Autor |
Wiadomość |
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-02-02, 22:42 [D2 preFL ALL
] Przy jakich obrotach skrzynia zmienia bieg
|
|
|
Mam pytanie przy jakich obrotach (przy jezdzie na D) skrzynia zmienia Wam bieg na wyzszy przy wcisnietym pedale gazu w podloge? Mam wrazenie ze zmienia mi za wczesnie bo gdzies przy 6100-6200 RPM a powinna pociagnac przeciez spokojnie ze 200-300 obrotow wyzej. To samo mam na Tipie. Przy ogladaniu innych aut zaobserwowalem dokladnie to samo, nie wiem czy to norma czy mam sie czyms martwic. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-02-03, 00:59
|
|
|
Dobrze Ci zmienia. Komp nie pozwala przekroczyć pewnych obrotów i wrzuca dla bezpieczeństwa wyższy bieg. A z drugiej strony po co kręcić silnik wyżej jak wyżej już nie ma nic. Lawinowy spadek mocy i momentu. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-02-03, 07:35
|
|
|
Dobra, to sie nie martwie
Chodzi o to zeby po zmianie biegu nie wypadac za bardzo z mocy. Nawet jak przekrece silnik powiedzmy do 6400 i zmienie bieg to po zmianie ląduje na charakterystyce mocy duzo niżej niż przy przekręceniu prawie pod odcinke (tam gdzie moc i moment faktycznie spadaja ale sa i tak duzo wyzsze niz po zmianie biegu) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-02-03, 07:49
|
|
|
Bugalon napisał/a: | Dobra, to sie nie martwie
Chodzi o to zeby po zmianie biegu nie wypadac za bardzo z mocy. |
Skrzynia na to nie pozwoli, co innego manual kręci do końca, ale są też przypadki gdzie na TIP-e można ciągnąć do odcinki. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-02-03, 09:06
|
|
|
Max moment jest chyba przy 3500RPM.
Ja na tipie do odcinki podciągne |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-02-03, 13:12
|
|
|
I mój tip nie zmienia biegu tylko ciągnie do odcinki natomiast na D maxymalnie dochodzi do czerwonego pola i zmiana. Nawet nie wiem ile tam dokładnie jest rpm |
|
|
|
|
|
|
|
Bartul
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 69 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-02-03, 14:20
|
|
|
To widzę że 4hp24 na tipie można kręcić do odcinki a 5hp24 zmieni bieg sam |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-02-03, 14:46
|
|
|
Apophis napisał/a: | I mój tip nie zmienia biegu tylko ciągnie do odcinki natomiast na D maxymalnie dochodzi do czerwonego pola i zmiana. Nawet nie wiem ile tam dokładnie jest rpm |
6200 RPM, chyba tak samo na tipie przy bucie w podłogę nie zrzuci niżej tylko muli na zadanym biegu |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-02-03, 15:15
|
|
|
Bartul napisał/a: | To widzę że 4hp24 na tipie można kręcić do odcinki a 5hp24 zmieni bieg sam |
dokładnie..u mnie czy na D czy na TIP zawsze przy czerwonym polu 6200obr. ASB zmieni sama bieg na wyższy....bądź przy wciśnięciu Kicka zmieni sama na niższy. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-02-03, 18:37
|
|
|
Straszny kibel z tym pulapem obrotow. Silniki VW ktore sa zbudowane w zasadzie z polowy takiej V8 kreca sie spokojnie do 7k na hydraulice w serii (nie mowie o plytkach jak w S8 prefl) a tutaj az 800 obrotow mniej. Przeciez to normalne celowe dlawienie silnika
Ale nawet sie ciesze ze to napisaliscie bo myslalem ze mam cos zepsute a tu widze norma |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-02-03, 18:55
|
|
|
Bugalon napisał/a: | Przeciez to normalne celowe dlawienie silnika |
to nie dlawienie silnika tylko dla jego ochrony jest odciecie obrootow. W A4 z silnikiem V6 mialem to samo (tylko w manualu) jak doszedlem do konca obrotow to wskazowka rowno stala na 6200rpm i nawet nie drgnela |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
meir
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 327 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-02-03, 19:57
|
|
|
ej no ludziska to nie honda tutaj na dużo niższych obrotach mamy max moc więc nie ma sensu cisnąć go do odcinki u mnie też tip sam przerzuca na wyższy |
_________________ Nowe Audi 80 ABT. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-02-03, 20:03
|
|
|
meir napisał/a: | u mnie też tip sam przerzuca na wyższy |
A redukuje na TIPie też sama po wciśnięciu kick downa? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
meir
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 327 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-02-03, 22:21
|
|
|
o i tu mnie zabiłeś pytaniem jutro sprawdzę ale chyba nie redukuje jutro napisze
OK dzisiaj sprawdzone na Tipie przy kick downie redukuje o 2 biegi niżej . Jechałem sobie trase około 120 5 bieg kick i zrzucił na 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|