Autor |
Wiadomość |
Myski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 11 Lut 2012 Posty: 69 Skąd: Warszawa/mazowieckie
|
Wysłany: 2016-05-14, 21:56
|
|
|
Witam,
podczepie sie pod temat. Mam podobny problem z podswietleniem,. Wszystkie trzy okna stracily podswietlenie. Od kolegi co ma trochę czesci do audi wzialem dwa klimatroniki i ku mojemu zdziwieniu po podlaczeniu kazdego z nich nie bylo podswietlenia temperatury kierowcy. Po poruszaniu klimatronikiem w pewnym momencie okno temp. pasazera sie zapala. Zwazywszy na fakt, ze te dwa klimatroniki byly na handel ze szwajcarskich aut prawdopodobienstwo usterki, i do tego tej samej, jest niewielkie wiec to chyba wtyczka albo kable, orientujeciec sie ktora wtyczka odpowiada za podswietlenie?
Dodam, ze mam auto rozebrane i klimatronik na wierzchu. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-05-15, 04:48
|
|
|
A nie wpadłeś na pomysł że w tych dwóch pozostałych są spalone żarówki.
Spaloną żarówką jak jak trochę potrząśniesz i zrobi się styk na druciku to też się zapali.
http://www.a8team.pl/d2-9...a-vt9067,15.htm |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Myski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 11 Lut 2012 Posty: 69 Skąd: Warszawa/mazowieckie
|
Wysłany: 2016-05-15, 11:37
|
|
|
Wpadlem na samym poczatku, ale tak jak napisalem w dwóch innych klimatronikach ktore potencjalnie powinny byc sprawne nagle pojawia sie ta sama usterka o ktorej wspomniales więc todlatego nie bylem do tego przekonany..., dzis to sprawdze dla pewnosci. Bardziej rozwazam, ze moze plynac z jakiegos powodu wiekszy prad na tej wtyczce ktory poprostu tak jak trafnie zauwazyles przepala polaczenie....i jak porusza sie klimatronikiem to w pewnym momemcie sie zapala. Efekt jest ten sam dla obu klimatronikow.
Dzieki Ernesto za komentarz |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-05-17, 21:56
|
|
|
Ja obstawiam żarówki, daj znać co i jak. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Myski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 11 Lut 2012 Posty: 69 Skąd: Warszawa/mazowieckie
|
Wysłany: 2016-05-26, 13:22
|
|
|
Problemem okazały sie żarowki, zamienilem na ledowe i juz wszystko działa. W kupionych trzeba było tylko troche odgiac blaszki aby stykaly do płytki w klimatroniku....nie zawsze to trzeba robic ale w tych akurat tak.
Informcyjnie
Zarowki/ ledy z mocowaniem maja oznaczenie B8.4 D. Rozkręcając klimatroniki spotkalem sie z mocami 0.9 W, 1.2 W, 1.5 W. Zauwazylem, ze zarowki tej samej mocy moga sie roznic intensywnoscia swiatla na tyle, ze roznice widac na wyswietlaczu. |
|
|
|
|
Chris
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016 Posty: 233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-10-09, 18:07
|
|
|
Odgrzebuję temat, ale zastanawiam się, czy da się wymienić żarówki od samych przycisków (econ, rest, off...).
O ile wyświetlacze temperatury świecą dobrze, o tyle np. czy "econ" jest włączony, czy nie to już musi być bardzo ciemno albo muszę przysłaniać ręką, żeby zobaczyć, czy się świeci. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-10-09, 19:43
|
|
|
Tam akurat są diody. Można by coś innego wlutowac |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-10-11, 20:15
|
|
|
Chris napisał/a: | Odgrzebuję temat, ale zastanawiam się, czy da się wymienić żarówki od samych przycisków (econ, rest, off...).
O ile wyświetlacze temperatury świecą dobrze, o tyle np. czy "econ" jest włączony, czy nie to już musi być bardzo ciemno albo muszę przysłaniać ręką, żeby zobaczyć, czy się świeci. |
Możesz to poprawić zwiększając jasność przyciskami - + regulacji podświetlenia wskaźników
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
jairzinho7
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-10-11, 20:34
|
|
|
Chris napisał/a: | Odgrzebuję temat, ale zastanawiam się, czy da się wymienić żarówki od samych przycisków (econ, rest, off...).
O ile wyświetlacze temperatury świecą dobrze, o tyle np. czy "econ" jest włączony, czy nie to już musi być bardzo ciemno albo muszę przysłaniać ręką, żeby zobaczyć, czy się świeci. |
Czyli nie tylko ja mam ten problem |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-10-11, 20:45
|
|
|
jairzinho7 napisał/a: | Chris napisał/a: | Odgrzebuję temat, ale zastanawiam się, czy da się wymienić żarówki od samych przycisków (econ, rest, off...).
O ile wyświetlacze temperatury świecą dobrze, o tyle np. czy "econ" jest włączony, czy nie to już musi być bardzo ciemno albo muszę przysłaniać ręką, żeby zobaczyć, czy się świeci. |
Czyli nie tylko ja mam ten problem |
Tak jak napisał pb41ns pod przyciskami są małe diody SMD, samodzielna wymiana raczej ryzykowna |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-10-12, 06:52
|
|
|
Dlaczego ryzykowna. Ogarniesz to samemu lecz trochę cierpliwości potrzeba i małej lutownicy oraz odsysarki do cyny |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-10-12, 21:04
|
|
|
Właśnie ze względu na wymiary tych diod łatwo jest coś uszkodzić / przegrzać ... |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-10-12, 21:51
|
|
|
te z klimy (co prawda polift ale zawsze) są mocno odporne na przegrzanie... lutowałem
się do jednej z wyprowadzeniem na bok - dosyć długo grzałem bo fabryczne luty
wymagaja sporej temp i nic jej nie zaszkodziło... |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Chris
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016 Posty: 233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-10-13, 17:55
|
|
|
Myślałem, że może ktoś już przerabiał ten temat, ale jeśli nie, to ten panel to koszt ok. 30zł. Nie wiem, czy chciałoby mi się bawić w lutowanie. |
|
|
|
|
|
|
|
|