Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] [BFM+LPG] banalnych pytań ciąg dalszy  
Autor Wiadomość
Alek6 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Aleksander
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 17 Sie 2022
Posty: 19
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-11-22, 21:47   [D3 03 4.2MPI/LPG ] [BFM+LPG] banalnych pytań ciąg dalszy

Witam

Przepraszam za pytania podstawowe, ale ciężko mi znaleźć odpowiedź. Na super proste pytania dotyczące demontaży sterownika ABS.
W sumie jest ich dwa. Oczywiście mam problemy z kontrolkami ABS/ASR
Błędy vag pokazuje od czujnika kąta skrętu i jednego czujnika ABS(który wymieniłem na nowy a dalej pokazuje błąd przerwa w obwodzie, czyli trzeba wyciągnąć sterownik- banał)

Ale gdy podniosłem maskę - schody...


1. Rurka od LPG metalowa- dosłownie dociśnięty do samego sterownika. Wyciągnięcie sterownika będzie możliwe albo po odkręceniu pompy całkowitym, albo po zdjęciu tej rurki.
Pytanie na które odpowiedz sama się nasuwa ale wole się upewnić. Na zgaszony aucie zawór od butli jest zamknięty i mogę wyciągać śmiało wężyki i rurki od instalacji LPG?,


Pytanie2
2. jak się dostać do tego sterownika, pomiędzy silnikiem a sterownikiem jest mało miejsca a dodatkowo przechodzi tamtędy wąż chyba od płynu chłodniczego!? (gruby wąż pomiędzy silnikiem a sterownikiem) zasłaniający śruby sterownika. Czy trzeba spuszczać borygo?. Żeby tam jakoś wcelować? torxem?.
I znowu ta niewdzięczna zabawa z odpowietrzaniem?


Ma ktoś może jakąś instrukcję. Przepraszam za pytania banalne na pewno było to poruszane 100razy na forum, ale czytam i szukam filmików i po pół tygodnia <bezradny> <prosze>


Z góry dziękuje!!
Błędów w mojej laleczce coraz mniej jeszcze z pół roku i może się uporam z cała choinką ;) )
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-11-27, 21:10   Re: [BFM+LPG] banalnych pytań ciąg dalszy

Alek6 napisał/a:
Witam

Przepraszam za pytania podstawowe, ale ciężko mi znaleźć odpowiedź. Na super proste pytania dotyczące demontaży sterownika ABS.
W sumie jest ich dwa. Oczywiście mam problemy z kontrolkami ABS/ASR
Błędy vag pokazuje od czujnika kąta skrętu i jednego czujnika ABS(który wymieniłem na nowy a dalej pokazuje błąd przerwa w obwodzie, czyli trzeba wyciągnąć sterownik- banał)

Ale gdy podniosłem maskę - schody...


1. Rurka od LPG metalowa- dosłownie dociśnięty do samego sterownika. Wyciągnięcie sterownika będzie możliwe albo po odkręceniu pompy całkowitym, albo po zdjęciu tej rurki.
Pytanie na które odpowiedz sama się nasuwa ale wole się upewnić. Na zgaszony aucie zawór od butli jest zamknięty i mogę wyciągać śmiało wężyki i rurki od instalacji LPG?,


Pytanie2
2. jak się dostać do tego sterownika, pomiędzy silnikiem a sterownikiem jest mało miejsca a dodatkowo przechodzi tamtędy wąż chyba od płynu chłodniczego!? (gruby wąż pomiędzy silnikiem a sterownikiem) zasłaniający śruby sterownika. Czy trzeba spuszczać borygo?. Żeby tam jakoś wcelować? torxem?.
I znowu ta niewdzięczna zabawa z odpowietrzaniem?


Ma ktoś może jakąś instrukcję. Przepraszam za pytania banalne na pewno było to poruszane 100razy na forum, ale czytam i szukam filmików i po pół tygodnia <bezradny> <prosze>


Z góry dziękuje!!
Błędów w mojej laleczce coraz mniej jeszcze z pół roku i może się uporam z cała choinką ;) )


Podpowiem odnośnie LPG (reszty nie wiem, bo nie demontowałem u siebie pompy ABS jeszcze). Otwórz bagażnik i na wielozaworze LPG masz zawór ręczny gazu. Jak go zakręcisz do oporu, to nawet na odpalonym aucie po przełączeniu na gaz, fizycznie on nie doleci do komory silnika bo będzie mechanicznie zamknięty. Ehh ludzie, jeździcie na LPG a nie znacie podstaw związanych z bezpieczeństwem użytkowania LPG.

