|
Autor |
Wiadomość |
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-05-09, 22:01 [D2 preFL ALL
] Wymiana paska rozrządu 4.2V8
|
|
|
Nie jest to relacja z mojej wymiany, a jedynie tłumaczenie audipages. Więc nie wszystkie słowa są dosłownie przetłumaczone. Zrobiłem to bo niektórzy żałowali, że nie jest to w naszym języku. Wolnym czasem postaram się jeszcze przetłumaczyć zdjęcia żeby nie było, że one są nie tłumaczone.
Pozdrawiam wszystkich i miłej lektury.
:d :peace:
:diabel: Wymiana paska rozrządu
Zakaz przez Doug
Przegląd
Poniższa procedura powinna być zastosowana na A8 4.2 32 zaworów (ABZ) silnika. Silnik ten został znaleziony na 1997 / 99 w USA związana A8. Procedura ta może być również używany do 3,7 V8. Znaczna część tej procedury ma zastosowanie do 2000 r. i nowsze 4.2 40 zaworów (XXX) silnika. Jednakże cam blokady są różne. Można znaleźć w instrukcji Bently przy korzystaniu z tej procedury.
Kliknij tutaj aby zobaczyć wersję PDF tej procedury, najłatwiej wydrukować i korzystać z listy kontrolnej podczas wykonywania tej pracy (2,3 Mb). Można na nim prawym przyciskiem i wybierz "Zapisz element docelowy jako" i pobrać go do komputera.
Wymagane narzędzia Standard
* Zestaw otwartych Klucze (10mm, 12mm, 13mm i najczęściej)
* Zestaw gniazdo dysku Klucze Allen (4mm, 5mm, 6mm i najczęściej)
* Zestaw głęboko i 3 / 8 "Klucze nasadowe dysk (10mm, 12mm, 13mm i najczęściej)
* Zestaw normalnej głębokości 3 / 8 "Klucze nasadowe dysk (10mm, 12mm, 13mm i najczęściej)
* Zestaw normalnej głębokości 1 / 2 "Klucze nasadowe dysk (10mm, 12mm, 13mm i najczęściej)
* Zestaw głęboko i 3 / 8 "Klucze nasadowe dysk (10mm, 12mm, 13mm i najczęściej)
* Zestaw bitów Torx gniazdo dysku (najczęściej # 30)
* Wkrętaki, zarówno w szczelinach i napęd Phillips, różnej wielkości i długości
* 3 / 8 "i 1 / 2" Klucze nasadowe jazdy, grzywna ratchet na 3 / 8 "dysk bardzo pomaga
Wymagane specjalne narzędzia
* AS4394 gospodarstwa koło zębate wałka rozrządu narzędzie
* 3197 równoważenia harmonicznych posiadacza Koło
* 3341 rozrządu Lokalizowanie uchwyty
* 2079 równoważenia harmonicznych klucza pasowego
* Matra napinacza V159
Możesz wynająć od audipages.com tych narzędzi, kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Nomenklatura
Gdy stanowisko, o którym mowa ight Side, oznacza to, że po stronie pasażera pojazdu. EFT sideis zatem po stronie kierowcy pojazdu (z lewej strony modele dysków).
Uwaga ogólne
Gdy część zostanie usunięta z silnika, wszystkie zajęcia odpowiedniego sprzętu należy zachować z nim ułatwia instalację. Oczyścić wszystkie części przed zainstalowaniem z powrotem do silnika.
Usuń Front End
Poniższa procedura nie pokazuje przód usunięte. To miało miejsce z przodu zainstalowane końca. Procedura ta jest znacznie łatwiejsze, jeśli z przodu jest usuwany. Pozwala zaoszczędzić dużo czasu i kilka Knuckles. Stosowanie tej procedury do usuwania front end, następnie podnieść tę procedurę i przejść do przodu.
Usuwanie z przodu dla tej procedury można zapisać dużo czasu i kilka Knuckles. Pod tym linkiem do procedury.
