Autor |
Wiadomość |
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-01-06, 07:49 [D3 02 4.2MPI
] Inspekcja przedzakupowa VCDSem
|
|
|
Witam, zakładam temat ponieważ sam stoje przed kupnem D3.
A temat może pomóc potomnym.
Chciałbym żeby ktoś oblatany w temacie napisał co warto zlogować/zeskanować podczas ogledzin auta, oczywiście podstawowe zeskanowanie błedów z silnika, skrzyni i elektroniki wiadomo, ale co z logami np:
- przepływomierz w D3 podejrzewam że jak w D2 diagnozujemy pod obciążeniem czyli 3bieg na tipie 2,5tys obr gaz w podłoge bez redukcji i az przeżuci bieg wyżej. Tylko nie wiem w D3 ktory to bedzie kanał.
-czy kanał 90 91 92 równiez obowiązuje w D3 tak jak w D2 tez tam bedzie widac który bank ile stopni??
Czy VCDSem mozna sprawdzić przebieg albo info było coś kręcone??
[ Dodano: 2014-01-06, 09:05 ]
Kolejna rzecz którą można zweryfikować za pomoca VCDSa stan zawieszenia pneumatycznego: zaczerpniete z tego tematu;
http://www.a8team.pl/d3-0...1618.htm#130077
Autorem wypowiedzi jest: shakal
wchodzisz w zawieszenie i w kanale chyba 4 obserwujesz wysokosc zawieszenia. Poziom powinien byc caly czas taki sam - jezeli na ktoryms kole sie zmienia tzn ze masz na nim nieszczelnosc.
zawieszenie to ktory to bedzie nr na VCDS |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
mario-975
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 84 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2014-01-06, 18:36
|
|
|
Dobry temat <hura> również przyłączam się do niego i proszę o wszelkie info.
Ps;
VCDS-em można odczytać stan km ze sterownika silnika. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-01-06, 22:50
|
|
|
Ale procedura kalibracji nie ma nic wspólnego z inspekcją przed zakupem - a jak ktoś wejdzie w to podczas inspekcji to może narobić kłopotu i sobie i właścicielowi auta.
tomi5 napisał/a: | Tylko czy podczas logowania miechów poszczególnych kół zawieszenie trzeba dac na maxa?? |
Nie ma znaczenia, możesz nawet zmieniać wysokość i obserwować jak auto wstaje i opada.
Do zawieszenia w VCDS jest procedura testowania.
Parę rzeczy więcej napisałem ci już na PW ale cały tutorial może być bardzo długi w zależności od tego jak bardzo szczegółowo chcesz to auto prześwietlić. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-01-07, 08:55
|
|
|
Ta procedura kalibracji to tak znalazłem i dałem, na pewno nie bede tam grzebał, bo tak jak piszesz narobie sobie i komus problemów.
Procedura testowania w VCDS to jest poprostu ,,Test Wyjść" czy jakos inaczej sie to przeprowadza??
Znalazłem wartości ciśnienia dla poszczególnych miechów ale dotyczy Allroad czy w D3 jest tak samo:
Przewidziane przez producenta ciśnienia pracy dla przedniego miecha:
- minimalne 6.0 bara
- znamionowe 6.4 bara
- maksymalne 9.0 bara
Przewidziane przez producenta ciśnienia pracy dla tylengo miecha:
- minimalne 6.1 bara
- znamionowe 8.5 bara
- maksymalne 10.9 bara
Artykól z AKP napisany przez Stamlej
Stan przekaźnika 003-4, stan pracy zaworu kompresora 006-4 oraz wzrastająca temperatura sprężarki w 006-1 powinny być analizowane łącznie, w celu jednoznacznego ustalenia kiedy kompresor działa. Niestety na logach często widać w 006-4 że zawór kompresora jest zamknięty, podczas gdy słychać sprężarkę w bagażniku i widać jej pracę w grupie 003-4 i po wzroście temperatury.
Jednak według mnie niepodważalnym dowodem na pracę sprężarki jest jej wzrastająca temperatura. Pozostałe odczyty powinny potwierdzać fakt jej pracy.
Odchyłki od stanu wyjściowego - blok 004 i całkowita wysokość - blok 005 mogą być stosowane zamiennie, ponieważ świadczą o tym samym - ewentualnym odchyleniu od poziomu (lub źle przeprowadzonej kalibracji) - poziom tworzą punkty szczytowe nadkoli dla poszczególnych kół.
Odchyłka dla jednego koła i często otwierający się jego zawór, mogą świadczyć o uszkodzonym miechu!
Obserwacja temperatury kompresora (blok 006-1) pozwala:
- określić czy kompresor w danej chwili pracuje
- sprawdzić stan kompresora - dobry kompresor nabije ciśnienie w krótkim czasie, więc nie zdąży się ostro rozgrzać i będzie miał sensowną temperaturę (przy spokojnej jeździe max 70-80*C i to w skrajnych przypadkach. Najczęściej jego temp. będzie znacznie niższa)
- jeżeli stwierdzimy, że kompresor jest dobry, a logowanie dokonywane było przy spokojnej jeździe (tzn. bez ciągłego przyspieszania/hamowania), to zbyt wysoka temperatura daje podstawy do podejrzeń, że układ jest nieszczelny i musi on pracować często, aby utrzymać odpowiednie ciśnienie.
