Autor |
Wiadomość |
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-03-17, 22:18
|
|
|
Z ciekawości poszperałem w etce i wyszło na to, że tunel środkowy, blachy tylnej części podwozia i tylny wózek mają te same numery i w ośce i w quattro. Wychodzi na to, że to tylko kwestia przełożenia napędu. |
|
|
|
|
|
|
|
stomi
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8, A4
Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 26 Skąd: BP
|
Wysłany: 2012-03-17, 22:45
|
|
|
reksen przestań głosić herezje, już wykazałeś się unikalnymi mocowaniami. Błysnąłbyś wreszcie i napisał coś mądrego na temat. Licze na krytykę i negatywne uwagi ale poparte wiedzą.
gtfan dzięki za wgłębienie się w temat, może mógłbyś jeszcze sprawdzić czy szła skrzynia quattro do 3.7 230KM, oznaczenia silnika zapomniałem ale w tym czasie zdaje mi się że tylko jeden wychodził. Obecnie mam skrzynie 5HP-19 CJ2 (lub CJZ) |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-03-17, 23:12
|
|
|
Etka podaje, że do 3,7 skrzynia quattro szła od 04.1997, oznaczenie skrzyni CJT i tylny most o kodzie DNV. |
|
|
|
|
stomi
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8, A4
Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 26 Skąd: BP
|
Wysłany: 2012-03-17, 23:20
|
|
|
Coś czuje że ta skrzynia szła do tego silnika 260KM. Musze sobie zainstalować etke to zbadam która skrzynia podejdzie. Ogólnie to jestem w takiej sytuację że skrzynia mi pada i chce zastąpić ją na tą z dziurką z tyłu :-P
Dla zainteresowanych tematem kilka zdjęć z fwd
sory za spruchniały wydech ;-)
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-03-17, 23:28
|
|
|
Silnik 3,7 260KM był spięty ze skrzyniami ECH lub FBB. Skrzynia CJT jest od silnika 3,7 230KM ozn. AEW/AKJ. |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-03-17, 23:36
|
|
|
tylny wozek trzyma sie z nadwoziem na 4 srubach w tych samych miejscach niezaleznie czy to oska czy 4wd.
Jakby co to mam caly tylny wozek z mostem i polosiami |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
BJ
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartłomiej
Jeżdzę: S8 D2, A8D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 41 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2012-03-17, 23:47
|
|
|
W pełni popieram koncepcję dołożenia napędu. Przy okazji poznasz budowę samochodu i zdobędziesz cenne doświadczenie. Jeśli jesteś z okolicy Pomorza chętnie od czasu do czasu pomogę. |
|
|
|
|
stomi
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8, A4
Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 26 Skąd: BP
|
Wysłany: 2012-03-17, 23:50
|
|
|
A czy tylny most jest w każdej taki sam czy musi pasować most-wał-skrzynia? Mógłbyś podać mi na pw cene? bardziej to będzie dla obeznania w jakich kosztach oscyluje taki zabieg ;-)
Wreszcie jakieś głosy poparcia się odzywają :-D , jestem z Białej Podlaskiej. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-03-18, 00:05
|
|
|
Most musi pasować do skrzyni, a konkretnie przełożenie mostu musi być takie samo jak przełożenie główne skrzyni. Etka podaje, że skrzynia 3,7 230KM quattro była spasowana tylko z mostem DNV. Ten sam most występował również w A8Q 2,5TDI 150KM z automatem. |
|
|
|
|
stomi
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8, A4
Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 26 Skąd: BP
|
Wysłany: 2012-03-18, 00:09
|
|
|
Dzięki Ci kolego za pomoc, już tam wcześniej kliknąłem nawet pomógł, no ale browar się należy. :-) |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-03-18, 00:19
|
|
|
Spoko, po to jest forum, żeby sobie pomagać ;-) Powodzenia w przeróbce ;-) |
|
|
|
|
stomi
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8, A4
Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 26 Skąd: BP
|
Wysłany: 2012-03-18, 08:30
|
|
|
A czy tarcze z zaciskami są takie same na tyle? Bo tak patrze że może wystarczyły by półosie z przegubami i reszta by pasowała..? |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-03-18, 09:40
|
|
|
Hamulce na 99% te same. Tylna zwrotnica w etce ma ten sam numer dla ośki i quattro, więc prawdopodobnie u Ciebie jest tylko zaślepka w miejscu, gdzie wchodzi półoś. |
|
|
|
|
reksen
Użytkownik
Imię: Andrzej
Jeżdzę: brak
Wiek: 44 Dołączył: 02 Wrz 2011 Posty: 10 Skąd: PL
|
Wysłany: 2012-03-18, 10:13
|
|
|
stomi napisał/a: | reksen przestań głosić herezje, już wykazałeś się unikalnymi mocowaniami. Błysnąłbyś wreszcie i napisał coś mądrego na temat. ... |
nie trzeba się denerwować, zadałeś pytanie publiczne na forum, to pozwól wszystkim się wypowiedzieć. nawet tym osobom, które krytycznie podchodzą do Twojego pomysłu.
według mnie ważne jest również, aby wysłuchać głosów "przeciw", bowiem można sobie uświadomić zagrożnia jakie idą za takim pomysłem. chcesz - przyjmuj te opinie, nie chcesz - nie przyjmuj.
tak przy okazji, to śledząc ten temat dojdziesz do wniosku, że wskazałem ci etke, jako bazę wiedzy. to nie idzie w parze z herezją.
korzystając z okazji - jako że to forum będzie z pewnością pomocne dla Ciebie - czy zechcesz opublikować koszty przeróbek. bardzo jestem ciekaw ile to będzie kosztować. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-03-18, 10:37
|
|
|
reksen napisał/a: | według mnie ważne jest również, aby wysłuchać głosów "przeciw", bowiem można sobie uświadomić zagrożnia jakie idą za takim pomysłem |
nie rozumiem o jakim zagrożeniu mówisz :-/
skoro producent zostawił otwory fabryczne na dołożenie tylnego mostu i zostawił tylny wózek taki sam w ośce i quattro to w czym to ma być niebezpiecznie :?:
Wiem , chyba w tym jak zapomnisz śruby przykręcić ;-)
dużo przypadków jest takich że przerabiają ośki na quattro w audi , nawet do audi 80 B4 wrzucają 4.2 bi-turbo i quattro i to hula i to nieźle ;-) |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|