Wymień Oil Cooler O-ring i rur z tworzyw sztucznych
Prędzej czy później chłodnica oleju o-ring i plastikowe rury łącznika twardnieje i zepsuć w wyniku wycieku oleju lub wyciek płynu chłodzącego w prawo przed blokiem. Z przodu końca usunięte i prawo paska rozrządu po stronie osłonę, to zajmuje około 1 do 1,5 godziny, aby zmienić chłodnica oleju o-ring i plastikowych rur. Części są o 30 dolarów. Usuń z przodu, do właściwego momentu pokrywy bocznej pasa i stosowanie tej procedury. Jest znacznie łatwiej z przodu usunięte. Nie trzeba będzie wszystkie narzędzia określonymi w procedurze, kilka z nich.
Usuń Covers
Usunięcie rury wlotu powietrza wentylacyjnych (2) z przodu komory silnika do skrzynki powietrza. Okładka z przodu silnik jest obcięty w miejscu, po prostu podnieś go prosto do góry i wchodzi za darmo.
Usunąć kanał powietrzny, który działa w oknie powietrza do przepustnicy. Poluzuj dwie opaski zaciskowe (jeden na każdym końcu) i ostrożnie poluzować gumy z przywiązują punktów.
Usunąć trzy plastikowe osłony silnika piękno. Start z dwóch części zewnętrznej (która odbyła się w miejsce, z dwoma śrubami allen każdej głowicy). Następnie zdjąć pokrywę centrum (na swoim miejscu przez cztery głowy śruby Allen).
Po usunięciu osłony, należy zobaczyć
(Wymienić korek wlewu oleju więc śmieci nie wchodzi w!)
Drenażu chłodnicy
Zdejmij panel izolacji hałasu silnika (duże pokrycie z tworzyw sztucznych). Miejsce wiadro pod samochodem, które mogą przytrzymaj przez 3 litrów. Połączyć krótki odcinek rury do drenażu chłodnicy (jako "K" na obrazku poniżej). Usuń owalne pokrywy zderzaka od kierowcy zderzak przodu (podważyć się z małym płaskim śrubokrętem blade-slot na śrubokręt jest w kierunku środka samochodu). Zdejmij pokrywę zbiornika przelewowego.
Open dwóch dużych portów w pkt puszczanie kierowcy tylnej części komory silnika. Odłączyć pompę obiegu wody pomocnicze złącze elektryczne.
Otworzyć zawór niebieski kilka obrotów i drenażu grzejnika. Jeśli zmieniasz płyn chłodnicy w tym samym czasie, a następnie usuń dwa dolne (silnik zamontowany) korki spustowe. Użyj niskie ciśnienie powietrza do chłodnicy zdmuchnąć poprzez przepełnienie zbiornika wypełni portu.
Usuń węże chłodnicy
Gdy grzejnik został osuszony, usuń dwa węże wody z przodu silnika. Wyjmij wspornik z tworzywa sztucznego dołączone do strony pasażera czasu pokrycie pasa, która posiada dwa węże w miejscu.
W górnej rury, poluzować opaski zaciskowe i starannie złamać zaworu od punktów mocowania. Górnej rury jest podłączona do silnika w dwóch miejscach i grzejnik w jednym miejscu. Całkowicie usunąć węża.
Po usunięciu górnego węża, wąż tunerem widoczne. Poluzować zacisk węża na ten wąż, gdzie przywiązuje się do silnika i ostrożnie zdjąć z silnika. Po prostu swing to wąż z drogi na stronie pasażera z silnikiem nie trzeba odłączyć na drugim końcu.
Usuń dwa wentylatory
Usunąć dwie śruby mocujące osłonę wentylatora od strony pasażera na radiator.
Za pomocą klucza 10 mm na jednym z trzech śrub koła pasowego wentylatora wentylator trzymać jeszcze poluzować dużą nakrętkę na koło wentylatora (Crescent wielkie działa świetnie). UWAGA-to jest po lewej stronie gwintowane NIE skręcić w lewo, aby rozluźnić! Uszkodzenia mogą powodować!
Po całkowicie rozluźniona, usuń osłonę wentylatora i jako zespół, unosząc w górę. (Dolnej części całun jest zablokowana, klipy, które są wyłączone w całun, podnosząc w górę.)
