Autor |
Wiadomość |
lysek46
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 36 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 30 Skąd: Brzeg/opolskie
|
Wysłany: 2015-02-20, 15:16 [D2 preFL ALL
] Stukanie, trzaski w kolumnie kierowniczej
|
|
|
Witam. Zakładam nowy temat, bo nie znalazłem niczego podobnego. Zauważyłem u siebie dziwne stukanie z okolic kolumny kierowniczej. Zazwyczaj po porannym rozruchu i przejechaniu kilku km kiedy wjeżdżam na powiedzmy kostkę brukową coś stuka mi przy kierownicy. Nie jest to żaden plastik w kabinie tylko gdzieś dalej, tak przynajmniej słychać to w środku auta. Innym objawem kiedy czasem (nie zawsze) kręcę kierownicą w miejscu słychać jakby dziwne przeskakiwanie (chrobotanie) w przekładni kierowniczej. Nie wiem czy jest to ze sobą powiązane. Myślałem że to coś w zawieszeniu ale ostatnio byłem na szarpakach i nic nie wyszło, całe zawieszenie sztywne. Może ktoś miał podobne objawy. |
_________________ Audi a6 c4 2.6 --> Audi a6 c5 2.8 quattro -- Audi a8 d2 4.2 quattro |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-02-20, 15:45
|
|
|
Może to być objaw konczącej się przekładni kierowniczej. |
|
|
|
|
|
|
|
lysek46
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 36 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 30 Skąd: Brzeg/opolskie
|
Wysłany: 2015-02-20, 15:54
|
|
|
To trochę dziwne bo wspomaganie działa prawidłowo. A jest może na to jakiś patent, żeby sprawdzić czy na pewno jest to maglownica? |
_________________ Audi a6 c4 2.6 --> Audi a6 c5 2.8 quattro -- Audi a8 d2 4.2 quattro |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-02-20, 16:01
|
|
|
Wykluczasz wszystko inne w zawieszeniu. Wspomaganie może być a magiel juz sie psuć.
Jak napisałem wyklucz absolutnie wszystko w zawieszeniu i bedziesz wiedział. |
|
|
|
|
|
|
|
kociol878
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Lip 2014 Posty: 73 Skąd: Leśna
|
Wysłany: 2015-03-22, 12:54
|
|
|
Nie chcę zakładać nowego tematu a mam podobny problem. Zawieszenie ok ale od czasu do czasu coś stuknie. Najbardziej to słychać na postoju machając szybko kierownicą:
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Krzyżaki kolumny ok. Czy mieliście podobne odgłosy jak maglownica padała? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-22, 16:04
|
|
|
kociol878 napisał/a: | Czy mieliście podobne odgłosy jak maglownica padała? |
nie chce Cie martwic ale na 85% magiel do wymiany. ja mam u siebie dokladnie to samo. Bylem w w serwisie gdzie magle robia od ponad 20lat i powiedzieli mi ze jest tak duzy luz na zebach ze zadna regeneracja nie pomoze, tylko drugi magiel.
Ale zamin sie to potwierdzi, wez auto na podnosnik i potargaj troche kolo lewgo / prawo do siebie i zobacz w jakim stanie jest drazek kierowniczy. Moze byc, ze to wlasnie on ma luz (to te 15% ... )
A nie stuka Ci jak jedziesz wolno np. przez tory, albo dziury? jak kolo pracuje gora / dol ? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
kociol878
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Lip 2014 Posty: 73 Skąd: Leśna
|
Wysłany: 2015-03-22, 17:09
|
|
|
Drążki ok. Byłem ostatnio na szarpakach sprawdzałem wszystko. Stuka zazwyczaj jak przejadę przez tory lub czasami jak w jakąś dziurę wjadę ale nie zawsze. Zaczęło to się dziać jakiś miesiąc temu. Codziennie przejeżdżam przez tory jadąc do pracy wiec jest to trochę irytujące. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-22, 19:22
|
|
|
kociol878 napisał/a: | Codziennie przejeżdżam przez tory jadąc do pracy wiec jest to trochę irytujące. |
ja mam dokładnie tak samo dzień w dzień przez przejazd i stuka...ale tylko i wyłącznie jak jade wolno an dziurach albo nierównosciach, bo przy szybszej jeździe to nie występuje. Niestety dla mnie że tego nie można już zregenerować, ale już załatwiłem sobie drugą maglownice i w piątek będe wymieniał.... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-22, 23:00
|
|
|
Przerywa. Wymieniłem przekaźnik i olej zASO zalałem i było pięknie, ale teraz jakoś znów czasami przerywa. Ten magiel to już do niczego się nie nadaje <niewiem> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2015-03-27, 10:38
|
|
|
Najlepiej kupić sprawdzony magiel z rozbiórki , bo te po regeneracji nie zawsze spełniają nasze oczekiwania. Brat w Reno robił reg... i dostał druga a swą zostawił i nie wiele to pomógł ,oczywiście było lepiej ale nie tego oczekiwaliśmy.Mój były szef też wymieniał magiel to mechanik sam się zdziwił że chyba przysłali niezregenerowany wymontowali i odesłali , przysłali następny i też zachowywał się inaczej niż sprawny magiel . |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-30, 19:07
|
|
|
ehhh takiego obrotu sprawy sie nie spodziewałem...
okazuje sie że moja "stara" maglownica nie ma żadnych luzów i oprócz zacinającego się zaworka servo jest w pełni sprawna otóż owe stuki metaliczne jakie słyszałem w kabinie po najechaniu na jakąs nierównosc, tory itp (jadąc tylko wolno) okzują sie na 95% poluzowaną osłoną termiczną pod maglownicą, lub za silnikiem
czysty przypadek, bo dzis sprawdzałem czy sruby zabezpieczające jakie kupiłem nie będą za długie i jak chciałem zakręcic kołem to sie zblokowało i w tym momencie usłyszałem ten ku.wa dzięk no to heja za to koło, lewo / prawo i normalnie napierda.a bo inczej juz nie mogę tego nazwać <niegadam>
w życiu bym nie powiedział że to osłona, bo w kabinie było ewidentnie słychać jakby luźna ruba, bądź tuleja...
mylałem że sie pod ziemie zapadne, bo niedosc ze kupiłem drugi magiel (co w sumie było i dobrą deyzją bo dużo nie dałem ale działa mi teraz perfekcyjnie) to najgorsze było to wyciąganie i wkładanie... ;(
ale nie ma tego złego .... dla potomnych...sprawdzajcie po prostu wszystko bo może się okazać że pierdoła którą w 99% nikt by nie podejrzewał lub o niej pomyslał, może zasiać takie zamieszanie, które pociągnie po portfelu i nerwach... <tjaa> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|