Autor |
Wiadomość |
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-29, 20:55 [D2 preFL ALL
] 4.2 32V kolizyjny po stronie ssącej?
|
|
|
Jak w temacie czy ABZ i jego klony są kolizyjne po stronie ssącej
czyli jak mniemam na tych wałkach które są napędzane łańcuszkami? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-08-29, 21:15
|
|
|
a czemu mialyby nie byc? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-30, 07:38
|
|
|
bo to róznie bywa z silnikami po jednej stronie moga być kolizyjne po drugiej nie
albo wcale zależy od konstrukcji
to może inaczej, da radę stwierdzić czy była kolizja bez zdejmowania głowicy? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-08-30, 09:03
|
|
|
odkrecasz swiece i podajesz cisnienie. Oczywiscie krecisz silnikiem zeby zawory byly zamkniete |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-30, 10:58
|
|
|
żeby kręcić trzeba mieć sprawny rozrząd :mrgreen:
a mnie sie rozchodzi o to czy była kolizja i motor na smietnik
czy nie było i warto go robić |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2011-08-30, 12:16
|
|
|
maciu napisał/a: | żeby kręcić trzeba mieć sprawny rozrząd :mrgreen:
a mnie sie rozchodzi o to czy była kolizja i motor na smietnik
czy nie było i warto go robić |
rozumie ze przeskoczył Ci pasek? wiec tak
skladasz rozrzad tak jak powinien byc i sprawdzasz czy daje sie obrocic na powykrecanych swiecach nastepnie sprawdzasz kolejno czy cisnienie nie uchodzi z danego cylindra, tak jak kolega wyzej napisał
mam wlasnie rozebranego 4.2 z a8 95r i powiem tyle:
jest kolizyjny |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-30, 19:13
|
|
|
nie pasek tylko łańcuch się zerwał i o ile po stronie ssącej jest niekolizyjny
to zawory mogą być ok
na razie spróbuję obrócić tym wałkiem, jeżeli nie będzie oporu to może, może
żeby było jasne, motor klekotał i 80% wskazywalo na to że to klawiatura
zrobienie tego plus rozrząd to już kwota za którą można mieć prawie dwa silniki
więc z premedytacją tego nie robiłem
ostatnio pojawiła się opcja że może to pompa wspomagania jest głośna lub łańcuszki
i te dwa elementy miały być wymienione jutro, jak widać nie doczekały
jeżeli zawory są pogięte nie będę się bawił w ten motor jeżeli
są dobre i ich zmiana oraz odpięcie pompy wspomagania i osprzętu
pomoże na hałas to będzie reanimowany |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
tomekzabrze
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 306 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-08-30, 20:03
|
|
|
za zdrtowy silnik musisz dac okolo 2500zł + 1000zl przelozenie + olej filtry i płyny jakies 300zł + rozrzad kpl. jakies 1000 zł robi ci sie ookolo 5 tys ........................... wiec u ciebie wymiana rorzadu i lancuszka jest dwa razy wieksza? dziwne ceny masz |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-30, 21:02
|
|
|
mniejsza o dyskusje kto za co ile zapłaci jak zrobię wszystko dam znać
ile wyszło
wydaje się że jednak jest kolizyjny w jedną stronę jestem w stanie przełamać opór sprężyn
w drugą jest beton |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-09-06, 08:23
|
|
|
Wszystkie 32 i 40 - zaworowe są kolizyjne i to po obydwu stronach. Najpierw pozakładaj rozrząd i pomierz ciśnienie sprężania, być może miałeś fart i nic się nie stało... |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-10-20, 08:22
|
|
|
Ostateczne koszty:
240 uszczelki i pierdółki do rozrządu - ASO
310 uszczelki: dekli, ssącego, miski olejowej
1720 pasek, łańcuszki, śruby głowicy, 3rolki, napinacz, pompa wody, 4 oringi, uszczelki głowic
260 popychacze, wałki
250 zawory
1950 roboty (w tym głowice u Osowskiego), olej, filtry itp.
300 laweta
silnik nówka sztuka
zdecydowałem się na robote z powodu tego ze nie brał mi oleju i kompresja była ok
Wałek musiałem kupić bo jak się okazało przy okazji (wielkie brawa dla mechanika za
przytomne sprawdzenie przed odpaleniem) przesunęło się kółko na wałku wydechowym. |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-10-20, 08:44
|
|
|
prawdopodobnie grzechotanie ale do końca nie wiadomo przy okazji
została wymieiona pompa wspomagania
acha i w ostatnich dwóch tygodniach poprzedzających wzrosło mi spalanie
bez powodu |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-10-20, 20:24
|
|
|
no to ładnie maciu, ponad 5 tysi,ja u siebie po zerwaniu paska też wybuliłem coś w tych okolicach,przy czym wszystkie części,mechanik itd.po zniżkach :roll:
Teraz chociaż wiesz co masz ;-)
Ps.
W tych naszych staruszkach mamy teraz silniki w lepszej kondycji niż w niejednej D3 |
|
|
|
|
|