Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] Przeróbka FWD na quattro  
Autor Wiadomość
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-17, 22:18   

Z ciekawości poszperałem w etce i wyszło na to, że tunel środkowy, blachy tylnej części podwozia i tylny wózek mają te same numery i w ośce i w quattro. Wychodzi na to, że to tylko kwestia przełożenia napędu.
 
 
stomi 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8, A4
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 26
Skąd: BP
Wysłany: 2012-03-17, 22:45   

reksen przestań głosić herezje, już wykazałeś się unikalnymi mocowaniami. Błysnąłbyś wreszcie i napisał coś mądrego na temat. Licze na krytykę i negatywne uwagi ale poparte wiedzą.
gtfan dzięki za wgłębienie się w temat, może mógłbyś jeszcze sprawdzić czy szła skrzynia quattro do 3.7 230KM, oznaczenia silnika zapomniałem ale w tym czasie zdaje mi się że tylko jeden wychodził. Obecnie mam skrzynie 5HP-19 CJ2 (lub CJZ)
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-17, 23:12   

Etka podaje, że do 3,7 skrzynia quattro szła od 04.1997, oznaczenie skrzyni CJT i tylny most o kodzie DNV.
 
 
stomi 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8, A4
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 26
Skąd: BP
Wysłany: 2012-03-17, 23:20   

Coś czuje że ta skrzynia szła do tego silnika 260KM. Musze sobie zainstalować etke to zbadam która skrzynia podejdzie. Ogólnie to jestem w takiej sytuację że skrzynia mi pada i chce zastąpić ją na tą z dziurką z tyłu :-P
Dla zainteresowanych tematem kilka zdjęć z fwd




sory za spruchniały wydech ;-)




 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-17, 23:28   

Silnik 3,7 260KM był spięty ze skrzyniami ECH lub FBB. Skrzynia CJT jest od silnika 3,7 230KM ozn. AEW/AKJ.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-03-17, 23:36   

tylny wozek trzyma sie z nadwoziem na 4 srubach w tych samych miejscach niezaleznie czy to oska czy 4wd.
Jakby co to mam caly tylny wozek z mostem i polosiami :)
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
BJ 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartłomiej
Jeżdzę: S8 D2, A8D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-03-17, 23:47   

W pełni popieram koncepcję dołożenia napędu. Przy okazji poznasz budowę samochodu i zdobędziesz cenne doświadczenie. Jeśli jesteś z okolicy Pomorza chętnie od czasu do czasu pomogę.
 
 
stomi 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8, A4
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 26
Skąd: BP
Wysłany: 2012-03-17, 23:50   

A czy tylny most jest w każdej taki sam czy musi pasować most-wał-skrzynia? Mógłbyś podać mi na pw cene? bardziej to będzie dla obeznania w jakich kosztach oscyluje taki zabieg ;-)
Wreszcie jakieś głosy poparcia się odzywają :-D , jestem z Białej Podlaskiej.
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-18, 00:05   

Most musi pasować do skrzyni, a konkretnie przełożenie mostu musi być takie samo jak przełożenie główne skrzyni. Etka podaje, że skrzynia 3,7 230KM quattro była spasowana tylko z mostem DNV. Ten sam most występował również w A8Q 2,5TDI 150KM z automatem.
 
 
stomi 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8, A4
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 26
Skąd: BP
Wysłany: 2012-03-18, 00:09   

Dzięki Ci kolego za pomoc, już tam wcześniej kliknąłem nawet pomógł, no ale browar się należy. :-)
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-18, 00:19   

Spoko, po to jest forum, żeby sobie pomagać ;-) Powodzenia w przeróbce ;-)
 
 
stomi 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8, A4
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 26
Skąd: BP
Wysłany: 2012-03-18, 08:30   

A czy tarcze z zaciskami są takie same na tyle? Bo tak patrze że może wystarczyły by półosie z przegubami i reszta by pasowała..?
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-18, 09:40   

Hamulce na 99% te same. Tylna zwrotnica w etce ma ten sam numer dla ośki i quattro, więc prawdopodobnie u Ciebie jest tylko zaślepka w miejscu, gdzie wchodzi półoś.
 
 
reksen 
Użytkownik


Imię: Andrzej
Jeżdzę: brak
Wiek: 44
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 10
Skąd: PL
Wysłany: 2012-03-18, 10:13   

stomi napisał/a:
reksen przestań głosić herezje, już wykazałeś się unikalnymi mocowaniami. Błysnąłbyś wreszcie i napisał coś mądrego na temat. ...


nie trzeba się denerwować, zadałeś pytanie publiczne na forum, to pozwól wszystkim się wypowiedzieć. nawet tym osobom, które krytycznie podchodzą do Twojego pomysłu.

według mnie ważne jest również, aby wysłuchać głosów "przeciw", bowiem można sobie uświadomić zagrożnia jakie idą za takim pomysłem. chcesz - przyjmuj te opinie, nie chcesz - nie przyjmuj.

tak przy okazji, to śledząc ten temat dojdziesz do wniosku, że wskazałem ci etke, jako bazę wiedzy. to nie idzie w parze z herezją.

korzystając z okazji - jako że to forum będzie z pewnością pomocne dla Ciebie - czy zechcesz opublikować koszty przeróbek. bardzo jestem ciekaw ile to będzie kosztować.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-03-18, 10:37   

reksen napisał/a:
według mnie ważne jest również, aby wysłuchać głosów "przeciw", bowiem można sobie uświadomić zagrożnia jakie idą za takim pomysłem


nie rozumiem o jakim zagrożeniu mówisz :-/
skoro producent zostawił otwory fabryczne na dołożenie tylnego mostu i zostawił tylny wózek taki sam w ośce i quattro to w czym to ma być niebezpiecznie :?:
Wiem , chyba w tym jak zapomnisz śruby przykręcić ;-)

dużo przypadków jest takich że przerabiają ośki na quattro w audi , nawet do audi 80 B4 wrzucają 4.2 bi-turbo i quattro i to hula i to nieźle ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.