Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 02 4.2MPI ] Jaki akumulator?  
Autor Wiadomość
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-07-13, 19:05   [D3 02 4.2MPI ] Jaki akumulator?

Witam

Do A8 D3 4.2 MPI ETKA podaje akumulatory 94Ah/450A i 110 Ah/520A jednakże z praktyki zauważyłem, że częściej są tam akumulatory około 100Ah ale z większym prądem, bo rzędu 760-850A. Czy założenie do budy z dość popularnym silnikiem benzynowym 4,2 MPI akumulatora np. 120Ah 950A ma sens? Czy akumulator nie będzie niedoładowany? Nie jestem specjalistą od elektroniki, ale jestem ciekaw tego tematu i zapraszam wszystkich chętnych do dyskusji.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-07-13, 19:18   

Wg Vin np. 4.0tdi powinien miec aku o wartosci 110Ah/520a
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
jacek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 286
Skąd: Kujawsko - Pomorskie
Wysłany: 2014-07-13, 19:21   

Ja u siebie w D3 W12 mam 110Ah 520 A
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-07-13, 19:25   

Do diesla wiadomo, prąd rozruchu powinien być jednak wyższy, ale dla uproszczenia wybrałem silnik 4,2 MPI.
Ja od 2011 roku użytkuję akumulator Centra Futura Ca1000. Parametry to pojemność 100Ah (wydaje mi się, że za mało), natomiast prąd rozruchowy 900A (wg. normy EN, natomiast: IEC: 615A, DIN: 535A, SAE: 950A). Zimą na podlasiu potrafi pomarudzić (odczyty z VAG dot. prądu spoczynkowego), ale odpalał zawsze.
Co ciekawe, wielu producentów zaleca ten akumulator także do W12.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-01-06, 12:43   

lekki odkop bo nigdzie nie mogę znaleźć info

wg vinu do mojego auta powinienem mieć aku

J3F Battery 520 A (110 Ah) "BEM"

co oznacza to "BEM" ??


EDIT

ok to chyba znaczy że aku musie mieć naklejkę z numerami BEM :)
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-01-06, 12:55   

Ja miałem aku 110/920 oryginalny z naklejką VAG, wymiany w serwisie w ramach gwarancji(chyba w pierwszym roku jak dobrze pamiętam) i teraz kupiłem identyczny :D
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
uzlik 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-06, 14:49   

U mnie siedzi 110 Ah/520A. W/g win się też zgadza.
 
 
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 332
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-07-30, 14:27   

Średnio akumulator wymieniam co dwa lata... (jakaś tragedia).
I takie pytanie mam... (choć nie wiem czy ktoś na nie odpowie), czy założenie akumulatora np. AGM może zaszkodzić w jakiś sposób (nie mam funkcji start stop dla której właśnie takie aku jest wymagane)??
Wg. WIN mam aku 520A 110Ah. Obecnie raczej trudno znaleźć aku o tych samych parametrach, bo jak znajdę 520A to z kolei małej pojemności rzędu 70 - 80Ah. Jak już jest jakiś o odpowiedniej pojemności czyli wymaganej 110Ah to dla odmiany jest dużo wyższy prąd bo np 800 - 900A.
Jaki akumulator polecacie który będzie długo trzymał prąd.
Ładowanie niby mam bo pokazuje mi ok 13,8V - chodć dziwne że przy tak dużym silnikowo aucie i takiej elektrowni na pokładzie nie pokazuje 14,4V jak np moja stara Audi A4 B5 z silnikiem 2,6 V6...
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2023-08-01, 08:54   

Będzie się nieprawidłowo ładował ale działać będzie normalnie, nie ma możliwości zakodowania go prawidłowo w aucie, skróci to zapewne jego czas poprawnego działania. Jeśli musisz wymieniać akumulator co 2 lata to raczej w aucie masz jakiś problem. Pobieranie prądu, nieprawidłowe ładowanie, brak serwisowania/kodowania, uszkodzony moduł zarządzający akumulatorem.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 332
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-08-02, 18:31   

Modół (jeśli mowa o tym zarządzania energią) już wymieniłem na ten poliftowy, więc niby lepszy. Ale raczej to nie poprawiło sytuacji... Więc albo akumulatory robią co raz gorsze albo A8 tak po prostu ma, że tak zużywa akumulator. A jaki więc dobrać akumulator o zbliżonych parametrach??
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2023-08-03, 05:33   

denveco napisał/a:
A8 tak po prostu ma

Jeśli musisz wymieniać akumulator co 2 lata to raczej w aucie masz jakiś problem.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Konrad123 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Mar 2019
Posty: 77
Skąd: Toruń
Wysłany: 2023-08-05, 13:45   

Przede wszystkim, zakoduj poprawnie akumulator. Bez tego, będzie padać jak ryby w Odrze. Z tego co kojarzę, bez tego samochód nie wie że mamy nowy akumulator i będzie ładować go tak, jak stary. To co można sprawdzić w MMI to jest ttylko poglądowy poziom akumulatora, nie realny. Bazujący na tym, co jest zakodowane.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2023-08-05, 21:28   

Ile Ci pobiera po uśpieniu ? AGMa polecam (ale nie zakodujesz prawidłowo w D3), mam w D2, zwłaszcza, jak auto więcej stoi niż jeździ, ew krótkie trasy, te dla systemu start&stop są tyle fajne, że szybko się ładują, tyle, że trza się zaopatrzyć w ładowarkę do nich (np Victron Blue SMART ), moze byc "inteligentna", lub zwykły prostownik pod żel, AGM
_________________
Black Cars Matters
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.