Usunięcie wentylatora elektrycznego jest trochę trudniejsze. Po pierwsze, usunięcie ciała pin gospodarstwa wentylatora w miejscu, to znajduje się na osłonie wentylatora w kierunku centrum silnika i niższe (wydaje się o godzinie 8:00, jeśli spojrzeć na wentylator z przodu samochodu). Użyj długim płaskim ostrzem śrubokręta pin-break nie ma sposobu, aby usunąć bez złamania. Zobacz zdjęcie.
Po sworzeń został usunięty, wentylator elektryczny i całun może być usunięty jako całość starannie podnoszenia na małe karcie znajduje się na 3:00 pozycji (patrząc od przodu samochodu) na osłonie wentylatora i obracające się cały zespół ruchu wskazówek zegara (patrząc od przodu samochodu w górnej części wentylatora całun skłania się ku stronie kierowcy z samochodu) około 5 stopni. Następnie zespół może być wyciągnięta z chłodnicy całun w kierunku tylnej części silnika. Zip tie-kilka upadków tie kabla elektrycznego muszą być usunięte w celu ustalenia montaż wentylatora od kierowcy strony komory silnika. Są wielokrotnego użytku i może być rozluźniona, naciskając na małą kartę, naciskając jednocześnie na końcu taśmy.
Usuń Serpentine taśmowe Pulley wentylator i paska rozrządu Cover
Korzystanie stały znacznik, znak po serpentynach taśmy kierunku obrotów (ja używam do ruchu wskazówek zegara dla spójności), tak aby można było ponownie zainstalować w tym samym kierunku. Jeśli wymiany pasa, to nie jest konieczne. Usunąć po serpentynach pasa, ciągnąc się na stud napinacza (obrót w lewo patrząc od przodu silnika) przy użyciu gniazda 13mm głębokie i 3/8drive, z napędem w kierunku centrum obsługi silnika. Ciągnąc się na napinacz, należy poluzować pasa, i powinieneś być w stanie łatwo usunąć taśmę z niezliczonych pullies wiąże. Na zdjęciu poniżej pasa serpentynu został usunięty, aby zobaczyć śrubę napinacza.
Usuń koło wentylatora z przodu od strony pasażera paska rozrządu pokrywa poprzez usunięcie trzy śruby mocujące go do zespołu łożyska.
Usunąć kierowcy boczną pokrywę paska rozrządu poprzez usunięcie dwie duże nakrętki hex-head ramię z powierzchni pokrywy. Może być konieczne na pokrycie delikatnie puknij gumowym młotkiem, aby rozluźnić go do usunięcia.
Przy użyciu specjalnych narzędzi 3197 i 2079, rozluźnić (nie wyjmuj jeszcze) duże śruby w centrum równoważenia harmonicznych. Silnik musi być obrócić tak, aby narzędzie gospodarstwie angażuje równoważenia harmonicznych i mieści się w rowki w pasek rozrządu po stronie pasażera obejmują odlewanie (patrz zdjęcie poniżej). Użyj ˝ bar z wyłącznikiem napędu specjalne narzędzie do poluzowania śrub to bardzo napięty. Poluzować około 1 kolei aż rozluźnia.
Usunąć po lewej i prawej tylnej obejmuje cam-znajduje się z tyłu każdej głowicy cylindra.
* Usuń kierowcy czujnik położenia wałka rozrządu po stronie za pomocą 6 mm okładka klucz hex. Wspornik złącza elektrycznego jest usuwany z zespołu.
* Wyjmij czujnik położenia (1 śrubę w środku). Pod czujnik położenia jest inny okładka, które muszą być usunięte, usuń, które obejmują też (2 śruby na zewnątrz promienia).
* Zdjąć pokrywę wałka rozrządu po stronie pasażera (dwa po stronie pasażera, z jednej musisz usunąć jest zewnętrzny / dolna).
