Autor |
Wiadomość |
kleszcz75
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2976
Skrzynia: automatic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 49 Dołączył: 01 Cze 2016 Posty: 6 Skąd: England
|
Wysłany: 2016-06-01, 20:47 [D3 04 3.0MPI/LPG
] Kontrolka oleju i pękniety pasek
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów i właścicieli Audi oraz innych fajnych autek
Jestem właśnie po remoncie głowic w moim wymarzonym A8.
Poprzedniemu właścicielowi pękł pasek po 2000 mil od wymiany rozrzadu. Pasek pekl rowno w poprzeg wiec mysle ze byl za mocno naciagniety.
Glowice zrobilem (wymiana 16 zaworow) skladania troche bylo, ale auto odpalilo od pierwszego. Troche chodzil jak traktor po sprawdzeniu gupy 093 na 3 walku wartosc byla -17.
Na innych walkach wartosci nie pokazalo. Dodam ze mam blokady ale na poczatku ustawialem bez blokad poniewaz naczytalem sie ze i tak na zwyklych blokadach dobrze nie ustawie walkow w kacie.
Druga proba ustawienia byla na blokadach. Wartosci ktore pokazalo to -0.4 na pierwszym walku na pozostalych N/A czyli wartosci nie znane. Silnik po wykasowaniu bledow pracowal w miare rowno. W miare poniewaz troche falowal.
Stwierdzilem, ze narazie zloze, pojezdze, zobacze co sie bedzie dzialo.
Po przejechaniu kilometra zaczela zapalac sie kontrolka cisnienia a po chwili auto stanelo i slychac bylo pocalunek zaworow z tlokami. Lekka zalamka, ale bardziej oslabia mnie to ze znowu tyle rozkrecania mnie czeka.
Czy ktos wie gdzie popelnilem blad. Nie bylem pewien co do napiecia paska, wydawalo mi sie, ze jest troche za luzny czy to moglo byc przyczyna.
Pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-06-01, 21:06
|
|
|
ASN to wymagający silnik i rozrząd nie jest tam najłatwiejszy a z tego co piszesz robiłes metoda kowala. Wg mnie możesz silnik na złom oddac już. Poczytaj o bolaczkach ASna sporo tego na forum A6 np. |
|
|
|
|
|
|
|
kleszcz75
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2976
Skrzynia: automatic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 49 Dołączył: 01 Cze 2016 Posty: 6 Skąd: England
|
Wysłany: 2016-06-01, 21:42
|
|
|
Dzieki za wyczerpujaca i pocieszjaca odpowiedz.wiem ze to bardzo skomplikowany silnik.naczytalem sie troche o tym silniku.nie jestem mechanikiem wiec nie liczylem na to ze wszystko pojdzie tak latwo. ja jestem jednak mysli ze silnik da sie uratowac.nie jest tak prosto wywalic silnik w ktory wlozylo sie sporo pracy
[ Dodano: 2016-06-01, 21:46 ]
nie mioge dodac zalacznika z nagraniem jak pracowal silnik |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-06-01, 21:53
|
|
|
załaczniki poprzez YT lub pokazywarke dodaaj albo inne hostingi. |
|
|
|
|
|
|
|
kleszcz75
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2976
Skrzynia: automatic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 49 Dołączył: 01 Cze 2016 Posty: 6 Skąd: England
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-06-01, 23:26
|
|
|
film prywatny |
|
|
|
|
|
|
|
kleszcz75
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2976
Skrzynia: automatic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 49 Dołączył: 01 Cze 2016 Posty: 6 Skąd: England
|
Wysłany: 2016-06-01, 23:30
|
|
|
Sorki,moze teraz pojdzie |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-06-02, 17:35
|
|
|
Już było coś nie tak od początku, widać na filmie, że silnik drży. Ogólnie sześć garczków dobrze się równoważy i drgań nie powinno być.
kleszcz75 napisał/a: | Po przejechaniu kilometra zaczela zapalac sie kontrolka cisnienia, a po chwili auto stanelo i slychac bylo pocalunek zaworow z tlokami |
Raczej kontrolka wnioskowała by brakiem smarowania.
2.0 TDI na kontrolce popracował dosłownie kilkadziesiąt metrów do zatoczki autobusowej po czym stanął i koniec.
kleszcz75 napisał/a: | ja jestem jednak mysli ze silnik da sie uratowac.nie jest tak prosto wywalic silnik w ktory wlozylo sie sporo pracy |
To prawda ale nie zawsze jest to opłacalne. Wszystko zależy od rodzaju zniszczeń/uszkodzeń.
Co Ci mogę doradzić Pierw zlej olej z silnika i zobacz czy nie ma w nim opiłków. Jesli nie będzie to rozbieraj i sprawdzaj co się dzieje z paskiem, spróbuj go przekręcić ręcznie, jeśli się da.
Natomiast jeśli pojawią się opiłki w oleju to niestety czeka Cię poszukiwanie serducha.
Jeśli masz pewność, że dobrze... mniej więcej dobrze ustawiłeś rozrząd to istnieje ryzyko, że coś puściło, czegoś nie dokręciłeś może przekręciłeś. Tego teraz nikt Ci nie powie.
Sprawdź czy silnik da się przekręcić manualnie kluczem i ten olej jeszcze. Na początek.