Natomiast pomimo zakręcenia zaworu przy butli, dalej masz ciśnienie w wężu/rurce między butlą a reduktorem. Zatem proponuję wystawić samochód na zewnętrz (nie robić tego w garażu) i poluzować kluczem tą rurkę o której piszesz. Zacznie uciekać gaz. Nie przejmować się tym, tylko dać mu się wydostać (w zależności jak mocno poluzujesz rurkę, będzie to trwało dłużej lub krócej). Jak będzie syczało, to nie pchać tam rąk, nie dotykać tylko czekać aż przestanie. Robić najlepiej w rękawiczkach, bo można się ... poparzyć (ulatniający gaz się rozpręża gwałtownie i bardzo mocno schłodzi wszystko wokół, zobaczysz jak zacznie się wszystko w tej okolicy szronić, dlatego nie dotykać, bo możesz wylądować z poparzeniami w szpitalu, zaczekać aż się ulotni, a potem dać jeszcze trochę czasu aż szron zejdzie i wszystko będzie miało znów normalną temperaturę).

Jest jeszcze opcja taka, że po zakręceniu zaworu odpalasz auto, dajesz się mu przełączyć na gaz i czekasz... aż zacznie szarpać silnikiem (zacznie brakować gazu). wtedy gasisz auto i przystępujesz do pracy. Natomiast taki sposób pozbycia się resztek gazu z głównej rurki, może kosztować cię masą błędów w sterowniku silnika, które będzie trzeba później skasować.

Piszę tak łopatologicznie, bo po pytaniu które zadałeś, mam wrażenie, że nigdy z LPG nie robiłeś więc podwójna ostrożność się przyda.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
Alek6 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Aleksander
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 17 Sie 2022
Posty: 19
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-11-28, 11:11   

Dziękuję Sssebek dodam tak na usprawiedliwienie że auto z gazem mam kilka miesięcy i w sumie dwa razy dopiero wyjeździłem butle 😁 bo audi cały czas rozkręcone i czeka na części albo coś podobnego.

Nieznajomość obchodzenia się z gazem - niestety tak. Dziękuję za cenne uwagi i łopatologiczny opis 😁 jestem bardzo wdzięczny. Większości byłem świadomy ale nie pomyślałem o tym najważniejszym - że przy butli jest ręczny zawór!.

W tym tygodniu podejmę próbę wydostania samego sterownika. Plan:
-zdjąć nadkole.
-odkręcić zbiornik wyrównawczy. (bez spuszczania płynu)
-odkręcić całą pompę bez rozszczelniania układu hamulcowego.
-próbować walczyć z odkreceniem sterownika od pompy. A jakby się udało to z jego wydostaniem.


W teorii jakbym cofnął pompę hamulcowa z dokręconymi wężami hamulcowymi o około centymetr. I odkręcił śruby od sterownika(super trudne). I zdjął ta wtykę z wiązka która siedzi jak wklejona(dźwigienka urwana). To sterownik powinien wyjść już. Bez rozszczelniania LPG, układu hamulcowego, obiegu wody.


Praktyka będzie pewnie inna :) za dużo tutaj jest "powinno się udać"..


Pozdrawiam i dziękuję
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2022-11-28, 20:53   

Sterownik odkręcasz normalnie, jest w sumie 6 śrub na torxa z tego co pamiętam do dwóch gorszy dostęp, ale kilka przedłużek do bita i ogarniesz bez problemu, wąż od płynu ze zbiorniczkiem odstawisz na bok, często uszkodzenia są na wiązce pod tym czarnym peszlem, utleniają się przewody, jak zmienisz sterownik to kodowanie trza zrobić.
 
 
Perfektcar 

Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 35
Dołączył: 28 Gru 2019
Posty: 21
Skąd: Darłowo
Wysłany: 2022-12-04, 11:08   

U mnie w a8 d3 4.2 benzyna wywala mi blad 00003. Wszystko działa na desce niema żadnego błędu abs dziala kontrola trakcji tempomat aktywny . Od czego ten błąd nie idzie go usunąć
_________________
Seba
 
 
Alek6 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Aleksander
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 17 Sie 2022
Posty: 19
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-12-10, 10:08   

Po wielu dniach "gaszenie kontrolek" poszło na grubo a najgorsze <onie> z ABS'em dalej nic.

Wyciągnąłem sterownik który został przelutowany, wiązka obok sterownika też już ktoś wcześniej tam przelutował kilka przewodów, reszta wygląda "dobrze".

