Autor |
Wiadomość |
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2017-09-20, 22:44 [D2 preFL ALL
] Punkty połączeń masy
|
|
|
Czołem,
Gdzie znajdę połączenia karoserii z masami w wiązkach?
Czytałem, że za szufladą schowka są jedne ale gdzie jeszcze?
Chcę powalczyć kompleksowo ze spadkami napięcia. Kto rozbierał na części A8 niech zdradzi ten sekret ku chwale prędkości wycieraczek i innych czkawek sterowników! :-)
Dziękuje! |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2017-09-21, 08:31
|
|
|
Akumulator ma połączenie pod tylną lampą, jak zdejmiesz osłonę do wymiany żarówek to będziesz widział.
Silnik od dołu po stronie pasażera do podłużnicy. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2017-09-21, 10:31
|
|
|
Koło kabla minusowego akum. jest też terminal masy tylnych lamp. Te duże wymacałem po kablu ;-)
Przy końcu lewego komina przy chłodnicy jest masa od ABS i od Wentylatora klimy.
Najbardziej zależy mi na tych mniejszych punktach które są w pasie przednim pod deską, do wycieraczek, do sterowników itd. Okazuje się, że one mimo dobrego wyglądu przewodzą słabo z uwagi na utlenienie się aluminium. Na kablu masowym wycieraczki ma nawet 0,9V spadku...
Przy silniku ABZ prócz tych silnoprądowych znalazłem przy prawej głowicy z przodu. Coś chyba musi być jeszcze. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-09-21, 11:38
|
|
|
Przy lewej głowicy z tyłu masz |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-09-21, 16:38
|
|
|
tych punktów sporo jest... wszędzie masz te spadki? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-09-21, 20:20
|
|
|
Tu masz lokalizację punktów masowych w Audi A8 D2 przed liftingiem:
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2017-09-21, 22:11
|
|
|
Co do spadków, to np. Masa wycieraczek podczas pracy 0,9V. Sterownik silnika pokazuje prawie pół wolta spadku jak włączam wentylator. Pewnie wszystko jest do poprawy.
VAGowner - ten schemat daje nadzieję, że punkty nie są rozsiane po wszystkim jednak to jak szukanie mojego Jaktorowa na globusie ;-)
Podniosę wygłuszenia i będę macał. Mam nadzieje jednak nadal, że ktoś kto rozbierał pamięta te lokalizacje dokładniej bo z doświadczenia wiem - że nie zawsze są na wierzchu a prucie dywaników i wygłuszeń nie daje mi wielkiej przyjemności...
Ostatnio zabrałem się za alternator i np. znalazłem duże spadki na kablu alternator-rozrusznik. Zbocznikowałem to połączenie do kostki na podłużnicy i spadek zmniejszył się ze 150mV do 50mV przy 80A prądu. Drugie miejsce to grzejąca się klema akumulatora. Nawierciłem dziurki w miejscach zaprasowanych pprzewodów i zalałem solidnie cyną. Spadek ze 120mV znikł prawie do 0 na. Klema jest zimna. Po wymianie akumulatora wyprowadzam na prostą wszystko co związane z prądem w samochodzie. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-09-22, 15:08
|
|
|
z tymi dziurkami podoba mi się... spróbuję zrobić to w D3 |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2017-09-22, 16:35
|
|
|
Wywierć nieprzelotowy otwór kilka mm od krawędzi. Z góry przez materiał klemy przewierciłem czymś w okolicach 6 potem w samej żyle zrobiłem otwór coś wiertłem 3. Solidna kolba, dużo kalafonii czy pasty i przetopić cynę tak by wchłonęło w żyłę, Od zewnątrz też podałem lut ale trzeba uważać bo kabel może za bardzo zesztywnieć jak zassie. Trzeba zrobić to z wyczuciem, wymiary wierteł piszę z głowy bo wybieram z pudełka te które wyglądają sensownie w porównaniu do całości.
Kilka grzejących się klem w ten sposób naprawiłem. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-09-22, 22:41
|
|
|
Ukaniu napisał/a: | Kilka grzejących się klem w ten sposób naprawiłem |
Mógłbyś pokazać jakąś fotografię z naprawy? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2017-09-22, 23:56
|
|
|
Z foto będzie problem bo wszystko ładnie upchnąłem i okleiłem taśmą. Jak będę kiedyś wyciągał akumulator to zrobię.
[ Dodano: 2017-09-28, 12:25 ]
Szyny masy znalazłem :-)
Od strony kierowcy trochę poniżej sterownika ABS/EDS pod wygłuszeniem.
Od strony pasażera za schowkiem pod wygłuszeniem nad złączami. To nie są boki słupków A, raczej już część osłaniająca koło/błotnik. Trzeba ciąć wygłuszenia.
Wyskrobane, przelutowane, przesmarowane! |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|