Autor |
Wiadomość |
szpasol
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 31 Gru 2018 Posty: 47 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2019-08-11, 04:31 [D2 preFL ALL
] Stuki lewe tylne koło.
|
|
|
Hej. Generalnie mam mega kłopot z Zawiecha w mojej D2.
Ewidentnie pojawiają się głuche stuki na nierównościach w lewym tylnym kole. Mechanik powymienial sporo tulei w tym np. Tuleje zwrotnicy i wahaczy. Rezultat? Jak stukalo tak stuka nadal.
Brak pomysłów co to może być. Nawet na stacji diagnostyczne na szarpakach nic specjalnie nie widzieli.
Stuki w tym kole chyba mnie wykoncza. Może ktoś ma jakiś ciekawy pomysł co być może zostało pominięte?
EDIT:
Podszedłem teraz do auta. Złapałem za amor z tyłu i przy poszarpywaniu nim pojawiają się delikatne luzy i suki. W obu kołach podobnie.
Więc jakieś mocowanie amora może? |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-08-11, 09:02
|
|
|
A jak z amortyzatorem? Zużyty też potrafi stukać. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
szpasol
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 31 Gru 2018 Posty: 47 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2019-08-11, 09:03
|
|
|
Niby na stacji sprawny.
[ Dodano: 2019-08-11, 12:12 ]
https://www.youtube.com/watch?v=el-PZTaf8II
Podgłośnijcie na maksa i posłuchajcie.
Dorwałem się do amora i takie są stuki gdy nim szarpie.
Czyli rozumiem ze jest problem z jakimiś mocowaniami? Tylko nie mogę znaleźć nic do tylnych. Są poduszki amora do przednich ale na tył nic nie mogę znaleźć. Choć nie wiem jak jest zamocowany ten amor z tyłu. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-08-11, 15:30
|
|
|
Film nie działa.
Na górze amora jest poduszka mocowana na 2 śruby do nadwozia. Po wyciągnięciu plastikowego nadkola nie ma problemu z dostępem. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
szpasol
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 31 Gru 2018 Posty: 47 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2019-08-11, 15:38
|
|
|
YouTube usunął mi film
Nie mogę namierzyć w necie tej poduszki. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-08-11, 16:41
|
|
|
4D0512169D |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-08-11, 16:47
|
|
|
wydruki amorów ze stacji to tak się mają jak wróżenie z szklanej kuli |
|
|
|
|
caro86wlkp
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 1900
Skrzynia: manualna quattro
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 01 Paź 2012 Posty: 80 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2019-08-11, 17:42
|
|
|
mi któryś wahacz z przodu pukał. na stacji diagnostycznej szarpali i stwierdzili że wszystkie są ok.
ale i tak zamówiłem wszystkie nowe, po rozebraniu okazało się że 5 z 8 ma luzy. także ten...
gumy stabilizatora zazwyczaj pierwsze się poddają |
|
|
|
|
|
|
|
szpasol
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 31 Gru 2018 Posty: 47 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2019-08-11, 18:21
|
|
|
Chyba muszę się skupić na amorach skoro mają luz i wydają dźwięki przy poszarpywaniu ręką. Tylko coś mało tych poduch. |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-08-12, 06:40
|
|
|
To jest na tyle prosta operacja, że możesz sobie sprawdzić te poduchy, zanim kupisz nowe. Zerknij też na tuleje dolne amortyzatora. Mogą być pozrywane i wtedy nawet niewielki luz może wywoływać stuki. |
|
|
|
|
|
|
|
szpasol
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 31 Gru 2018 Posty: 47 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2019-08-12, 08:05
|
|
|
Jak to sprawdzić skoro Mechanik nie wiedział? 😉
Namiar na poduche mam. A na te tuleje amora w necie?
Generalnie jak złapie za amora i nim szarpie to jest luźny i stuka. I tak z obu stron. Choć w aucie podczas jazdy słychać lewa stronę. Liczę że to w końcu coś z amorami i stuki znikną raz na zawsze... |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-08-12, 08:30
|
|
|
szpasol napisał/a: | Jak to sprawdzić skoro Mechanik nie wiedział? 😉 |
Wymontować amora i sprawdzić czy to zerwane gumy czy tłoczysko stuka. W przypadku tyłu to ze 20min roboty. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-08-12, 08:43
|
|
|
O ile pamiętam tulei nie ma w zamiennikach. Można coś dorobić, wykorzystać z innych modeli lub naprawić swoje klejem do szyb lub w inny sposób. Ew. w ASO kupić, o ile są dostępne. |
|
|
|
|
szpasol
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 31 Gru 2018 Posty: 47 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 2019-08-12, 08:48
|
|
|
No to cza zobaczyć. Dzięki za podpowiedzi. |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-08-12, 08:56
|
|
|
Jeszcze jedno. Jeśli chciałbyś zmieniać tuleję, to albo na aucie (trzeba wyprasować z wahacza), albo po demontażu wahacza, co wiąże się ze zmianą kąta pochylenia koła i/lub zbieżności, co z kolei może się wiązać ze sporymi kosztami (wymiana śrub i podkładek mimośrodowych, kolejnych tulei itp.).
Numer OE tej tulei to 4d0505203g. Zamienników brak, w ASO ok. 160zł do ściągnięcia z Niemiec. |
|
|
|
|
|