ABS i kontrola dalej wywala błąd lewego tylnego czujnika ABS - musi być walnięta wiązką!! bo już nic nie pozostaje więcej. No może coś w samym sterowniku ale nie sądzę bo ten abs czasami łapał i przestawał.. łapał i przestawał. Tak jakby rwał się przewód.
(dla pewności rozkręcę koło i zmierzę przejście pomiędzy wtyczką ABS a wyjściem na czujnik)

jak byście obstawiali to gdzie może być przerwa?, bliżej koła?




ps dodatkowo rozkręciłem pół auta, wyciągnąłem zderzak żeby dostać się do czujników parkowania(oczywiście uwalona wiązka w zderzaku, a nie czujnik), i spryskiwaczy reflektorów(wyciek i nie wysuwały się - mimo że powinny!?/zaśniedziałe wtyczki tylko,a poza tym ok), dodatkowo wymieniłem jedną żarówkę(wyciągając lampę), po wyciągnięciu której mogłem założyć mocniejszą opaskę na "pocący się" węży/zbiornik płynu wspomagania, wyciągnąłem kompresor pneumatyki, który bardzo mało ciśnienia bije (niedługo go spróbuje uszczelnić).

A wracając do spryskiwaczy reflektorów, czym one się wysuwają tylko na odpalonym silniku?!
Bo na zgaszonym nic nie działa, a wcześniej tryskały płynem (tylko na odpalonym sprawdzałem)


Dziękuje... Miałem nadzieję że już będzie koniec - a tu zima bez kontroli i ABS'u dalej straszy ;)
Pozdrawiam
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2022-12-10, 15:42   

Jaki dokładnie pokazuje ten błąd ?
 
 
Alek6 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Aleksander
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 17 Sie 2022
Posty: 19
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-12-10, 21:18   

Cytat:
00290 - Uk³ad ABS; czujnik prêdkoœci ko³a; tylny lewy (G46)
012 - usterka elektryczna w obwodzie


I tak sobie przypomniałem że jak wymieniałem czujnik ABSu to słyszałem że coś "pstryka" jakbym przekaźnik "czy coś",.. kilka razy jak dociskałem wtyczkę, jakoś nie mogłem tego docisnąć dziwnie nielogiczne objawy. Może właśnie urwałem do końca ten przewód.


Zdejmę tylne koło i póki mam wyciągniętą wtyczkę od sterownika przemierzę przejście pomiędzy
x12 pin13 brazowy
x12 pin29 czarny
(jak dobrze translator zrozumiał)

rozpiska ze forum:
https://a8team.pl/d3-04-42mpi-lpg-rozpiska-pinow-wtyczki-sterownika-abs-vt25597.htm
Dziękuje pozdrawiam
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-12-10, 22:10   

Jeśli chodzi o ABS to bym na twoim miejscu sprawdził przejście pomiędzy sterownikiem a czujnikiem. Weź jakiś długi kabel, wepnij bo we wtyczkę która jest zakładana na pompę, a drugi koniec weź do każdego z kół po kolei i sprawdzaj czy są przejścia na odpowiednich pinach. Robiąc ten test, ruszaj wtyczkami bo może być gdzieś przy kole przewód przełamany (najprędzej tego bym się spodziewał). Nie wiem jak w A8 bo nie miałem potrzeby z powodu ABS rozgrzebywać swojego auta, ale chyba to było w Passacie B5 FL, że wiązka była łączona w kabinie (te odcinki co idą na wahacze, były dopinane do całej wiązki już w kabinie samochodu. Być może tutaj tak jest (może ktoś ma wiedzę z forum na ten temat i się podzieli) - wtedy sprawdziłbym też miejsca łączeń wiązki głównej samochodu z poszczególnymi krótkimi wiązkami idącymi do kół.

Jeśli chodzi o sprawdzanie wiązki przy pomocy dodatkowego kabla, to polecam ci kupić sobie te malutkie bezpieczniki (one chyba micro się nazywają). Tniesz go szczycpami na pół i jedną połówkę szlifujesz delikatnie od tyłu i dolutowujesz do tego kabla którym będziesz testował. Wtedy będziesz miał idealny pin do wkładania w kostki. Nie musisz wtedy kombinować jak to zetknąć ze sobą, tylko wkładasz do kostki i siedzi. Drugi koniec to tylko odizolujesz i owiniesz wokół jednego styku w multimetrze.

