Autor |
Wiadomość |
Pszendza
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8/S8
Wiek: 41 Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 167 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2016-01-23, 22:40 [D2 00 3.7PB
] Problem ze sterownikiem ?
|
|
|
Zakupiłem uszkodzone A8 3,7 bez quattro z 2000 r. Po włączeniu zapłony (dłuższy czas odłączony aku) skrzynia od razu w trybie awaryjnym.
VCDS wypluł jeden błąd
18238 - Zawór 4 regulujący ciśnienie (N218)
P1830 - 35-00 - zwarcie z plusem.
Błąd nie chce się usunąć, w blokach pomiarowych zawór 4 nie podaje wartości.
Po odpięciu wtyczki od elektrozaworu błąd sie nie zmienia, zamieniłem zawory miejscami ale błąd pozostał na 4-tym, podając masę na krótko z sąsiadującego zaworu od razu błąd się da skasować. Sprawdziłem przejście na kablach od kompa do zaworów i wszystko jest ok. Dając masę w ten sam sposób przy sterowniku również błąd da się usunąć. Komputer powędrował do elektronika który stwierdził że poszczególne elementy są dobre i może być coś nie tak z mikroprocesorem.
Najlepiej by było podmienić sterownik ale niestety nie udało mi sie namierzyć ani jednego z tymi samymi numerami co mój (allegro, olx, ebay)
Może ktoś ma taki sterownik albo wie jakim można go zastąpić.
000.jpg
|
|
Plik ściągnięto 9 raz(y) 111,42 KB |
|
_________________ A8- nie dla idiotów !! |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-23, 23:51
|
|
|
Masz zapewne 5hp19 tam to zapodaj ster z identycznej wersji z Q mysle że sterowanie bedzie hasało. Miałem niedawno sterownik ale poszedł juz do kupca. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-01-24, 02:31 Re: Problem ze sterownikiem ?
|
|
|
Pszendza napisał/a: | Zakupiłem uszkodzone A8 3,7 bez quattro z 2000 r. |
Sorry za OT ale ty się weź lepiej pochwal co zrobiłeś z tą czarną RS4 bo jakoś nic się nie pucujesz |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Pszendza
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8/S8
Wiek: 41 Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 167 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2016-01-24, 08:56
|
|
|
RS4 narazie dostało BBS CH-R 10x19 + 255/30, jak sie zrobi cieplej wrzucam gwint H&R i IC wagnera żeby tablica mogła wrócić na swoje miejsce |
_________________ A8- nie dla idiotów !! |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-01-24, 09:50
|
|
|
Pszendza napisał/a: | RS4 narazie dostało BBS CH-R 10x19 + 255/30, jak sie zrobi cieplej wrzucam gwint H&R i IC wagnera żeby tablica mogła wrócić na swoje miejsce |
To co się ukrywasz... wrzuć na forum jakiś temat bo kupiłeś chyba wyjątkowe auto
Znam się z Bartkiem w miarę dobrze i widziałem się z nim zaraz po tym jak to kupiłeś... świat jest mały i z takim wozem ciężko się ukryć <jezyk>
I sorka za OT, już nie będę spamować
Cholera z tą twoją skrzynią... że też to musi być 5HP19
Spróbuję się dowiedzieć czy da radę podpiąć tam jakiś inny sterownik oprócz oryginalnego bo sam, przyznam się szczerze, pewności nie mam |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Pszendza
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8/S8
Wiek: 41 Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 167 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2016-01-31, 08:12
|
|
|
Oryginalnego kompa po numerze nie udało się dostać, widać naprawdę rzadko spotykany. Zaprowadziłem do dobrego elektronika i do Boschowskiego sterownika z PASSATA B5 1.9 TDI przelutował Flesha z mojego, zakodował i działa prawidłowo. Wolałbym oryginał ale w związku z tym że nikt nigdzie nie miał jest to jakaś alternatywa. |
_________________ A8- nie dla idiotów !! |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-31, 18:46
|
|
|
Pszendza, A sprzedawałem ostatnio danishow'owi ster do 5hp19-może niech ci numer poda tego swojego bądź jego ex ster by był odpowiedni? |
|
|
|
|
Pszendza
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8/S8
Wiek: 41 Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 167 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2016-01-31, 19:31
|
|
|
nie mogąc dostać takiego samego sterownika jak mój myślałem o tym żeby poszukać od FL 3,7 quattro i zrobić tylko kodowanie na ośkę, ale może bym trafił a może nie a tutaj dostałem drugi sterownik z przelutowaniem flesha i kodowaniem za 400 zł, więc uważam że to uczciwa cena zwłaszcza że i za sam sterownik potrafią wołać tyle a nawet i więcej. |
_________________ A8- nie dla idiotów !! |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-31, 19:32
|
|
|
A tak na chłopski rozum co ma quattro do sterowania biegami?? jest to zasadnicza roznica? |
|
|
|
|
Pszendza
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8/S8
Wiek: 41 Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 167 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2016-01-31, 19:51
|
|
|
sterownik koduje sie pod 4x4 lub pod ośkę, ma to pewnie znaczenie do abs/esp. samo quattro lub jego brak już wpływają na oznaczenie sterownika. Z drugiej strony brak quattro to zauważalna różnica w masie ale czy to przekłada sie na zmianę biegów to nie wiem. |
_________________ A8- nie dla idiotów !! |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-31, 20:10
|
|
|
Rozumiem. Jeśli quattrowski da sie przekodować to łatwa piłka a jesli nie to....mój silnikowy sie nie dało i hasa |
|
|
|
|
|