* Korzystanie z WD-40 jako rozpuszczalnik, dokładnie oczyścić, usuwając cam obejmuje mieszkania o-ringi i usuwa wszystkie zanieczyszczenia i lakierów z powierzchni i rowek pokrywy. Szczotka z mosiądzu mogą być potrzebne, aby usunąć lakier. Wymienić uszczelki na nowe 026103085D uszczelnienia i obejmuje miejsce w czystym worka.
* Korzystanie z WD-40 na szmatkę, czyste oblicze głowy, gdzie kamera obejmuje mate. Usuń wszystkie lakier / zanieczyszczeń z powierzchni płaskich krycia. Kontroli z lustrem, aby upewnić się obszar jest bardzo czyste. (To jest, gdzie prawie wszystkie A8s wyciek oleju jest bardzo ważne, do czyszczenia tych powierzchni i zainstalować nowe zamknięcia w celu zapobiegania / zatrzymywania wycieków oleju.)
Obrót silnika do 0 ° Top Dead Center (TDC) za pomocą specjalnego narzędzia 3197.
Cam zainstalować dwa gospodarstwa lamp (3341) z tyłu silnika. Jeśli nie pasują, obracanie jeden obrót silnika z powrotem do TDC i spróbuj ponownie zainstalować 3341s. Wału korbowego silnika, może być konieczne jiggled nieco dla narzędzi do prowadzenia, ale niewiele. UWAGA-głębiej dwóch 3341 lamp gospodarstwa idzie na wałek rozrządu po stronie kierowcy, płytsze jedno po stronie pasażera.
OSTRZEŻENIE
Upewnij się, że zarówno narzędzia cam są w pełni zaangażowane i utrzymywane na miejscu z co najmniej dwoma śrubami sztukę przed przejściem!
Usunąć śrubę gospodarstwa przodu amortyzator silnika (moment obrotowy przepustnicy) w prawo przednią pokrywę paska rozrządu.
Usunięcie 5 śrub i jedną nakrętkę z kołnierzem posiadania prawa strona paska rozrządu pokrywa na silnik. Upewnij się, że Zapamiętaj, gdzie długie i krótkie BOLTS GO. Dwóch śrub są dostępne tylko poprzez obracanie serpentynach napinacza pasa w górę z drogi. (To właśnie przyjaciel jest w poręczne.) Po 5 śrub zostały usunięte, zdjąć pokrywę TB. Może to potrwać kilka kranów z gumowego młotka lub młotek do głuchych uderzeń, aby rozluźnić.
To, co powinieneś zobaczyć.
Usunąć śrubę centrum i 4 mniejsze śruby mocujące równoważenia harmonicznych i zdejmowanie równoważenia harmonicznych.
Za pomocą specjalnego narzędzia AS4394 gospodarstwa koło zębate wałka rozrządu narzędzia, aby zapobiec koła rozrządu z kolei stara się (nie opiera się na wałek rozrządu lokalizacji narzędzia do utrzymywania silnika!), Należy usunąć dwie śruby z kół zębatych wałka rozrządu.
Za pomocą plastikowej głuchych uderzeń młotka, dotknij cam kół stożkowych z dala od swoich wałów. Będzie to również poluzować pasek rozrządu. UWAGA, że nie ma LOKALIZACJI klawisze na SHAFT/SPROCKET- SIMPLY stożkowe FIT! Po koła są usuwane, to co widać:
Usunąć stary pasek rozrządu od reszty koła i usunąć.
Usuń napinacz paska rozrządu / montaż koła pasowego. Wymień przepustnicy (077109246B, Timing Belt przepustnicy) i napinacza (077109243A, napinacza). Nie należy ponownie zainstalować na silnik jeszcze.
Usunąć i zastąpić zarówno krążki napinające (077109244A, Koło leń, 2 miejsca). Centrum ekscentrycznym od dolnej Koło napinające muszą być usunięte ze starego koła pasowego i zainstalowane w nowej. Moment obrotowy koła pasowego górnej nakrętki napinające centrum do 18 Nm. Nie dokręcać nakrętkę na Dolny krążek Z ekscentryczny jeszcze!