Jeśli chodzi o spryskiwacze, to na zgaszonym nie wiem czy zadziałają, ale obstawiam, że musisz mieć światła mijania włączone. Przynajmniej tak spotykam w innych markach. No i też nie przy każdym spryskiwaniu szyby startują spryskiwacze lamp, tylko co jakiś czas.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
Alek6 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Aleksander
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 17 Sie 2022
Posty: 19
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-12-10, 22:39   

tak orientacyjnie żeby zobaczyć jak wygląda ta wiązka znalazłem takie coś:
https://allegro.pl/oferta/audi-a8-d3-s8-lift-wiazka-tylna-lewa-zacisku-kola-10842468391

Aczkolwiek mało to mówi,..

Przemierzenie wtyka czujnika abs, - sterownik taki jest kolejny etap. Już mam z dwa pomysły

Jak łącze fakty to co raz mocniej rozumiem że muszę wrócić do tego "koła", i tam gdzieś pewnie będzie uszkodzony przewód, tylko weź znajdź uszkodzenie, jak przewód wygląda na cały :) ale tym się będę martwił jak będę miał pewność że to ta wiązka.


Spryskiwacze reflektorów <faktycznie> wypada włączyć światła!
Czasami takie proste rzeczy człowiekowi nie wpadną do głowy!, przewody do nich wyglądają nieźle, bezpiecznik jest dobry, silniczki mają cewki ok. jedynie co były strasznie zaśniedziałe te kostki styki, żeby zmierzyć silniczek musiałem drapać i drapać, wyczyszczę je może zadziała.


Dziękuje za podpowiedź!
Za kilka dni podzielę się kolejnymi efektami.
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-12-11, 22:49   

Poniżej schemat dla D3 z 2005 z BFM pod maską (przypuszczam, że w innych rocznikach zmian nie było). Ewentualnie podaj z którego roku masz auto i z jakim silnikiem to sprawdzę czy są rozbieżności. Do tego pinologia z pompy.

Patrząc po tym schemacie, to wygląda na to, że nie ma żadnego łączenia między samym czujnikiem a wtykiem na pompie ABS czyli kabel chyba jest w całości na całej długości.

abs_2.PNG
Plik ściągnięto 13 raz(y) 49,13 KB

obraz_2022-12-11_224022872.png
Plik ściągnięto 19 raz(y) 65,67 KB

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
Alek6 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Aleksander
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 17 Sie 2022
Posty: 19
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-12-12, 11:38   

BFM 2003. Z góry dziękuję bo jak widać jakąś różnica jest w stosunku do tego co znalazłem na forum powyżej.

Narazie w pracy więc krótko :)

Dzięki pozdrawiam.


//edit tak zarknalem na rysunek.. BFM na rysunku nie ma, najbliżej chyba silnik BVJ? I złącza oznaczone ## 29/14

Napewno na 29ma być i albo 14 albo 13. Mając tyle informacji powoli się doszukam


Dziękuję!
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-12-13, 08:00   

Poniżej komplet screenów dla całego obwodu ABS szukając po roczniku i twoim silniku.

ABS 5.PNG
Plik ściągnięto 14 raz(y) 50,66 KB

ABS 4.PNG
Plik ściągnięto 11 raz(y) 87,39 KB

ABS 3.PNG
Plik ściągnięto 13 raz(y) 72,1 KB

ABS 2.PNG
Plik ściągnięto 12 raz(y) 75,79 KB

ABS 1.PNG
Plik ściągnięto 16 raz(y) 116,27 KB

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
Alek6 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Aleksander
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 17 Sie 2022
Posty: 19
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-12-15, 19:36   

Mam to!.

Super dziękuje Sssebek :)

Wiązka przewód we wtycze abs;u 13'ty zjedzony powyżej lewego przedniego koła.
Zdjęcia wrzucę w wolnej chwili. Pewnie koło niedzieli dopiero.


A w sobotę jeszcze runda z kompresorem mnie czeka ;)

Dziękuje jeszcze raz!
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 353
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-12-18, 23:16   

Alek6 napisał/a:
Mam to!.

Super dziękuje Sssebek :)

Wiązka przewód we wtycze abs;u 13'ty zjedzony powyżej lewego przedniego koła.
Zdjęcia wrzucę w wolnej chwili. Pewnie koło niedzieli dopiero.


A w sobotę jeszcze runda z kompresorem mnie czeka ;)

Dziękuje jeszcze raz!


No i widzisz, pierdoła, jak przeważnie, grunt że znaleziony winowajca ;)
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.