m...
Czy wystarczy odpowiednio wyregulować samo miejsce przymocowania czujnika, czy jakoś wyregulować dźwigienkę, czy jest jeszcze inny sposób? |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-11-30, 13:59
|
|
|
Regulacja czujnikiem |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-11-30, 19:58
|
|
|
wedka, nie ma znaczenia jakie napięcie pokazują czujniki. Ustawiasz auto na idealnie prostym/płaskim terenie, włączasz procedurę ustawienia świateł, bierzesz imbusa 6mm, ustawiasz światła i na końcu zapisujesz pozycję (bez zapisania pojawi się błąd)
Oczywiście może też być, że masz uwalony któryś z czujników |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
wedka
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 72 Skąd: Zamość/Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-30, 21:49
|
|
|
danishow napisał/a: | wedka, nie ma znaczenia jakie napięcie pokazują czujniki. Ustawiasz auto na idealnie prostym/płaskim terenie, włączasz procedurę ustawienia świateł, bierzesz imbusa 6mm, ustawiasz światła i na końcu zapisujesz pozycję (bez zapisania pojawi się błąd)
Oczywiście może też być, że masz uwalony któryś z czujników |
Jak auto stoi na płaskim i różnica między napięciami na czujnikach przekracza te 0,5-0,6V, po wejściu w Basic Settings i nie uruchamia się procedura ustawiania świateł, tylko wyrzuca Error - i automatycznie pojawia się błąd nieustawionych świateł. Natomiast gdy np. podniosę auto na podnośniku i wartości napięć zbliżą się do siebie, wszystko działa już jak należy...z tym że nie da się dobrze ustawić świateł w krzywo ustawionym aucie |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-11-30, 22:20
|
|
|
Dziwne, nie spotkałem się jeszcze z czym takim. Na początku sprawdź czy uchwyty/mocowania czujników do karoserii czy też do wahacza nie są przekręcone lub podgięte. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
wedka
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 72 Skąd: Zamość/Warszawa
|
Wysłany: 2015-12-01, 15:41
|
|
|
Cały czujnik z mocowaniem wydaje się ok, co do różnicy napięć, wyczytałem to na jakimś innym forum, że tylko poniżej pewnej różnicy wskazań obu czujników da się rozpocząć procedurę ustawiania świateł, w innym przypadku wyrzuca w vagu error i pojawia się błąd. I tak to właśnie u mnie wygląda. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-12-01, 21:14
|
|
|
Ów różnica napięć musi z czegoś wynikać ...czyżby Twoje auto miało kształt klina?! |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
wedka
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 72 Skąd: Zamość/Warszawa
|
Wysłany: 2015-12-02, 09:07
|
|
|
danishow napisał/a: | Ów różnica napięć musi z czegoś wynikać ...czyżby Twoje auto miało kształt klina?! |
Jeżeli chodzi o zawieszenie, to nie, całkowita seria i raczej jest w drugą stronę - tył jest minimalnie niżej niż przód - ale to widziałem bardzo często w a/s8. To samo jest na 17" i 19", dalej wskazania czujników się mocno rozbiegają. Odstawiłem na razie auto do warsztatu w związku z jakimś problemem z ładowaniem, to może przy okazji uda się doprowadzić to poziomowanie do ładu |
|
|
|
|
|