Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Webasto - dziwne zachowanie zaworów nagrzewni  
Autor Wiadomość
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-10-09, 19:46   [D2 FL ALL ] Webasto - dziwne zachowanie zaworów nagrzewni

Na włączonym webasto dzieje mi się coś dziwnego z zaworami nagrzewnic. Podnoszą się i opuszczają co 1-2 sekundy. Jest to bardzo odczuwalne, bo ciśnienie w układzie skacze na tyle mocno, że czuć jak puchnie wąż dolotowy do nagrzewnic, a nawet słychać kulkę w termostacie.

Wąż dolotowy do nagrzewnic jest ciepły, ale jak co chwila zamykają się zawory, to chyba nie działa jak powinno. Dodatkowo klimatronik chyba widzi niedogrzane nagrzewnice (?), bo nawet nie wchodzi ponad 1 kreskę nadmuchu, a w blokach pomiarowych temperatura płynu osiąga ponad 74 stopnie (zarówno w grupie silnika, jak i w grupie webasto).

Podczas normalnego grzania na włączonym silniku zawory są otwarte na stałe, nic tam cyklicznie nie klika.

Może ktoś ma webasto w benzynowym FLu i mógłby sprawdzić, czy te zawory też stukają podczas pracy webasto?
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-10-20, 11:15   

u mnie sprawa rozwiązana, okazał sie padnięty aku
a co do zaworów to u mnie też tak stukają, jeśli chodzi o siłe nadmuchu to spowodowane jest zatkanymi nagrzewnicami, ja jedną już wymieniłem na nową i znacznie lepiej jest, ale do pełni szczęścia trzeba również i drugą, próbowałem je przetykać na różne sposoby lecz bez zamierzonego efektu, tylko nowe polecam
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-10-21, 06:27   

Dzięki za info. Co do stukania - doszedłem, że tak ma być. Dzieje się tak w momencie osiągnięcia odpowiedniej temperatury w obiegu nagrzewnicy. Wtedy otwiera się i zamyka zawór odpowiedzialny za zmianę obiegu na większy - z silnikiem.

Będę jeszcze płukał nagrzewnice. U znajomego mimo niewielkiej ilości wypłukanego brudu jakość grzania poprawiła się bardzo znacząco.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.