Daj znać co i jak. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
kleszcz75
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2976
Skrzynia: automatic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 49 Dołączył: 01 Cze 2016 Posty: 6 Skąd: England
|
Wysłany: 2016-06-02, 18:35
|
|
|
Hej.Dzieki za odpowiedz.Dopiero w weekend cos bede dlubal.Narazie pracuje i nie bardzo mam czas a i jeszcze musze zaciagnac byka do stajni,a to nie takie latwe.bede pisal na bierzaco co i jak.
pozdrawiam
Dodano: 2016-06-04, 17:04
Hej wszystkim.Dzisiaj po rozebraniu przodu i sprawdzeniu paska okazalo sie ze proawdopodobnie spadl z lewych kol i owinal sie na kole zebatym od walu.podejzewam ze byl za luzno napiety.Olej zlalem jak radzil Kolega i zadnych opilkow nie bylo.Krecilem tez walem i nic nie blokowalo.Czy jest prawdopodobienstwo ze jak pasek zablokowal wal to nie doszlo do kolizji z zaworami.
Przy okazji chcialbym napisac jak napinalem pasek poniewaz napiecie wedlug instrukcji troche mnie zastanawia.
Mianowicie pasek powinno sie naciagac od lewej strony naciadgajac lewe zewnetrzne kolo w prawo,pozniej naciagamy prawe zewnetrzne w prawo po czym naciagamy napinacz i zwalniamy zawleczke tlumika drgan.Tyle ze po takim napieciu zauwazylem ze jak zwolnimy zawleczke tlumika drgan to pasek jest tak napiety ze nie mozna nim ruszyc.Czy to jest dobrze.
Ja napialem w ten sposob ze najpierw zwolnilem zawleczke tlumika drgan a potem napialem napinacz.
pozdrawiam i dzieki za odpowiedz |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-06-04, 18:36
|
|
|
Wałki blokowałeś tak jak w instrukcji? Zwróciłeś uwagę czy blokada w wał weszła do samego końca?
Wg instrukcji blokady na miejscu, 4 koła zluzowane.
Masz najpierw napiąć prawą (w prawo) rolkę mimośrodową kluczem sztywnym aż dojdzie klucz do osi wirnika pompy płynu i dokręcasz w tej pozycji śrubę tej rolki.
Następnie kluczem dynamometrycznym ustawiasz 45nm i lewą rolkę (tą nad napinaczem) przekręcasz w prawą stronę (aby wstępnie napiąć pasek) aż do kliknięcia. Tym ruchem pasek się naciąga równomiernie na zluzowanych kołach.
Teraz kluczem sztywnym naciskasz aby zwolnić zawleczkę i bierzesz klucz dynamometryczny (moment 25nm), ustawiasz go pionowo i przekręcasz w prawo do kliknięcia.
Akcja z paskiem prawie zakończona.
Bierzesz teraz znowu klucz dyno, ustawiasz na 10nm i mając nasadkę t40028 (z ząbkami) przykładasz do kółek po stronie wałków wydechowych kręcisz zgodnie z ruchem wskazówek zegara aż do kliknięcia.
Teraz możesz dokręcić zluzowane koła rozrządu momentem 100nm.
Rób zgodnie z instrukcją a nie będzie problemu.
kleszcz75 napisał/a: | Ja napialem w ten sposob ze najpierw zwolnilem zawleczke tlumika drgan a potem napialem napinacz. |
W ten sposób nie pracuje w prawidłowym położeniu i nie spełnia swojego zadania.
Załóż blokady i sprawdź jeszcze raz. Zwróć uwagę na blokadę wału, ma wejść do samego końca. Jeśli na jednym z czujników nie pokazywało przestawienia to może nie podpięty albo uwalony? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
kleszcz75
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2976
Skrzynia: automatic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 49 Dołączył: 01 Cze 2016 Posty: 6 Skąd: England
|
Wysłany: 2016-06-04, 19:21
|
|
|
podejzewam ze czujniki sa dobre poniewaz jak ustawialem bez blokad to na 3 walku pokazalo mi -17 a na innych no available.po ustawieniu na blokadach na 1ym pokazalo -4 a na pozostalych N/A czyli polozenie nie znane.
Oczywiscie kola byly poluzowane
Na wszelki wypadek zamowilem nowe czujniki.
Czy jest jakis sposob zeby sprawdzic czy zawory sa OK bez zwalania glowic...???
Dodano: 2016-06-04, 19:28
Co do blokowania walu to przyznam szczerze ze nie blokowalem.Ustawilem prawy srodkowy tlok w gornym punkcie jak mialem zdjete glowice.Bede musial teraz zrobic z blokada walu.tylko musze pomyslec jak sie do tej sruby tam dostac.. |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-06-04, 23:06
|
|
|
Czemu prawy srodkowy? Na kole pasowym masz znak.
Aby sprawdzic kompresje mozesz musisz poprawnie złozyc rozrzad.
Czyli koła zluzowane, najpierw rolke mimosrodową, pozniej napinacz. Czyli idziesz przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Napinajac na luznych kołach zostaje bardzo dokładnie wybrany luz paska, pozostaje dokrecic koła i musi byc dobrze.
Jesli sprawdzales VCDS i nie było wartosci to była ona poza zakresem. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
|