Usuń stare pompy wodnej. Jest 9 śrub Torx dysk trzymając go w. Być może trzeba wykorzystać pompy wodnej z młotka / kawałek drewna usunąć go z bloku.
Usuń wszystkie stare pompy wody uszczelka formie materialnej bloku przy użyciu WD-40 i szczotki z mosiądzu. Czystość WD-40 od powierzchni uszczelki przy IPA (alkohol tarcie), gdy wszystkie materiały uszczelka została usunięta.
Pobierz nowe pompy wody do instalacji (077121004H, Pompa wodna). Nie powinno być już zainstalowany na uszczelki pompy, jeśli nie zainstalować uszczelki (078121043A, uszczelki pompy wody) do pompy za pomocą uszczelniającej uszczelki.
Zainstalować nowe pompy wody do bloku. Wątku wszystkie 9 śruby do pompowania wody TIGHT palca. Za pomocą klucza dynamometrycznego, śruby momentem wszystkie 9 do 20 funtów, w Wykorzystując moment obrotowy PATTERN wskazanych poniżej!) Raz wszystkie 9 śruby zostały torqued do 20 lb-in, ich moment obrotowy do 89 funtów z wykorzystaniem tym samym momencie obrotowym WZÓR!
Usuń Obudowa termostatu (2 śruby) i stary termostat. Zwróć uwagę na orientację starego termostatu (zawór do góry). Czystość zarówno Obudowa termostatu i powierzchni bloku i usunąć wszystkie ślady starego materiału uszczelki. Zainstalować nowe termostat zawór do góry.
Ponownie zainstalować termostat obudowie z nową uszczelkę. Moment obrotowy przytulny śruby (wartość momentu obrotowego nie można znaleźć dla tych śrub).
Ponowna napinacz paska rozrządu / montaż przepustnicy. Moment obrotowy śruby dźwigni ramienia napinacza, a na koniec tłumik do 18 Nm.
Luźno zainstalować dwa koła rozrządu na wałki stożkowe. Upewnij się, że kierunek stożek ON koło ZAPAŁKI stożek na wale. Dokręcić śruby do centrum ok. 1 zanim kolei pozostaje w kontakcie z koła zębatego. Należy pamiętać, że nie ma rowki na wale, więc orientację obrotowej nie jest ważne.
Czas, aby zainstalować nowe Timing Belt! Za pomocą dwóch małych klucze Allena i śrubokręt, ruch ekscentryczny wewnątrz napinacza, tak aby napięcie pasa jest zminimalizowane. Uzyskać nowy TB (077109119E, Timing Belt) i zainstalować w silniku na rysunku planu poniżej. Od TB jest nowy, kierunek jazdy nie jest ważne.
Równoważenia harmonicznych zainstalować na wał korbowy za pomocą czterech mniejszych śrub MAKE To na pewno TDC znak na BALANCER obraca DO METAL POINTER! - Moment obrotowy 4 śrubami do 18 Nm. Zainstaluj nowy lekko naoliwione śruby centrum (905 428 01) i starego spryskiwacza. Dokręcić śruby ręcznie przy użyciu centrum mocno równoważenia harmonicznych posiadacza 3197 i 2079 Koło równoważenia harmonicznych klucza pasowego.
Sprawdź, czy wał korbowy jest nadal na TDC (0 stopni). Jeśli korba została przeniesiona w trakcie postępowania, przenieść go z powrotem na miejsce. Silnik powinien wyglądać tak teraz:
napinacz paska rozrządu. Przy użyciu dwóch kluczy allen w napinacz ekscentryczne otwory, śrubokręt i klucz do gniazda (patrz zdjęcie poniżej), obrócić napinacz ekscentryczny do długości klapa jest w granicach tolerancji pokazany na zdjęciu poniżej. Użyj parę 6dial zaciski do określenia tego pomiaru i zwrócić szczególną uwagę na miejsca, które są używane do pomiaru. Jak tylko długość przepustnicy jest poprawna, dokręcić śrubę napinacza centrum ekscentrycznym i zablokować korekty w miejscu. Ponownie sprawdzić długość przepustnicy, aby upewnić się że nie zmieniają się w czasie zaostrzenia śrubę (prawdopodobnie nie). Ponownego dostosowania w razie potrzeby. Torque ekscentryczny centrum śrubę napinacza do 18 Nm. Ponownie sprawdzić długość przepustnicy ponownie, tylko aby się upewnić.