Obserwacja ciśnienia w układzie - blok 006-2 (dane z czujnika G291) pozwala wysnuć wnioski dotyczące:
- stanu kompresora (jeżeli ciśnienie po długiej pracy kompresora nie uzyskało wartości 16barów to nasz kompresor może być zużyty)
- nie/szczelności układu
Obserwacja stanu zaworu akumulatora (blok 006-3) pozwala na wytłumaczenie drastycznych spadków/wzrostów ciśnień w układzie.
Jest tak, ponieważ czujnik ciśnienia nie znajduje się w akumulatorze, a w listwie - której pojemność jest znacznie niższa od pojemności zbiornika powietrza (stosunek to około 0.5litra do 6 litrów). Czyli idąc dalej - często bywa tak, że, jest znaczna różnica ciśnień pomiędzy tymi układami i w chwili otwarcia zaworu wyrównują się one, co powoduje nagłe wahania odczytów.
Obserwacja stanu pracy zaworu sprężarki (blok 006-4) mówi nam po prostu czy jest on otwarty, czy nie. Czyli ta informacja mówi nam o tym czy powietrze (ciśnienie) ma szansę przedostać się z kompresora do listwy i dalej do kolejnych elementów zawieszenia.
Obserwacja stanu zaworów poszczególnych miechów (blok 007) w połączeniu z parametrami wysokości zawieszenia (lub z odchyłkami) pozwala ocenić wstępnie nie/szczelność poszczególnych miechów
(Jeżeli zawór otwiera się niepokojąco często, a wskazania poziomu świadczą o opadaniu - możemy wysnuć wniosek, że część pneumatyczna układu odpowiadająca za dane koło, może być nieszczelna)
Wartości dla grup 004, 005 i 007 odnoszą się dla:
1 - lewe, przednie koło
2 - prawe, przednie koło
3 - lewe, tylne koło
4 - prawe, tylne koło |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-01-07, 09:01
|
|
|
Generalnie jak auto bedzie sie podnośic opadać, to chciałbym tylko sprawdzic szczelność czy czyma cisnienie i nie za czesto dopompowuje |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-01-07, 09:04
|
|
|
Z tego co wiem to 2 amorki sa po regeneracji więc trzeba sprawdzic 2 nieregenerowane... |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-01-07, 09:19
|
|
|
Stan kompresora widać w grupie 003, blok 4
Kompresor w A8 D3 jest z przodu w lewym narożniku więc jeżeli sprawdzać jego pracę "odsłuchowo" to tylko tam.
Przy ocenie ewentualnej poprawnej lub nie kalibracji zawieszenia należy pamiętać że poziom 0,0,0,0 powinień być tylko na idealnie równej poziomej płaszczyźnie i to jest jeden z warunków poprawnej adaptacji - w naszych warunkach drogowych sprawdzanie na ulicy pod domem czy auto równo stoi po wskazaniach w blokach pomiarowych jest niestety skazane na spory błąd. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
mario-975
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 84 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2014-01-08, 11:27
|
|
|
tomi5 napisał/a: | A wiesz jak to zrobić?? |
odpalasz VCDS wchodzisz w APPLICATIONS następnie EDC 15-16 mileage następnie dokonujesz odczytu i gotowe. Mowa o wersji 11.11. Stan odczytu ze sterownika może się nieznacznie różnić od stanu licznika,lecz jak jest to rażąca różnica to albo licznik ''kręcony''albo wymieniony sterownik ale to też można sprawdzić po dacie prod.steru |
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 60 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2014-01-08, 11:35
|
|
|
mario-975 napisał/a: | tomi5 napisał/a: | A wiesz jak to zrobić?? |
odpalasz VCDS wchodzisz w APPLICATIONS następnie EDC 15-16 mileage następnie dokonujesz odczytu i gotowe. Mowa o wersji 11.11. Stan odczytu ze sterownika może się nieznacznie różnić od stanu licznika,lecz jak jest to rażąca różnica to albo licznik ''kręcony''albo wymieniony sterownik ale to też można sprawdzić po dacie prod.steru |
Oj chyba nie wiesz o czym piszesz.
Tą metodą nie da się odczytać przebiegu w żadnym D3, C6 itd. |
|
|
|
|
|
|
|
mario-975
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 84 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2014-02-08, 04:37
|
|
|
labas napisał/a: | mario-975 napisał/a: | tomi5 napisał/a: | A wiesz jak to zrobić?? |
odpalasz VCDS wchodzisz w APPLICATIONS następnie EDC 15-16 mileage następnie dokonujesz odczytu i gotowe. Mowa o wersji 11.11. Stan odczytu ze sterownika może się nieznacznie różnić od stanu licznika,lecz jak jest to rażąca różnica to albo licznik ''kręcony''albo wymieniony sterownik ale to też można sprawdzić po dacie prod.steru |
Oj chyba nie wiesz o czym piszesz.
Tą metodą nie da się odczytać przebiegu w żadnym D3, C6 itd. |
Faktycznie nie da się tego zrobić ;( ale w A3 działa |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1795 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2014-02-08, 09:52
|
|
|
W A3 działa ale w tym sterowniku też korektę potrafią zrobić i masz "niekręcony". |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-09-08, 20:30
|
|
|
tomi5 napisał/a: | przepływomierz w D3 podejrzewam że jak w D2 diagnozujemy pod obciążeniem czyli 3bieg na tipie 2,5tys obr gaz w podłoge bez redukcji i az przeżuci bieg wyżej. Tylko nie wiem w D3 ktory to bedzie kanał. |
odkopię bo chciałbym sprawdzić u siebie ale nigdzie nie mogę znaleźć info który blok logować ?? ktoś coś ?? |
|
|
|
|
|