Autor |
Wiadomość |
mateusz-teo
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 22 Lip 2017 Posty: 21 Skąd: Orneta
|
Wysłany: 2017-08-15, 19:59 [D2 preFL ALL
] Błąd VAG 18014 (nierówność nawierzchni ?)
|
|
|
Witam Kolegów i Koleżanki !
Problem dotyczy A8 z 98 roku z silnikiem 3.7 (AKJ)
Mam takowy problem z błędem w ECU 18014 (P1606) - Sygnał "nierówności nawierzchni jezdni" - niesprawność obwodu prądowego, po skasowaniu i uruchomieniu silnika wraca jak bumerang.
Szukałem szukałem... ale według moich poszukiwań problem leży w ABS, co prawda ABS umarł jakiś czas temu, ale wymieniony na drugi sprawny o identycznym oznaczeniu. Wszystko w ABS jest OK żadnych błędów, a ten błąd jak był tak dalej jest. Na niektórych forach zauważyłem że ludzie wspominają o komunikacji CAN że niby usterka rezystorów terminujących 120 ohm. Wszystko było by ok, ale z tego co się orientuje A8 z 98 roku nie ma magistrali CAN więc tu raczej nie o to chodzi.
Orientuje się ktoś co tu jest grane ? Chyba, że ten błąd nie ma wpływu na pracę jednostki to nie będe sobie nim zbytnio głowy zawracał, ale cieszy oczy jak VAG-uje się komputer silnika a tam "brak kodów usterek" |
|
|
|
|
|
|
|
iCAtronic
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2 + D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 51 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-11-05, 08:26
|
|
|
ABS masz poprawnie zakodowany ? |
_________________ Elektronika samochodowa Wrocław
Aktywna ochrona komponentu - pomoc w usuwaniu zdalnie. |
|
|
|
|
|
|
|
mateusz-teo
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 22 Lip 2017 Posty: 21 Skąd: Orneta
|
Wysłany: 2018-04-15, 22:48
|
|
|
Kolego naprawiłem ten nieszczęsny błąd
Wystarczyło zmienić kodowanie silnika, bo Gazowniki prawdopodobnie uwalili komputer i zmienili na inny i w kompie było wkodowane że jest tylko jedna oś napędzana i skrzynia nie umiała się zbytnio dogadać z silnikiem i ot cały błąd, zmieniłem kodowanie na 4 kółka i błędu nie ma, tylko teraz próbuje w skrzyni zadziałać żeby zmienić jej kodowanie bo ma 00000 i błąd w skrzyni o błędnym kodowaniu ale chcąc zmienić nie przyjmuje żadnej innej wartości. Inni koledzy chwalą sobie ustawienie skrzyni na 00012 ale nie przyjmuje tej informacji sterownik. Mam nawet dwa różne sterowniki od A4 i chyba Passata i też nie bierze innych numerów |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-04-15, 23:26
|
|
|
mateusz-teo napisał/a: | teraz próbuje w skrzyni zadziałać żeby zmienić jej kodowanie bo ma 00000 i błąd w skrzyni o błędnym kodowaniu ale chcąc zmienić nie przyjmuje żadnej innej wartości |
mateusz-teo, włącz zapłon wyłącz LPG -> wyłącz zapłon i wyciągnij bezpiecznik od LPG -> ponownie włącz zapłon i próbuj zakodować sterownik skrzyni. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
mateusz-teo
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 22 Lip 2017 Posty: 21 Skąd: Orneta
|
Wysłany: 2018-04-15, 23:45
|
|
|
LPG ? z tego co zauważyłem w OBD nie jest wpięte więc raczej nie będzie to problemem, ale sprawdzę bo nigdy nie wiadomo co tam się kryje, ale jak odizolowałem cały układ od samochodu, podłączając sam sterownik skrzyni od Audi (chyba A4) do VAG'a też nie przyjmował wartości, więc chyba nie leży tu przyczyna w zakłóceniach od LPG albo innych gratów. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-04-16, 00:11
|
|
|
VAG oryginał czy chińczyk? Może tu jest problem. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
mateusz-teo
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 22 Lip 2017 Posty: 21 Skąd: Orneta
|
Wysłany: 2018-04-16, 08:02
|
|
|
VAGa mam od Viakena, w postaci kabla jakiegoś niby izolowanego i mam też ręczny tzw V-SCAN - tymi gadżetami kodowanie silnika, radia itp działa, Mam też DELPHI DS150 ale tam nie znalazłem opcji kodowania. Jak nic nie wykombinuje to jeszcze pojadę do znajomego na KTSa może Bosch z Boschem się dogada |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
mateusz-teo
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 22 Lip 2017 Posty: 21 Skąd: Orneta
|
Wysłany: 2018-04-16, 13:28
|
|
|
Kodowanie z wciśniętym hamulcem, a nawet z odłączonym komputerem od LPG, bez skutku
Sterownik ASB: 4D0 927 156 BC Component: AG5 01V 3.7lV8 RdW 8005
Próbowałem mu podać 00012, 00011 nie chwyta oddaje 00000 i koniec |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-04-16, 19:43
|
|
|
mateusz-teo napisał/a: | oddaje 00000 i koniec |
Wg Elsy to jedyne kodowanie dla tej skrzyni.
Jaki masz numer ECU i jego kodowanie? Masz ESP? |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
mateusz-teo
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 22 Lip 2017 Posty: 21 Skąd: Orneta
|
Wysłany: 2018-04-20, 13:43
|
|
|
gtfan napisał/a: | mateusz-teo napisał/a: | oddaje 00000 i koniec |
Wg Elsy to jedyne kodowanie dla tej skrzyni.
Jaki masz numer ECU i jego kodowanie? Masz ESP? |
ECU to 4D0 907 558C
3.7L V8/4V MOTR AT D01
tak się ECU dla Vag'a przedstawia
ESP nie ma jest tylko te coś co dyferencjały blokuje chodź nie wiem czy działa, ESP na pewno nie ma tak samo ASR'u brak
kodowanie 05253 wcześniej było chyba 04253 albo któraś inna cyfra o jeden mniejsza i wtedy wyskakiwał błąd jak w temacie (18014) bo ECU było na jedną oś a ASB wysyłało info że jest quattro |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-04-20, 15:42
|
|
|
No to sterownik silnika masz niby dobrze zakodowany. Natomiast Etka pokazuje, że sterownik skrzyni 4D0 927 156 BC był parowany z silnikiem AEW, a dla AKJ powinien być 4D0 927 156 BD.
Spróbuj ECU zakodować jak dla AEW - 04253 lub 03253 |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
mateusz-teo
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 22 Lip 2017 Posty: 21 Skąd: Orneta
|
Wysłany: 2018-04-20, 16:08
|
|
|
Próbowałem, ale odrzuca obydwa kodowania, funkcja kodowania na pewno działa bo teraz próbowałem radio przekodować i się udaje
A ten sterownik
4D0927156BD według ETKA to dla pojazdów z ESP, a tu nie ma takich bajerów, i sugerując się tym to faktycznie założony jest od AEW sterownik
Skrzynia ma oznacznie CJT, i nic nie mogę według ETKI dopasować,
jedyne co znalazłem bez ESP to
4D0927156BB ale skrzynia CJZ i też pewnie nie będzie pasować
Może po VIN ktoś potrafi rozszyfrować co tam było fabrycznie
WAUZZZ4DZWN017973 |
|
|
|
|
|