Dokręcić dwie śruby mocujące koła rozrządu na palec mocno. Korzystanie z AS4394 gospodarstwa koło zębate wałka rozrządu narzędzie reagowania momentu obrotowego, moment obrotowy śruby napędowe do 41 Nm. Nowego paska rozrządu powinna wyglądać tak:
Usuń z dwóch lamp 3341 Lokalizacja rozrządu z tyłu silnika.
Zainstaluj wałek rozrządu po stronie kierowcy obejmuje nowe uszczelnienie płaskie z O-ring (026103085D). Dokręcić dwie śruby do 15 Nm.
Zainstalować czujnik położenia wałka rozrządu na koniec wałka rozrządu po stronie kierowcy. Sprawdź, czy metal palców w czujnik położenia angażuje się w otworze na wałek rozrządu. Czujnik pozycji dokręcić śrubę centrum napięty.
Zainstaluj cam stronie kierowcy czujnik położenia obejmuje zapamiętania do mocowania elektrycznych wspornik złącza. śruby Moment obrotowy do 15 Nm. Podłącz czujnik złącze elektryczne do gniazdka.
Zainstaluj wałek rozrządu po stronie pasażera obejmują nowe uszczelnienie płaskie z O-ring (026103085D) - pamiętaj, aby podłączyć złącze elektryczne wspornik. Dokręcić dwie śruby do 15 Nm.
Korzystanie z 3197 równoważenia harmonicznych posiadacz Koło włączyć silnik, obroty silnika, przez co najmniej dwa pełne obroty, z powrotem do TDC. Sprawdź, czy wszystkie przedmioty wydają się być obrotowe bez zakłóceń, nie ma hałasu lub wiążących, a TB utworów poprawnie na wszystkie koła pasowe / koła.
UWAGA
Oczyścić wszystkie części dokładnie wewnątrz i na zewnątrz przed ich ponownej instalacji
Zainstalować TB na stronie pasażera pokrycie bloku za pomocą 5 śrub i nakrętek jednym ramieniu. Zainstalować wszystkie 6 elementów złącznych luźno przed dokręceniem żadnego z nich, zadbać, aby uzyskać prawidłowe śruby do odpowiedniego otwory (różnej długości!). Dostosowania TB dotyczą, aby ramię na okładce jest tak blisko dotyka przepustnicy moment obrotowy silnika, jak to możliwe, a czarne jest wyrównany uszczelką z zarysem na bloku. Dokręcić śruby z 5 do 33 Nm, nakrętkę na ramię i do 89 lb-in.
Zainstaluj śrubę do momentu amortyzator amortyzator momentu obrotowego i momentu obrotowego do 33 Nm.
Zainstalować sterownik TB pokrywy bocznej na bloku przy pomocy dwóch nakrętek na ramię. Dopasuj pokrywę z zarysem na bloku i moment obrotowy dwie nakrętki do 89 lb-in.
Korzystanie z 3197 równoważenia harmonicznych posiadacz Koło (zaangażowane strony pasażera do paska rozrządu pokrywa gniazda) i 2079 równoważenia harmonicznych klucz Koło, moment obrotowy śruby centrum równoważenia harmonicznych do 258 lb-ft. Bar oszust jest wysoce wskazane! Silnik może trzeba obracać, aby uzyskać 3197 prowadzą zarówno równoważenia harmonicznych i obudowy TB. Silnik powinien wyglądać tak:
Zainstalować koło wentylatora na przedniej stronie pasażera paska rozrządu pokrywa za pomocą trzech śrub klasy 8,8. Moment obrotowy do 18 Nm.
Zainstaluj serpentynach pasa. UWAGA jakim kierunku pasa podróżował po usunięciu go i zamienić się w tym samym kierunku! Pasa drogi na rysunku poniżej, z wyjątkiem nie spróbować postawić ją na koło napinające jeszcze.
