Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] 4.2 32V kolizyjny po stronie ssącej?  
Autor Wiadomość
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-29, 20:55   [D2 preFL ALL ] 4.2 32V kolizyjny po stronie ssącej?

Jak w temacie czy ABZ i jego klony są kolizyjne po stronie ssącej
czyli jak mniemam na tych wałkach które są napędzane łańcuszkami?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-08-29, 21:15   

a czemu mialyby nie byc?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-30, 07:38   

bo to róznie bywa z silnikami po jednej stronie moga być kolizyjne po drugiej nie
albo wcale zależy od konstrukcji

to może inaczej, da radę stwierdzić czy była kolizja bez zdejmowania głowicy?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-08-30, 09:03   

odkrecasz swiece i podajesz cisnienie. Oczywiscie krecisz silnikiem zeby zawory byly zamkniete
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-30, 10:58   

żeby kręcić trzeba mieć sprawny rozrząd :mrgreen:

a mnie sie rozchodzi o to czy była kolizja i motor na smietnik
czy nie było i warto go robić
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2011-08-30, 12:16   

maciu napisał/a:
żeby kręcić trzeba mieć sprawny rozrząd :mrgreen:

a mnie sie rozchodzi o to czy była kolizja i motor na smietnik
czy nie było i warto go robić




rozumie ze przeskoczył Ci pasek? wiec tak
skladasz rozrzad tak jak powinien byc i sprawdzasz czy daje sie obrocic na powykrecanych swiecach nastepnie sprawdzasz kolejno czy cisnienie nie uchodzi z danego cylindra, tak jak kolega wyzej napisał
mam wlasnie rozebranego 4.2 z a8 95r i powiem tyle:
jest kolizyjny
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-30, 19:13   

nie pasek tylko łańcuch się zerwał i o ile po stronie ssącej jest niekolizyjny
to zawory mogą być ok

na razie spróbuję obrócić tym wałkiem, jeżeli nie będzie oporu to może, może

żeby było jasne, motor klekotał i 80% wskazywalo na to że to klawiatura
zrobienie tego plus rozrząd to już kwota za którą można mieć prawie dwa silniki
więc z premedytacją tego nie robiłem

ostatnio pojawiła się opcja że może to pompa wspomagania jest głośna lub łańcuszki
i te dwa elementy miały być wymienione jutro, jak widać nie doczekały

jeżeli zawory są pogięte nie będę się bawił w ten motor jeżeli
są dobre i ich zmiana oraz odpięcie pompy wspomagania i osprzętu
pomoże na hałas to będzie reanimowany
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-08-30, 19:21   

maciu napisał/a:
motor klekotał i 80% wskazywalo na to że to klawiatura
zrobienie tego plus rozrząd to już kwota za którą można mieć prawie dwa silniki
więc z premedytacją tego nie robiłem

co ci da że kupisz 2 silniki jak i tak rozrząd do wymiany będzie (Cena silnika +rozrząd i pewność że silnik działa)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
tomekzabrze 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 306
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-08-30, 20:03   

za zdrtowy silnik musisz dac okolo 2500zł + 1000zl przelozenie + olej filtry i płyny jakies 300zł + rozrzad kpl. jakies 1000 zł robi ci sie ookolo 5 tys ........................... wiec u ciebie wymiana rorzadu i lancuszka jest dwa razy wieksza? dziwne ceny masz
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-30, 21:02   

mniejsza o dyskusje kto za co ile zapłaci jak zrobię wszystko dam znać
ile wyszło

wydaje się że jednak jest kolizyjny w jedną stronę jestem w stanie przełamać opór sprężyn
w drugą jest beton
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-09-06, 08:23   

Wszystkie 32 i 40 - zaworowe są kolizyjne i to po obydwu stronach. Najpierw pozakładaj rozrząd i pomierz ciśnienie sprężania, być może miałeś fart i nic się nie stało...
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-20, 08:22   

Ostateczne koszty:

240 uszczelki i pierdółki do rozrządu - ASO
310 uszczelki: dekli, ssącego, miski olejowej
1720 pasek, łańcuszki, śruby głowicy, 3rolki, napinacz, pompa wody, 4 oringi, uszczelki głowic
260 popychacze, wałki
250 zawory
1950 roboty (w tym głowice u Osowskiego), olej, filtry itp.
300 laweta

silnik nówka sztuka ;)

zdecydowałem się na robote z powodu tego ze nie brał mi oleju i kompresja była ok

Wałek musiałem kupić bo jak się okazało przy okazji (wielkie brawa dla mechanika za
przytomne sprawdzenie przed odpaleniem) przesunęło się kółko na wałku wydechowym.
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-10-20, 08:33   

maciu, a jakie objawy miałeś przed zerwaniem łańcuszka :?:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-20, 08:44   

prawdopodobnie grzechotanie ale do końca nie wiadomo przy okazji
została wymieiona pompa wspomagania

acha i w ostatnich dwóch tygodniach poprzedzających wzrosło mi spalanie
bez powodu
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-10-20, 20:24   

no to ładnie maciu, ponad 5 tysi,ja u siebie po zerwaniu paska też wybuliłem coś w tych okolicach,przy czym wszystkie części,mechanik itd.po zniżkach :roll:
Teraz chociaż wiesz co masz ;-)

Ps.
W tych naszych staruszkach mamy teraz silniki w lepszej kondycji niż w niejednej D3 :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.