Autor |
Wiadomość |
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-07-13, 19:05 [D3 02 4.2MPI
] Jaki akumulator?
|
|
|
Witam
Do A8 D3 4.2 MPI ETKA podaje akumulatory 94Ah/450A i 110 Ah/520A jednakże z praktyki zauważyłem, że częściej są tam akumulatory około 100Ah ale z większym prądem, bo rzędu 760-850A. Czy założenie do budy z dość popularnym silnikiem benzynowym 4,2 MPI akumulatora np. 120Ah 950A ma sens? Czy akumulator nie będzie niedoładowany? Nie jestem specjalistą od elektroniki, ale jestem ciekaw tego tematu i zapraszam wszystkich chętnych do dyskusji. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2014-07-13, 19:21
|
|
|
Ja u siebie w D3 W12 mam 110Ah 520 A |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-07-13, 19:25
|
|
|
Do diesla wiadomo, prąd rozruchu powinien być jednak wyższy, ale dla uproszczenia wybrałem silnik 4,2 MPI.
Ja od 2011 roku użytkuję akumulator Centra Futura Ca1000. Parametry to pojemność 100Ah (wydaje mi się, że za mało), natomiast prąd rozruchowy 900A (wg. normy EN, natomiast: IEC: 615A, DIN: 535A, SAE: 950A). Zimą na podlasiu potrafi pomarudzić (odczyty z VAG dot. prądu spoczynkowego), ale odpalał zawsze.
Co ciekawe, wielu producentów zaleca ten akumulator także do W12. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-01-06, 12:43
|
|
|
lekki odkop bo nigdzie nie mogę znaleźć info
wg vinu do mojego auta powinienem mieć aku
J3F Battery 520 A (110 Ah) "BEM"
co oznacza to "BEM" ??
EDIT
ok to chyba znaczy że aku musie mieć naklejkę z numerami BEM |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-01-06, 14:49
|
|
|
U mnie siedzi 110 Ah/520A. W/g win się też zgadza. |
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2023-07-30, 14:27
|
|
|
Średnio akumulator wymieniam co dwa lata... (jakaś tragedia).
I takie pytanie mam... (choć nie wiem czy ktoś na nie odpowie), czy założenie akumulatora np. AGM może zaszkodzić w jakiś sposób (nie mam funkcji start stop dla której właśnie takie aku jest wymagane)??
Wg. WIN mam aku 520A 110Ah. Obecnie raczej trudno znaleźć aku o tych samych parametrach, bo jak znajdę 520A to z kolei małej pojemności rzędu 70 - 80Ah. Jak już jest jakiś o odpowiedniej pojemności czyli wymaganej 110Ah to dla odmiany jest dużo wyższy prąd bo np 800 - 900A.
Jaki akumulator polecacie który będzie długo trzymał prąd.
Ładowanie niby mam bo pokazuje mi ok 13,8V - chodć dziwne że przy tak dużym silnikowo aucie i takiej elektrowni na pokładzie nie pokazuje 14,4V jak np moja stara Audi A4 B5 z silnikiem 2,6 V6... |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2023-08-01, 08:54
|
|
|
Będzie się nieprawidłowo ładował ale działać będzie normalnie, nie ma możliwości zakodowania go prawidłowo w aucie, skróci to zapewne jego czas poprawnego działania. Jeśli musisz wymieniać akumulator co 2 lata to raczej w aucie masz jakiś problem. Pobieranie prądu, nieprawidłowe ładowanie, brak serwisowania/kodowania, uszkodzony moduł zarządzający akumulatorem. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2023-08-02, 18:31
|
|
|
Modół (jeśli mowa o tym zarządzania energią) już wymieniłem na ten poliftowy, więc niby lepszy. Ale raczej to nie poprawiło sytuacji... Więc albo akumulatory robią co raz gorsze albo A8 tak po prostu ma, że tak zużywa akumulator. A jaki więc dobrać akumulator o zbliżonych parametrach?? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Konrad123
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Mar 2019 Posty: 77 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2023-08-05, 13:45
|
|
|
Przede wszystkim, zakoduj poprawnie akumulator. Bez tego, będzie padać jak ryby w Odrze. Z tego co kojarzę, bez tego samochód nie wie że mamy nowy akumulator i będzie ładować go tak, jak stary. To co można sprawdzić w MMI to jest ttylko poglądowy poziom akumulatora, nie realny. Bazujący na tym, co jest zakodowane. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2023-08-05, 21:28
|
|
|
Ile Ci pobiera po uśpieniu ? AGMa polecam (ale nie zakodujesz prawidłowo w D3), mam w D2, zwłaszcza, jak auto więcej stoi niż jeździ, ew krótkie trasy, te dla systemu start&stop są tyle fajne, że szybko się ładują, tyle, że trza się zaopatrzyć w ładowarkę do nich (np Victron Blue SMART ), moze byc "inteligentna", lub zwykły prostownik pod żel, AGM |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|