Autor |
Wiadomość |
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2015-12-16, 08:21
|
|
|
A próbowałeś na ECON ? a nie na REST , regulacja na HI . W moim aucie jak u kolegi Ernesta też nie słychać pompy obiegowej a jest kotłownia dosłownie i na wolnych i wyższych obrotach .Zaś na włączonej klimie czyli wył. ECON temperatura spada do ustawień . |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-12-16, 08:44
|
|
|
Marcin, jak wyjmiesz zawory i okaze sie ze są sprawne to wez najnormalniej w swiecie podlacz do nagrzewnicy waz ogrodowy, daj u gory lejek i nalej do niej wody trzymajac go na wysokosci gdzieś z metra nad maską. Obserwuj wyjscie z nagrzewnicy. Jak woda będzie z wyjscia normalnie leciec to nie ma co sobie glowy nagrzewnicą zawracać bo nie będzie zablokowana/zapchana.
Zanim jednak cokolwiek zrobisz sprawdz przewody nagrzewnicy czy oba są równie miękkie czy jeden jest twardszy a drugi bardziej miękki. Jak jeden masz twardy a drugi miękki na chodzącym aucie a wyjęcie zaworów nie pokaże że są zablokowane to tez może swiadczyć i zawaleniu nagrzewnicy.
A tak w ogole to trzeba miec 100% pewnosci ze masz szczelny uklad wodny i że Ci się nie zapowietrza. Nawet drobne zapowietrzenie przy uszkodzonej pompce obiegowej potrafi wychłodzić całkowicie auto. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2015-12-16, 08:57
|
|
|
A i nie właściwie podpięta instalacja LPG tez powoduje takie anomalia. |
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2015-12-16, 10:40
|
|
|
Dzieki Bugalon za poradę, czyli można w zasadzie płukać nagrzewnice bez jej wyciągania i to jest dobre info.
Przy zapowietrzonym układzie chyba powinienem mieć w garażu przegrzewanie się auta na wolnych obrotach i dodawaniu gazu bo nie ma pełnego obiegu. Ale może niekoniecznie. Tak czy owak wychodzi na to że wyciągając elektrozawory z pompa obiegową będę miał okazję sprawdzić co z nimi oraz sprawdzić nagrzewnicę przelewając przez nią wodę. |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2015-12-28, 12:15
|
|
|
I co słychać w temacie ,jest jakaś poprawa. |
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2015-12-28, 12:26
|
|
|
nie chciałem ruszać na świeta i nowy rok tego tematu, na szczęście w czasie jazdy ciepło idzie więc na razie jest jak było. Trzeba wyjąć pompe obiegową, przynajmniej od tego zacząć.
Jak na dworze jest około +10st wtedy nadmuch idzie normalnie czyli technicznie climatronik jest sprawny.
[ Dodano: 2016-04-07, 18:25 ]
koledzy proszę o informację tych którzy wymieniali pompke obiegową oraz elektrozawory
mam takie pytanie:
kupiłem komplet pompkę i elektrozawoty i muszę mieć pewność że po zamontowaniu będzie działać. Mogłbym rozkrecic śruby i sprawdzić czy gumki trzpieni są ok ale pompka jest zabezpieczone przed rozkrecaniem przez sprzedawcę więc nie mogę, dlatego chcialem sprawdzic czy trzpienie się domykają dając powietrze
testuję tak:
1. dmucham w wejscie wody (dolny wąż pompki jakby od strony silnika) to jeśli mam podlaczoną do pomaranczowej wtyczki (sterowanie cewkami) 12v i mase tylko do jednego przewodu (np lewa strona) to prawa strona leci powietrze normalnie ale z lewej też delikatnie jest czuć powietrze
2. jak daje masę na prawą stronę sytuacja jest taka sama czyli z lewej powietrze leci mocno a z niby zakmniętej prawej tylko trochę je czuć
3. dopiero jak dam masę na oba przewody wtedy obie cewki domykają trzpienie i już powietrze nie wydostaje się ani z lewej ani z prawej strony
czy tak powinno być?
czy te popuszczanie powietrza po niby zamkniętej stronie to jakby mini obieg aby nagrzewnica miala wodę, żeby się nie zapowietzyła i wmiarę szybko np została nagrzana?
czy jednak gumki trzpieni są do wymiany bo po zamknieciu nic nie ma prawa leciec po zamkniętej (12v+masa) stronie ?
[ Dodano: 2016-04-09, 22:31 ]
proszę o porady już w jednym wątku tutaj: http://www.a8team.pl/d2-9...w-vt2447,30.htm
dzieki
4D0959617A_pompka.jpg
|
|
Plik ściągnięto 53 raz(y) 159,23 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
kubaziel
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: AKG
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 14 Sie 2015 Posty: 97 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2022-01-10, 23:16
|
|
|
Temat zamarł, ale odświerzę, minowicie gdzie pod ABZetm znajdę pompę obiegową oraz zawory nagrzewnicy? |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-01-11, 01:13
|
|
|
pomiedzy serwem a modulem nagrzewnic na podszybiu. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
kubaziel
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: AKG
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 14 Sie 2015 Posty: 97 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2022-01-11, 10:24
|
|
|
Dzięki Szeeeery |
|
|
|
|
|