Korzystanie 13mm głębokie gniazdo i 3/8drive, z napędem w kierunku centrum obsługi silnika, pociągnij napinacza, tak można wsunąć taśmę napinacza. Zwolnij nacisk na napinacz i sprawdzić, czy po serpentynach pas jest prawidłowo wyregulowany na wszystkie 6 kół pasowych.
Ponowna instalacja montaż wentylatora / sprzęgło i całun w jednym kawałku. Wentylator musi być umieszczone w całun i wentylator / osłona połączenie obniżona do przodu silnika zagnieżdżonych par. Za pomocą klucza 10 mm na jednej z trzech śrub koła pasowego wentylatora wentylator trzymać jeszcze dokręcić nakrętkę na duży wentylator na koło pasowe (Crescent wielkie działa świetnie). UWAGA-to jest po lewej stronie gwintowane nie obracają się prawa do zaostrzenia! Gdy wentylator jest przytulny nakrętki, osłona wentylatora poślizgu w dół do szczeliny w dolnej części grzejnika. Przymocować w górnej części osłona chłodnicy z na dwie śruby usunięte wcześniej. przytulny dokręcić.
Zainstalować wentylator elektryczny na radiator, obniżając go na trzy otwory szczelinowe pochodzi. Obracać wentylator około 5 stopni w lewo (patrząc od przodu samochodu w górnej części wentylatora całun działania w kierunku strony pasażera z samochodu), aż zaskoczy na swoje miejsce. Zainstaluj nowy pin ciała (4D0807300) w otwór znajduje się na 8:00 pozycji (patrząc od przodu samochodu). Naciśnij go do końca.
Ponownie podłączyć kabel elektryczny wentylator z tyłu twarz grzejnika za pomocą nylon zip-tych zainstalowanych fabrycznie lub w przypadku pozycji fabryka wybuchła podczas usuwania, należy wymienić na nowe więzi zip. Sprawdź, czy nie ma sposobu na kabel elektryczny do kontaktu z żadnym z rotacji / ruchomych części silnika lub wentylatora.
Ponowna dolnej (1 punkt połączenia), a następnie górnej (3 połączyć punkty) węże chłodnicy z przodu silnika. Dokręcić zaciski węża przyjemny, ale nie dokręcać zbyt mocno!
Ponowna tworzywa sztucznego węża chłodnicy z przodu po stronie pasażera pokrycie TB przy użyciu nakrętki cap. przytulny dokręcić.
Korzystanie z dużym śrubokrętem płaskim ostrzem, zamknij zawór spustowy chłodnicy (niebieski) w dolnej części grzejnika za przednimi dolnej kraty. Ponowna dwóch chłodziwa niski punkt korki spustowe do dolnej części silnika, jeśli nie zostały usunięte wcześniej. (Zostaw wiadomość dla high-punkt puszczanie wtyki off.) Dodaj 5 litrów G001200 Red Pentosin (jeśli płyn chłodzący był całkowicie opróżnione, w przeciwnym razie dodać 50/50 mieszaniny) czynnika chłodzącego do zbiornika płynu chłodzącego i sprawdzić wszystkie porty objawów nieszczelności.
Dodaj demineralizowanej wody do chłodzenia kulminacyjnym punktem wyjścia puszczanie portów. Zainstalować zarówno wysoki punkt puszczanie korki i dokręć przytulny. Podłączyć pompę obiegu wody pomocnicze złącze elektryczne (zaraz za dwoma punktowy puszczanie porty).
Zainstaluj ponownie pokrywę w owalnym wycięciem w dolnej zderzaka stronie kierowcy (gdzie płyn chłodzący zawór spustowy jest dostępny).
Ponownie zainstalować na 3 piękno pokrywy silnika, począwszy od okładki centrum. Dokręcić wszystkie 8 śrub przytulny.
Ponowna kanału powietrznego, który działa w oknie powietrza do przepustnicy. Dokręcić dwie opaski zaciskowe (jeden na każdym końcu) przytulny.
