Autor |
Wiadomość |
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-01-04, 21:28 [D2 99 4.2PB/LPG
] Duża ilość błędów
|
|
|
Witam. Disiaj po podpieciu VAG-a wyskoczyło sporo błędów:
17833 Elektrozawór przewietrzania z węglem aktyw. EVAP - zwarcie do masy
17829 P1421 45A5 Zawór / cewka powietrza wtórnego AIR - zwarcie do masy
17843 P1435 45B3 Przekaźnik wtórnego powietrza (AIR)- przekaźnik pompy > zwarcie do masy
17923 Elektrozawór powietrza dolotowego 1 - zwarcie do masy
17938 Czujnik położenia wału korbowego CMP actuator - zwarcie do masy
17922 Elektrozawór powietrza dolotowego 2 - zwarcie do masy
18057 P1649 4689 CAN data bus, ABS - brak sygnału > moduł ABS, przewody, dopasowanie rezystora w ECM.
16538 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału
17539 Sonda Lambda 1 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki
17536 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mix)
Samochód A8 99 rok PB+LPG. Brak żadnych objawów silnik chodzi dobrze przyspieszenie to jest normalne. Jedyne co to czasami wyskakuje błąd ABS i ESP.
Prosze o jakies sugestie od czego zacząc. |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-01-04, 22:29
|
|
|
skasuj błędy i zrób odczyt po jeździe testowej, wielce prawdopodobne ze sporo zniknie, co do sond hmm miernik i sprawdź oporność grzałek nie mam schematu ale ktoś na pewno poda ci pin out, dodatkowo sprawdź stan kostek sterownika silnika bo tu może być problem. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-01-04, 22:48
|
|
|
no właśnie skasowalem błędy i nawet nie musiałem robic jazdy testowej bo po odpaleniu auto wszsytko wróciło. zastanawia mnie fakt ze sporo błędów ma zwarcie do masy, i to ze nie ma to wpływu na prace silnika i osiągi |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-01-04, 22:55
|
|
|
zwarcie do masy wcale nie musi oznaczać zwarcia a przerwe w obwodzie elektrycznym, btw błędów masz tyle jak by autko było conajmniej po zalaniu/powodzi |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-01-04, 23:00
|
|
|
nie no raczej nie naszczecie auto kupiłem od pewngo poprzedniego wlaścicielo i słuzy mi juz dobrze prawie 3 lata i dopiero dzis te błędy. cos mi sie wydaje ze bez dobrego elektryka sie nie obejdzie. a jesli chodzi o błąd 18057 to mozliwe ze padł moduł ABS? |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-01-04, 23:12
|
|
|
a jakie błędy masz w ABS`ie? często w sterowniku ABS umierają kondensatory. nie pamiętam dokładnie jak to było ale przy skanowaniu ABS w D2 chyba trzeba wcisnąć hamulec ale nie jestem pewien coś mi tylko świta. Natomiast sterowniki można poddać regeneracji. Na allegro są/były ogłoszenia z tym związane, ale zacznij od błędów. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-01-04, 23:15
|
|
|
no jedynie w ABS mam ten 18057 i 65535 uszkodzony modół sterujący ale nie moge zrobic testu wyjsc w VAG-u nie chce sie łączyc z ABSem |
|
|
|
|
shaqal
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 567 Skąd: Grudziądz / Gdańsk
|
Wysłany: 2013-01-05, 01:03
|
|
|
Tak naprawde wszystkie te błędy silnika są dość typowe dla aut z lpg.
Najlepiej skasować, poeździc troche i zobaczyć co się będzie działo. |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-01-05, 01:10
|
|
|
shaqal napisał/a: | Tak naprawde wszystkie te błędy silnika są dość typowe dla aut z lpg.
Najlepiej skasować, poeździc troche i zobaczyć co się będzie działo. |
Nawet na gazie nie mają prawa wyskakiwać jakiekolwiek błędy. Jedynie błąd sondy jest dopuszczalny jeśli było potrzebne wpiecie się w nią podczas regulacji gazu. Sprawny gazownik nie potrzebuje jej do prawidłowego ustawienia mapy.
Jakbyś uważniej czytał to zauważyłbyś, że kolega grzybek86 pisze, że po skasowaniu nie musiał nawet robić jazdy testowej bo błędy powracały.
Wiem, że późno już, ale więcej uwagi panowie. :peace: |
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-01-05, 14:27
|
|
|
Co do błędów: 17833, 17843, 17829 - bezpiecznik sprawdziłeś? |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-01-05, 20:45
|
|
|
no dzisiaj nie miałem czasu ale jutro za dnia sprawdze bezpieczniki, tylko czy czasami jakby bezpiecznik był walnięty to cos moze by nie działało tez i można by było sie skapnąc ale kto wie. Mowisz o bezpiecznikach pod schowkiem czy jeszcze inne? bo nie wiem ktore konkretnie za to odpowiadają |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-01-05, 22:01 Re: A8 99r. Duża ilość błędów
|
|
|
grzybek86, zakładając temat masz tam rozwijaną listę [tagów] obejmującą wszystkie modele i wersje silnikowe - tego masz używać a nie wpisywać z palca "A8 99r.".
Pozdrawiam, FOSS |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-01-06, 11:55
|
|
|
W Audi TT mojej siostry również wyskoczyły swego czasu te same błędy co u Ciebie, dokładnie 17833, 17843, 17829 z informacją "Short to Ground". Przyczyną był właśnie spalony bezpiecznik. Podałem ten trop bo może w A8 też będzie podobnie.
Tu masz link do schematu instalacji elektrycznej:
http://www.castor-troy.co...V8%20Wiring.pdf
Na stronie nr 4 masz zaznaczony ten zawór (N80), który zgłasza błąd 17833.
[ Dodano: 2013-01-06, 12:01 ]
Teraz dopiero zauważyłem...
Zerknij tutaj i będziesz miał już chyba odpowiedź co trapi Twój samochód:
http://a8team.pl/d2-99-28...eniu-vt3386.htm |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-01-06, 15:40
|
|
|
Dzieki za namiary dzisiaj jeszcze posprawdzam bezpieczniki i dam znac czy cos pomogło.
[ Dodano: 2013-01-06, 15:43 ]
gdzie jeszcze znajdują sie bezpieczniki prócz tych pod schowkiem |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-01-06, 15:51
|
|
|
Nie orientuję się ale to raczej nie będzie jednak wina bezpiecznika. Zerknij do linku, który podałem - kolega miał identyczne błędy jak Ty. Napisał jak to rozwiązał. |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
|