Autor |
Wiadomość |
Marek_a8
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 23 Skąd: Kędzierzyn Koźle
|
Wysłany: 2012-03-14, 14:32 [D2 96 2.8PB/LPG
] Trzęsie autem w zakresie predkości
|
|
|
Witam
Nie znalazłem na forum podobnego problemu wiec nurtuje mnie taka przypadłość:
Przyśpieszając sobie spokojnie w trybie D piąty bieg wrzuca już przy 60km/h i własnie od 60 do 80 km/h na piątym biegu trzęsie całym autem tak jakby całym układem napędowym, gdy minę przekroczę 80km/h trzęsienie ustaje i jest już spokojnie nawet do 160km/h (więcej nie sprawdzałem). Przeważnie jeżdżę po mieście i w trybie 4 (do czwartego biegu) bo denerwująca jest ta trzęsiawka. Czy to mogą być już przypalone tarczki ogólnie na mam żadnych szarpnięć pomiędzy biegami. Po dłuższej jeździe jak się wysiada z auta czuć swąd chyba przypalonego oleju tak jakby. Niestety nie mam tutaj żadnego fachowca od skrzyń który by mi pomógł na miejscu
. |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2012-03-14, 14:43
|
|
|
A powiedz czy zostawia jakieś plamy oleju na asfalcie czy nie ma żadnych wycieków? |
|
|
|
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2012-03-14, 15:53
|
|
|
Trzęsiawka jest denerwująca, szczególnie kiedy trzeba zregenerować albo kupić nowe sprzęgło hydrokin. Co do smrodu przepalonego oleju, sprawdź czy nie kapie ci na wydech (możliwy niski poziom - sprawdź jak najszybciej). |
|
|
|
|
Marek_a8
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 23 Skąd: Kędzierzyn Koźle
|
Wysłany: 2012-03-14, 16:49
|
|
|
plam żadnych nie ma ogladalem spod spodu i lekko sie poci przy przegubie ale plam nie zostawia |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2012-03-14, 17:54
|
|
|
Skoro nie ma wycieków to zastanawiam sie skąd ten smród palonego oleju. |
|
|
|
|
tomekzabrze
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 306 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2012-03-14, 21:06
|
|
|
moze po porstu sprzeglo sie przepala albo tarczki jakies juz maja koniec i jaki smrod jest |
|
|
|
|
|
|
|
Szopen
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 80 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2012-03-21, 02:04
|
|
|
Wszystko wskazuje na sprzęgło hydrokinetyczne ale sprawdź jeszcze z przodu przeguby wewnętrzne. Jeśli któryś ma spory luz to on może powodować drgania budy. |
_________________ No quattro no fun |
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2012-03-21, 09:54
|
|
|
A może poszło się je**ć uszczelnienie/simering przy mechanizmie różnicowym i rozbryzguje olej ewentualnie jego resztki po kolektorze wydechowym :?: |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
|
|
|
Marek_a8
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 23 Skąd: Kędzierzyn Koźle
|
Wysłany: 2012-03-21, 10:44
|
|
|
Dzwoniłem do pana Roberta Dolińskiego z Długołęki i co do sprawy trzęsienia autkiem to także podejrzewał sprzęgło lecz gdy wspomniałem do smrodzie to powiedział że "może" kończyć się skrzynia :cry: Powiedział także że nie opłaca się wymieniać oleju szkoda moich 5 stówek. W najbliższym czasie umówię się z nim i zrzucą skrzynie pierw muszę się faktycznie przekonać czy to śmierdzi ze skrzyni czy tak jak mówicie |
|
|
|
|
endrius233
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 64 Skąd: Zabierzów
|
Wysłany: 2012-03-21, 21:18
|
|
|
Witam według mnie jest tak jak pisze kolega t"omi", bryzga z półosi po wydechu, miałem tak samo u siebie. |
|
|
|
|
|
|
|
A8Belgia
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Lut 2012 Posty: 5 Skąd: Belgia
|
Wysłany: 2012-04-10, 21:00 A8 D2 2.8 98
|
|
|
Witam.
Co do zapachu palonego oleju sprawdź uszczelki pod zaworami.miałem ten sam problem i dzisiaj odebrałem auto z warsztatu i nic!delikatni kapało na rozgrzane elementy silnika,praktycznie niezauważalne.uszczelki wyglądały tragicznie.zapach znikł.:)krótkie pytanko.co oznacza kontrolka żółte km/h w kółeczki i cyfra 1 poza kółeczkiem w górnym rogu?? |
|
|
|
|
jdz1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 164 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2012-04-11, 06:55
|
|
|
Kontrolka ta oznacza ustawione na komputerze pokładowym ograniczenie prędkości "umowne". Po przekroczenie tej prędkości wyświetla się ona na fisie sygnalizując że przekroczyłeś właśnię tę prędkość. Można ją ustawić na komputerze pokładowm lub anulować. Pobaw sie ustawieniami komputera pokładowego a bez problemu można to usunąć. |
|
|
|
|
|
|
|
A8Belgia
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Lut 2012 Posty: 5 Skąd: Belgia
|
Wysłany: 2012-04-11, 21:30
|
|
|
Dzieki Bardzo kolego.Mała rzecz, ale człowiek ciągle się uczy:)A kolega od trzesiawki niech sprawdzi świece i przewody zapłonowe.Może gdzieś iskierka ucieka.Mi też trzesło.
pozdrawiam |
|
|
|
|
Gulczyk87
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: kamil
Jeżdzę: S8
Wiek: 37 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2012-04-21, 20:13
|
|
|
witam kolega "A8Belgia" moze miec racje dlatego ze mam tez ten sam problem i zrobilem calkowity servis skrzyni wszystko wymienilem na nowe sprzeglo terczki reduktor itp. nawet obudowe skrzyni i dalej zostal ten sam problem pol oski pozmienialem wal wyważałem podpore walu robilem nawet tylni most wymienilem dlatego ze myslaem ze moze od niego ida te drgania i skonczylo sie na tym ze mechanik rozłożył rece i powiedzial ze jego mozliwosci sie skonczyly a drgania dalej zosyaly nie powiem bo sa mniejsze niz na pocztku ale dalej sa cala kasa poszla w bloto wiec moze zaczni od tego co kolega A8belgia pisze bo to moze cie mniej kosztowac pozdrawam |
|
|
|
|
|
|
|
Tomek88
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2
Wiek: 40 Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 1 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 2012-08-25, 09:59
|
|
|
Panowie ja mam ten sam problem z ta trzesiawka budy... Najczesciej na 3 i 5 biegu w zakresie obrotow od 1.500 do 2.000 takie sie dzieja. Moze jakies sugestie od czego zaczac sprawdzac???
Dzieki z gory... |
|
|
|
|
|