Autor |
Wiadomość |
Risorius
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 44 Dołączył: 29 Gru 2011 Posty: 10 Skąd: Opolszczyzna
|
Wysłany: 2011-12-29, 15:42 [D3 05 4.2TDI
] Problem ze wspomaganiem kierownicy
|
|
|
Witam mam taki problem na zimnym silniku po uruchomieniu silnika przez kilka sekund brak jest wspomagania kierownicy w prawo w lewo kierownica normalnie się kręci a w prawo jakby coś ją trzymało. Po kilku sekundach problem znika i wszystko jest ok. W diagnostyce VAG pokazuje błąd czujnika kąta skrętu, czy to może być przyczyna? Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam |
_________________ RISORIUS |
|
|
|
|
|
|
|
tobi
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-12-29, 22:40
|
|
|
Raczej nie. Myślę że problem może dotyczyć maglownicy. Kiedywe wspomaganiu mieniałeś olej ?
Błąd czujnika kąta skrętu to np. świecenie kontrolki ESP. Coś takiego się pojawiało ?
Ten błąd kasowałeś i pojawia się na nowo ? |
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-12-30, 08:20
|
|
|
Risorius napisał/a: | W diagnostyce VAG pokazuje błąd czujnika kąta skrętu, czy to może być przyczyna? |
nie nie jest to przyczyna a wynik,skutek twojego niedomagania............tak jak wyżej zacznij od płynu , potem pompa .....jak się zachowuje czy daje rady pompować potem maglownica i zawory.................ale wygląda na to że masz problem mechaniczny a nie elektroniczny. |
|
|
|
|
Risorius
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 44 Dołączył: 29 Gru 2011 Posty: 10 Skąd: Opolszczyzna
|
Wysłany: 2011-12-30, 14:24
|
|
|
Koledzy a gdzie w tym silniku jest pompa wspomagania, bo doszły mnie słuchy, że żeby ją sprawdzić trzeba cały silnik wyciągać gdyż pompa jest gdzieś z tyłu silnika i to koszt około 2000PLN, trochę drogo jak na diagnostykę A i jeszcze jedno gdzie szukać zbiorniczka płynu do wspomagania, bo prawdopodobnie jak płyn jest czerwony to trzeba go natychmiast zmienić na zielony. Trochę mnie już zaczyna to przerażać. Pomóżcie dobrzy ludzie. |
_________________ RISORIUS |
|
|
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2011-12-30, 17:18
|
|
|
Risorius napisał/a: | Koledzy a gdzie w tym silniku jest pompa wspomagania, bo doszły mnie słuchy, że żeby ją sprawdzić trzeba cały silnik wyciągać gdyż pompa jest gdzieś z tyłu silnika i to koszt około 2000PLN, trochę drogo jak na diagnostykę A i jeszcze jedno gdzie szukać zbiorniczka płynu do wspomagania, bo prawdopodobnie jak płyn jest czerwony to trzeba go natychmiast zmienić na zielony. Trochę mnie już zaczyna to przerażać. Pomóżcie dobrzy ludzie. |
zbiorniczek od płynu wspomagania będziesz miał po prawej stronie pod maską czarny z zieloną nakrętką a na nakrętce masz bagnet od poziomu pynu (4.2 MPI tak ma ). |
_________________
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-12-30, 18:57
|
|
|
Risorius napisał/a: | cały silnik wyciągać gdyż pompa jest gdzieś z tyłu silnika |
gdzie ty jeździsz do mechanika? :?: ..............po prostu masakra aż się nie chce pisać :-? |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2011-12-30, 18:58
|
|
|
Risorius napisał/a: | A i jeszcze jedno gdzie szukać zbiorniczka płynu do wspomagania, ludzie. |
Jest pod lewym filtrem powietrza.
Żeby się do niego dostać musisz zdemontować filtr powietrza. |
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2011-12-30, 18:59
|
|
|
labas napisał/a: | Risorius napisał/a: | A i jeszcze jedno gdzie szukać zbiorniczka płynu do wspomagania, ludzie. |
Jest pod lewym filtrem powietrza.
Żeby się do niego dostać musisz zdemontować filtr powietrza. |
to zupełnie inaczej niż 4.2 MPI |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-12-30, 19:00
|
|
|
Risorius napisał/a: | A i jeszcze jedno gdzie szukać zbiorniczka płynu do wspomagania |
jedź ty lepiej Przyjacielu do warsztatu 8-) |
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2011-12-30, 19:07
|
|
|
badyl napisał/a: |
to zupełnie inaczej niż 4.2 MPI |
Pewnie ,,anglik" |
|
|
|
|
|
|
|
Risorius
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 44 Dołączył: 29 Gru 2011 Posty: 10 Skąd: Opolszczyzna
|
Wysłany: 2011-12-30, 19:29
|
|
|
Koledzy macie może jakiś sposób na wymianę płynu do wspomagania i jaki płyn najlepiej zastosować. Bo myślę że spróbuje najpierw wymienić płyn na własną rękę i dopiero potem będę się decydował na "wyciąganie silnika ze skrzynią" aż dreszcze mam jak o tym pomyśle trochę dużo jak na 4 dzień po zakupie auta. |
_________________ RISORIUS |
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2011-12-30, 20:14
|
|
|
Podjedź do serwisu Audi, zapłacisz ze dwie stówy i po kłopocie. |
|
|
|
|
|
|
|
Risorius
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 44 Dołączył: 29 Gru 2011 Posty: 10 Skąd: Opolszczyzna
|
Wysłany: 2012-01-03, 16:52
|
|
|
Diagnoza serwisu audi, uszkodzona przekładnia kierownicza, prawdopodobnie lekko krzywa, więc koszta nie bagatelne wymiana w ASO wyceniona na 8000PLN dramat. Poszukuje maglownicy o nr 4E 1422 052 C lub A. Jeśli by ktoś z kolegów miał taką na zbyciu to proszę o kontakt 512333434.
[ Dodano: 2012-01-03, 17:00 ]
Aha i dzięki za radę z podjechaniem do serwisu za diagnostykę skasowali 968PLN. W BMW E65 miałem kilka poważnych usterek ale serwis był o 30% tańszy niż w AUDI. :shock: |
_________________ RISORIUS |
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2012-01-03, 22:29
|
|
|
Risorius napisał/a: |
Aha i dzięki za radę z podjechaniem do serwisu za diagnostykę skasowali 968PLN. W BMW E65 miałem kilka poważnych usterek ale serwis był o 30% tańszy niż w AUDI. :shock: |
Ale Cię skroili :shock:
Na ,,moim" serwisie Audi pełna diagnostyka auta kosztuje cztery stówy.
Kiedyś miałem ciekawą awarię z rozładowywaniem akumulatora, trzy dni szukali, nie mogli znaleźć co rozładowuje, ściągali speca z centrali do Krakowa i on odkrył że sterownik TV ma odbicia i wybudza się samoczynnie(nieregularnie) i rozładowuje akumulator.
Za tę diagnozę zapłaciłem całe 120 zł, a jeszcze pokazano mi jak mam resetować sterownik TV - stwierdzili że szkoda kasy na nowy. |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2012-01-04, 09:37
|
|
|
Risorius napisał/a: | Aha i dzięki za radę z podjechaniem do serwisu za diagnostykę skasowali 968PLN. W BMW E65 miałem kilka poważnych usterek ale serwis był o 30% tańszy niż w AUDI. :shock: |
A nie powiedział Ci pan z serwisu że jak było Pana stać na taki samochód to i na naprawy powinno-banda popaprańców w tych ASO |
|
|
|
|
|