Autor |
Wiadomość |
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-07-12, 22:57 [D2 96 4.2PB/LPG
] Kierownica ciężko chodzi
|
|
|
prowadziłem A8/3.7 znajomego i byłem zaskoczony jak lekko chodzi u Niego kierownica, u mnie zdecydowanie oporniej - gdzie szukać przyczyny ?? |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-07-13, 07:31
|
|
|
A może serwotronik się skończył . |
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-07-13, 14:28
|
|
|
płyn jest i nie wycieka, na wyłączonym silniku chodzi bardzo ciężko więc "wspomaganie" działa; a co to jest serwotronik ?? |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-07-13, 17:30
|
|
|
Zawór elektryczny w główce przekładni. |
|
|
|
|
pawelbtw
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2013-11-11, 01:24
|
|
|
Kolego, rozwiązałeś może swój problem? U mnie niestety objawy są bardzo podobne. Wspomaganie chodzi bardzo cieżko w stosunku do tego jak działało pół roku temu aczkolwiek różnica na wyłączonym zapłonie jest także spora. Wymieniałem pompe, płyn, a żadnych objawów uszkodzonej maglownicy nie ma (był samochód u mechanika, też nie stwierdził uszkodzonego magla). Może ktoś już miał podobny problem? I takie pytanie, czy moja A8 (D2 4.2 PB 97r.) ma servotronic ? |
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2013-11-11, 08:42
|
|
|
pawelbtw napisał/a: | Kolego, rozwiązałeś może swój problem? U mnie niestety objawy są bardzo podobne. Wspomaganie chodzi bardzo cieżko w stosunku do tego jak działało pół roku temu aczkolwiek różnica na wyłączonym zapłonie jest także spora. Wymieniałem pompe, płyn, a żadnych objawów uszkodzonej maglownicy nie ma (był samochód u mechanika, też nie stwierdził uszkodzonego magla). Może ktoś już miał podobny problem? I takie pytanie, czy moja A8 (D2 4.2 PB 97r.) ma servotronic ? |
Muszisz sam sprawdzić, czy masz servotronik. Zerknij pod lewe koło (od strony kierowcy) i spójrz - czy przy rurkach od płynu wspomagania, które są przykręcone do przekładni nie wychodzi przewód w stronę osłony plastikowej nadkola. Jeśli wychodzi kabelek - to masz servotronik, jeśli nie to nie masz.
Być może, przekażnik od servotronica Tobie padł - jeśli oczywiście masz servotronik. |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2013-11-11, 09:09
|
|
|
Albo skorodował ten przewód od servotronika i zrobił to przy samym zaworku. To jest najczęstsza awaria servotronika :-P |
|
|
|
|
|
|
|
pawelbtw
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2014-03-15, 09:42
|
|
|
Witam ponownie.
Koledzy po dłuższej przerwie, uporałem się z problemem wspomagania, i było rzeczywiście tak jak mówiliście, padł zaworek od servotronica. Zamówiłem nowy magiel wraz z zaworkiem i chodziło pięknie. Niestety po paru godzinach zauważyłem, że kierownica przy skręcaniu w prawo chodzi idealnie, natomiast w lewo czuć b.mocny opór tak jakby w ogóle nie było wspomagania. Przy wymianie zaworku wstawiona została nowa maglownica i zauważyłem, że wyciekał płyn, lecz za to było odpowiedzialna jedna uszczelka. Zostawiłem samochód na tydzień u mechanika i jak go teraz odebrałem, problem pojawia się cały czas mianowicie w skręcanie w prawo idealnie, w lewo natomiast już jest wyraźny opór i dzieje się to caly czas mimo, że wcześniej problem wystapił tylko raz ... Mieliście podobny problem? |
|
|
|
|
BzQ
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4173
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 107 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2014-03-16, 00:09
|
|
|
Źle odpowietrzony układ lub wcale. Przekladnie brałeś nową regenerowaną czy nowa używkę? Bo zr3generowana mogła być źle a używana niesprawna. Lub ostatecznie pompa wspomagania powiedziała dobranoc.
Najpierw odpowietrzyć (koła do góry i do oporu w lewo i w prawo) ewentualnie jeszcze na noc możesz zostawić odkrecony zbiornik płynu wspomagania a grawitacja zrobi swoje. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pawelbtw
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2014-03-16, 02:16
|
|
|
Maglownice kupiłem używana od kolegi z forum. Była w b.dobrym stanie. Dziwne dla mnie było to, że jak odebrałem auto od mechanika, to przez tydzień czasu, problem wystapił może z 2 razy i po chwili ustawało, do roboty była także zbieżność oraz wachacze wiec zostawiłem autko na kolejny tydzień i wczoraj jak je odebrałem, problem sie pojawił i nie znika. Tak z ciekawości sprawdziłem dzisiaj płyn do wspomagania, okazało się, że był czerwony a wiec szybko do sklepu i zalaliśmy zielony febi. Gdy wypompowałem cały płyn i kręciłem kierownica w prawo (tam gdzie wspomaganie działało) pompka zaczeła wyć, natomiast w lewo (tam gdzie nie działa) pompka nie odezwała się ani razu. Może problem tkwi w zaworku zwrotnym? |
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2014-03-16, 09:59
|
|
|
pawelbtw, tak jak piszesz napewno plyn nie taki. Czerwony jest strasznie gesty w porownaniu do zielonego. I mozliwe dlatego ze te wspomaganie sie zacinalo trzeba by przeplukac ten uklad z tego czerwonego syfu :-) i dobrze odpowietrzyc uklad. |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|
|
|
pat_ryk
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Mar 2014 Posty: 6 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2014-03-28, 15:37
|
|
|
Też miałem taki problem w audi a8 d2 4.2 95r ze wspomaganiem, u kolegi leciutko chodziło a u mnie ciężko i nie wiedziałem co jest, i jakiegoś czasu jak sprawdzałem przekaźniki po prawej stronie pasażera pod nogami to wyciągałem wszystkie i wkładałem i jeden z nich to był od wspomagania. I problem zniknął zaczęło lżej chodzić niż u kolegi :p Może po prostu się zawiesił lub coś ze stykami było |
_________________
|
|
|
|
|
pawelbtw
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2014-04-05, 16:41
|
|
|
pat_ryk, zaraz wezmę się za sprawdzanie bezpieczników bo dopiero odebrałem audika po 3 tygodniach postoju i diagnozie, że nie wiadomo co to może być. Mechanik wlewał przy mnie 2l płynu a że nie miałem czasu to zostawiłem auto u mechanika aby układ całkowicie odpowietrzył i przepłukał. Twierdzi, że cały układ przepłukał posprawdzał wszystkie przewody, pompke i maglownice i nic... W poniedziałek podjade do sklepu i odpowietrze na własną ręke. Jeśli to nie podziała, to macie jakieś inne sugestie? Wspomaganie w prawą stronę działa, w lewo całkowity brak. |
|
|
|
|
|
|
|
pat_ryk
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Mar 2014 Posty: 6 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2014-04-06, 14:59
|
|
|
Tam na klapie od przekaźników pisze który jest od wspomagania, albo wyciągaj i wkładaj po kolei. Taki pierdół a u mnie pomogło, wspomaganie chodziło lepiej niż w jakimś nowym aucie |
_________________
|
|
|
|
|
|