Autor |
Wiadomość |
pioteros
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 106 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2017-01-28, 15:06 [D2 preFL ALL
] Montaż podgrzewacza wody / reduktora
|
|
|
skonstruowałem grzałkę płynu, jednak mam problem bo nie mogę zlokalizować zacisku ze stałą masą w skrzynce z przekaźnikami, niby są 2 masowe zaciski tam ale tylko jak stacyjka jest włączona, po odpaleniu auta zostają zdezaktywowane
zdjęcie i oznaczenia zacisków w załączniku
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-01-28, 15:28
|
|
|
Druga fotka po prawej stronie, idzie tam rura od nawiewu, która jest przykręcona nakrętką do śruby zgrzanej do nadwozia
Prawdziwy punkt masowy widziałem po stronie kierowcy pod kolumną w okolicy przekaźników i modułu kierownicy. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pioteros
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 106 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2017-01-28, 15:31
|
|
|
jest też po prawek kątownik na dwie śrubki 10tki który trzyma schowek... tam się chyba wbije tylko nie chciało mi się przedłużać kabelków
ale dzięki
[ Dodano: 2017-01-28, 17:03 ]
szpilka trzymajaca nawiew spelnila role, wszystko gotowe do pracy
w projekcie były dwa typy włączników, zwykly on off podswietlany, albo dodatkowy przycisk grzania szyb ktory sam wylacza uklad po 10 minutach - zostanie ten drugi - samo wlaczenie odbywa się ręcznie, na żądanie - plusem po stacyjce
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-01-28, 19:02
|
|
|
ile mocy mają grzałki??? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
pioteros
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 106 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2017-01-28, 19:43
|
|
|
obstawiam ze max 300W każda z dwoch swiec, 3cia mam niepodlaczona, wiec caly podgrzewacz moze dac 900W |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-01-28, 23:05
|
|
|
i to wszystko po to by zaoszczędzić zimą pół litra paliwa ? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-01-28, 23:09
|
|
|
co tam można zaoszczędzić? prąd się nie bierze z niczego
benzyna się grzeje błyskawicznie takie grzałki to były kiedyś w 1.9TDI
ale żeby człowiek szybciej odtajał w zimę a nie żeby oszczędzać |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
pioteros
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 106 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2017-01-29, 19:55
|
|
|
danishow napisał/a: | i to wszystko po to by zaoszczędzić zimą pół litra paliwa ? |
a ile niby kosztowało wszystko ? kable 10zł, grzałka 30, przełącznik grzanych szyb i przekazniki mialem z odzysku za free...
niech dziennie złotówke zaoszczędze na rozruchu to po miesiącu mi się zwróci, ale chodzi głównie o ciepło w kabinie a nie oszczędności
a szybsze nagrzewanie się auta to zawsze lepiej dla oleju i silnika jakby ktoś nie wiedział
a jeśli chodzi o prąd, napięcie spada tak samo jak przy włączonych grzanych fotelach więc jakimś wielkim obciążeniem dla auta nie jest |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-01-29, 20:34
|
|
|
pioteros napisał/a: | ale chodzi głównie o ciepło w kabinie a nie oszczędności | Jakby o to chodziło to byś to zamontował przed nagrzewnicą a nie przed reduktorem |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-01-29, 21:00
|
|
|
Pomysł bardzo mi się podoba, na zimę jak znalazł. Widzę w tym same plusy. Mam dwa pytania:
Skąd grzałki oraz czy możesz powiedzieć jaki jest czas od rozruchu do przełączenia na gaz ( podaj przy jakiej temp. się przełacza) oraz po jakim czasie łapie 90 stopni? Wszystko oczywiście na postoju. Będę wdzięczny. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-01-30, 08:52
|
|
|
emilus143 napisał/a: | Skąd grzałki |
Takie grzałki występowały w Audi 80 B4 TDI (silnik 1Z).
W nieco różnych obudowach w innych 1.9 TDI. |
_________________
|
|
|
|
|
pioteros
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 106 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2017-01-30, 09:32
|
|
|
Były trochę inne, dużo podgrzewacz jest z Francuzów oraz silników ich pochodzenia np volvo v40 bądź carisma, ja mam z Focusa 1 TDDI
Dani, znajdź mi miejsce przed nagrzewnica żeby to tam upchac to będziesz dobry
[ Dodano: 2017-01-30, 09:35 ]
Dziś zmierzylem czas na postoju z grzałką, temp płynu -4 stopnie, ogrzanie redaktora do 32st zajęło 2min 50 sek, w czasie jazdy pewnie by było dużo szybciej
Dmuchawa wyłączona
Jutro z ranca pomiar bez niej
[ Dodano: 2017-01-30, 09:38 ]
A w tygodniu zrobi się do 90 stopni, ale tych z czujnika a nie z blatu |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-01-30, 09:44
|
|
|
Wygląda to obiecująco. Powiedz mi jeszcze czy przekaźnik i cały układ od podgrzewania tylnej szyby wytrzyma pobór mocy 600 - 900W? Pytam bo u mnie i tak jest z tyłu rozwalone ogrzewanie więc wykorzystałbym do tego przełącznik. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
pioteros
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 106 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2017-01-30, 11:35
|
|
|
ogrzewanie tylnej szyby zostało normalnie, tylko dołożyłem drugi taki sam guzik żeby pasował w deskę, sam przycisk nie jest obciążany bo on steruje tylko cewką obydwu przekaźników, nie wiem czy nawet 1A tam jest... wiec w porównaniu do 25-30A które obciąża go normalnie ogrzewanie szyby to jest nic
a dlaczego od ogrzewania, bo sam się wyłącza i to jest wygodne dla mnie bo nie muszę pamiętać aby go wyłączyć
cały prąd idzie przez przekaźniki, dałem 2x po 40A wiec myślę ze jakiś zapas jest, są to najzwyklejsze 4pinowe przekaźniki z AUDI
co do całego układu, oczywiście da się go zautomatyzować, włączanie można zrobić poprzez moduł do świateł dziennych który by go uruchamiał kilka sekund po odpaleniu silnika, a z drugiej strony zrobić termik który by go wyłączał po osiągnięciu zadanej temperatury, wtedy żadnego przełącznika nie trzeba by było mieć, tylko na przykład można by było wyprowadzić kontrolkę świec żarowych do licznika jak w dieslach aby widzieć czy jest załączone czy nie |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-01-30, 15:50
|
|
|
Dzięki za naprowadzenie. Z tym termikiem bardzo dobra sprawa, nawet chyba nie będę montował tego w przycisku. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|