|
Autor |
Wiadomość |
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-10-09, 19:46 [D2 FL ALL
] Webasto - dziwne zachowanie zaworów nagrzewni
|
|
|
Na włączonym webasto dzieje mi się coś dziwnego z zaworami nagrzewnic. Podnoszą się i opuszczają co 1-2 sekundy. Jest to bardzo odczuwalne, bo ciśnienie w układzie skacze na tyle mocno, że czuć jak puchnie wąż dolotowy do nagrzewnic, a nawet słychać kulkę w termostacie.
Wąż dolotowy do nagrzewnic jest ciepły, ale jak co chwila zamykają się zawory, to chyba nie działa jak powinno. Dodatkowo klimatronik chyba widzi niedogrzane nagrzewnice (?), bo nawet nie wchodzi ponad 1 kreskę nadmuchu, a w blokach pomiarowych temperatura płynu osiąga ponad 74 stopnie (zarówno w grupie silnika, jak i w grupie webasto).
Podczas normalnego grzania na włączonym silniku zawory są otwarte na stałe, nic tam cyklicznie nie klika.
Może ktoś ma webasto w benzynowym FLu i mógłby sprawdzić, czy te zawory też stukają podczas pracy webasto? |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-10-20, 11:15
|
|
|
u mnie sprawa rozwiązana, okazał sie padnięty aku
a co do zaworów to u mnie też tak stukają, jeśli chodzi o siłe nadmuchu to spowodowane jest zatkanymi nagrzewnicami, ja jedną już wymieniłem na nową i znacznie lepiej jest, ale do pełni szczęścia trzeba również i drugą, próbowałem je przetykać na różne sposoby lecz bez zamierzonego efektu, tylko nowe polecam |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-10-21, 06:27
|
|
|
Dzięki za info. Co do stukania - doszedłem, że tak ma być. Dzieje się tak w momencie osiągnięcia odpowiedniej temperatury w obiegu nagrzewnicy. Wtedy otwiera się i zamyka zawór odpowiedzialny za zmianę obiegu na większy - z silnikiem.
Będę jeszcze płukał nagrzewnice. U znajomego mimo niewielkiej ilości wypłukanego brudu jakość grzania poprawiła się bardzo znacząco. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |