Autor |
Wiadomość |
szpasol
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 31 Gru 2018 Posty: 47 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2019-11-16, 14:41 [D2 preFL ALL
] Blokujące się jedno z kol przy ruszaniu 96
|
|
|
Mam pewien problem. Otóż bardzo często przy ruszaniu przyblokowuje mi chyba jedno z kol z przodu i momentalnie puszcza.
Najczęściej chyba przy skreconych kołach.Czy może mieć to coś wspólnego z ABS?
Jak się zabrać? Może wyjąć bezpiecznik od ABS? Z ttm że nie wiem gdzie się znajduje. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-11-16, 15:26
|
|
|
Zobacz czujnik ABS w tym kole, może być zabrudzona koronka na przegubie |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
szpasol
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 31 Gru 2018 Posty: 47 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2019-11-19, 21:03
|
|
|
Czy czujnik ABS ma jakiś wpływ na pracę skrzyni biegów? |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-11-19, 21:50
|
|
|
Może mieć. Kiedyś, u brata, było to losowe wahlowanie biegami. Np. przy spokojnej jeździe ze stałymi 90km/h sterownik skrzyni potrafił sobie losowo robić redukcje do dwójki. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
szpasol
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 31 Gru 2018 Posty: 47 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2019-12-11, 10:10
|
|
|
pb41ns napisał/a: | Zobacz czujnik ABS w tym kole, może być zabrudzona koronka na przegubie |
W którym dokladnie miejscu się znajduje? Na szybko przed robotą zrzuciłem koło przednie prawe i nie mogłem się tego doszukać. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-12-11, 14:08
|
|
|
Czujnik jest w zwrotnicy, od przodu auta, na wysokości przegubu. Montowany na wcisk.
Wyciągnij, przeczyść koniec, zajrzyj przez otwór po nim i zobacz czy koronka na przegubie nie jest uszkodzona / zabrudzona. Przy montażu najpierw wciśnij czujnik do oporu, a później cofnij 2mm. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2019-12-12, 12:35
|
|
|
gtfan napisał/a: | Wyciągnij, przeczyść koniec, | ...
Żeby to było takie proste... Jeżeli czujnik nie był ruszany od nowości, to może się nie udać. Z autopsji - mnie nie udało się nawet ze wspomaganiem kluczem ruszyć tego czujnika (jak na filmie)
https://www.youtube.com/watch?v=vfmqpTiRj54
Pomogła dopiero metoda "killer ostateczny" - demontaż zwrotnicy, wybijanie i wyrywanie po kawałku elementów starego czujnika (rdza oraz produkty korozji "zespawały" czujnik i wkładkę do otworu w zwrotnicy). |
_________________
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-12-12, 12:40
|
|
|
No to można od drugiej strony spróbować. Wyciągnąć półoś i wtedy czyścić czujnik. Jak błąd dalej będzie, to znaczy że jest wadliwy i już bez różnicy będzie czy wyjdzie cały czy w kawałkach.
U mnie udało się wyciągnąć właśnie metodą z podważaniem kluczem, a nie było widać śladów, żeby ktoś się tam wcześniej dobierał. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2019-12-13, 00:01
|
|
|
Żeby podważyć czujnik za przetłoczeniem najlepiej pasuje klucz 16 mm.
Niestety, pomimo tego że dwa dni wcześniej psikałem tam WD40, lekkim odrdzewiaczem, nie dało tego ruszyć bez uszkodzenia. Koszyczek ustalający czujnik był jak wspawany na rdzę
Obudowa czujnika jest zdaje się z nierdzewki.
|
_________________
|
|
|
|
|
|