Ogłoszenie 
Felgi Audi A8 forum a8 SklepOpon.com - opony i felgi motostacja_a8team.pl width= OC/AC forum a8 Tarcze, hamulce
Felgi Audi A8
Regeneracja
turbosprężarki
Naprawa
wgnieceń
SklepOpon.com
opony i felgi
Części samochodowe
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN Układ hamulcowy

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 02 4.2MPI ] Co to jest? Za co odpowiedzialne itd.  
Autor Wiadomość
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 34
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 199
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-04-28, 19:23   [D3 02 4.2MPI ] Co to jest? Za co odpowiedzialne itd.

Witam wszystkich.
Ściągając plastikową przednią górną obudowę silnika na której napisane są pojemność silnika ukazał mi się taki o to widok.



Zauważyłem że są tam jakieś dwie membrany z dźwigniami które łączą cięgna. Lewe cięgno mam koloru czarnego natomiast prawe koloru białego w dodatku jest złamane i nie jest połączone z tą dźwignią.



Co to tak w ogóle jest, za co odpowiada, i brak sprawności tego elementu czym skutkuje, gdzie ten element kupię i pod jaką nazwą lub numerem ją znajdę?
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1137
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-04-28, 19:29   

No to są "gruchy" które regulują długość dolotu w silniku jest kolektor o zmiennej długości,te cięgienka pękają ze starości <jezyk2>
 
 
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 34
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 199
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-04-28, 19:53   

A to że mam to nie do końca sprawne to jakoś wpływa negatywnie na coś?
Gdzie tych cięgien nowych mam szukać? Bo to pewnie muszą być cięgna o odpowiedniej długości.
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
CINEK 
A8 Team Manager



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4263
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2019-04-28, 19:59   

Auto może nie ciągnąć odpowiednio w górnym zakresie obrotów.
Cięgna możesz kupić na allegro https://allegro.pl/oferta/ciegno-gruszki-audi-a8-d3-vw-phaeton-4-2-kolektor-7480751155?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1137
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-04-28, 19:59   

Np: https://allegro.pl/oferta/077198327a-ciegna-kolektora-gruszki-audi-a8-d3-4-2-7560066315

ale najpierw sprawdź czy klapy chodzą w miarę lekko,przy nie sprawnym raczej nic się strasznego nie dzieje po prostu może spaść trochę wydajność silnika, skracanie kolektora z tego co się orientuję ma wpływ na moment obrotowy, ale niech się wypowie ktoś kto zna się na tym lepiej :]
 
 
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 34
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 199
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-04-28, 20:14   

Super. Dzięki za link.
Porównując działanie obu tych dźwigni to zarówno ta ze sprawnym ciegnęm jak i ta z tym złamanym to wydaje się że obie działają z tym samym lekkim oporem.
Przy odpaleniu auta w lewej membranie robi się próżnia co za tym idzie ta lewa dźwignia się przestawia.

[ Dodano: 2019-05-01, 13:46 ]
Cięgna zakupione dwie sztuki plastikowe takie jaki mam ten czarny.
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
CINEK 
A8 Team Manager



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4263
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2019-05-02, 13:22   

Trochę bez sensu ponieważ te metalowe miałbyś dożywotnie <faktycznie>

Te plastiki to na pewno nie jest oryginał więc kij wie jak długo to posłuży, oby jak najdłużej... Z metalowymi miałbyś temat z głowy <cicho>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


regeneracja turbosprężarki opony samochodowe
Testy opon hamulce
OC/AC
regeneracja turbosprężarki

| Felgi Audi - AluShop.pl | Sklep Audi A8 | bmw forum | Forum Audi Q5 | AZ Auto Serwis | Tarcze hamulcowe Audi |
| Klocki hamulcowe Audi | Nagranie reklam | SklepOpon.com - opony i felgi | Zawór EGR | Mechanizm wycieraczek |