Ponowna instalacja rur wentylacyjnych wlotu powietrza (2) z przodu komory silnika do skrzynki powietrza. Okładka z przodu silnik jest obcięty w miejscu, po prostu wsuń go prosto w dół do szczeliny.
Moment prawdy! Sprawdź, czy poziom płynu chłodzącego w zbiorniku płynu chłodzącego jest nadal w dopuszczalnych granicach. Zainstaluj nasadka zbiornika płynu chłodzącego, jeżeli nie są jeszcze zainstalowane. START ENGINE-BE READY, aby natychmiast wyłączyć zapłonu, jeżeli ANYTHING SOUNDS nawet nieco Przestępstwo!
Jeśli wszystko poszło dobrze, silnik powinien płynnie i równomiernie. Pozwól silnikowi się do temperatury pracy i włączenia ogrzewania. Upewnij się, że gorące powietrze jest wychodzi z otworów wentylacyjnych i zezwolić na jego uruchomienie na minutę.
Wyłączyć silnik i ponownie sprawdzić poziom płynu chłodzącego w zbiorniku płynu chłodzącego. Jeśli niskie, ostrożnie zdjąć pokrywę zbiornika wody zdemineralizowanej i dodać do prawidłowego poziom zostanie osiągnięty. Zainstaluj ponownie pokrywę zbiornika.
GO OUT i cieszyć się A8!
Wracam do domu, posprzątać bałagan, i starą chemikaliów do recyklingu. :peace: |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
sebamac-kg
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Q Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebek
Jeżdzę: CCCO
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 29 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2010-06-18, 08:52
|
|
|
Slowem komentarza dodam tylko, iz NIE TRZEBA sciagac zderzaka, lamp, chlodnic itd. |
|
|
|
|
|
|
|
Rycho124
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysiek
Jeżdzę: Audi S8
Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 37 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-03-25, 14:03
|
|
|
Moje gratulacje. Szanuję ludzi zdeterminowanych i ambitnych w swoich poczynaniach. Niedawno korzystalem z Twoich postów w spr. pompy paliwa. Teraz chcę zapytać, czy przed taką robotą mozna zweryfikować stan rozrządu w dieslu 2,5 TDI z 1998r, ponieważ nie mam pelnego zaufania do informacji poprzedniego właściciela o miedzyprzebiegu mojego samochodu. RA |
_________________ RA |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-03-25, 19:22
|
|
|
Stan rozrządu jest ciężki do zweryfikowania. Po prostu wymienia się go po pewnej ilości kilometrów. Jeśli nie masz pewności to radzę ci się przymierzyć do tej operacji. Nie mam informacji jak często 2.5 TDI wymienia się rozrząd. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
Rycho124
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysiek
Jeżdzę: Audi S8
Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 37 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-03-25, 19:35
|
|
|
daro 72, faktycznie wymiana będzie tańsza niż remont lub wymiana calego silnika. RA |
_________________ RA |
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-06-12, 12:04
|
|
|
Momenty dokręceń śrub są podane w lb-ft(strona po angielsku) czyli przeliczając na Nm trzeba przemnożyć przez 1.35 |
Ostatnio zmieniony przez hipcio 2011-07-04, 12:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2011-07-04, 00:10
|
|
|
tłumaczenie jest w niektórych momentach bardzo ciekawe |
|
|
|
|
mardeco
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2/A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 43 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2016-08-21, 18:46
|
|
|
kolego jak jest z tym termostatem bo u mnie był zaworkiem na dole a strzałka ku górze v ??????? |
_________________ Witam wszelkie sprawy związane z forum proszę kierować na 790531108 z braku czasu niestety jestem dość. Mało aktywny na forum pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
kamil265
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 30 Lis 2016 Posty: 5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 2016-12-24, 20:59
|
|
|
Szkoda ze fotki przestaly dzialac |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2016-12-24, 22:16
|
|
|
kamil265 napisał/a: | Szkoda ze fotki przestaly dzialac |
Masz po lifcie więc inaczej ale jak chcesz to proszę http://www.audipages.com/...tbreplace0.html |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime
Prywatność. |
|
|