Autor |
Wiadomość |
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-01-29, 10:17 [D3 02 4.2MPI/LPG
] Błędy po wymienie klocków
|
|
|
Witam.
Jakiś tydzień temu zmieniałem klocki, od wczoraj pali mi sie błąd ręcznego + zuzyte klocki.
Od razu nadmienię że robiłem cała procedure wymiany klocków VCDSem + oczywiście adaptacja i wpisanie grubości klocków.
Błedy jaki wypluwa:
4 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
02438 - Lewy silnik hamulca postojowego (V282); czujnik Halla
004 - Brak sygnału / brak komunikacji - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11100100
Priorytet błędu: 4
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 140
Przebieg: 254824 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2015.01.28
Czas: 16:42:44
Ramka zamrożona:
Napięcie: 13.77 V
Zliczanie: 94
02596 - Klocki hamulcowe z tyłu zużyte
008 - Niezrozumiały sygnał
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01111000
Priorytet błędu: 6
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 137
Przebieg: 254776 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2015.01.25
Czas: 17:05:58
Ramka zamrożona:
Napięcie: 13.35 V
Zliczanie: 61
Z lewym silniczkiem miałem typowa przypadłość czyli peknieta obudowa.
Zrobiłem regenerację, obudowę skleiłem.
Przy próbie właczenia hamulca recznego, działa normalnie czyli słychac jak silniczki z obu stron sie zamykaja i otwierają....
Gdzie szukac problemu... sam silniczek do wymiany???? |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2015-01-29, 17:53
|
|
|
a masz moze P z piorunami na fisie ?? |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2015-01-29, 22:21
|
|
|
jesli poprawnie zrobiles wszystko komputerkiem czyli pomiar klockow nowe dane wprowadzone itd to jeszcze raz otworz i zamknij zaciski klockow zrob test pare razy jak to nie pomorze i nadal bedzie P z piorunami to lezy ci ktoryś śilniczek niestety .
1. jak sprawdzic ktory nie dziala to niech ktoś usiadzie i zaciagnie reczny a tywsuchoj sie ktora strona nie dziala .
2. nastepnie jeszcze zobacz tak zaciagnij sposc zaciagni sposc i tak 3 razy moze pomoze
jesli jednak moje przewidywania sie potwierdza i okaze sie ze ktorys silniczek no na pw mozemy sie dogadac bo mam 1 zbedny nowy |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-01-30, 06:36
|
|
|
Opisywałem raz to zjawisko, po mojemu to na 99% tylko błąd sterownika i wszystko wróci do normy... czasami trzeba wykonać cała procedurę kilkukrotnie. Czasami wystarczy tylko test kilkukrotnie.
Ja mam wszystko sprawne i tylko raz mi się udało wykonać za pierwszym razem tą procedurę. A pare razy już rozbierałem tył do róznych napraw. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-01-30, 08:09
|
|
|
Mozliwe bo tak jak pisałem z jednej jak i z drugiej strony silniczki słychać, nie jet on maretwy bez odzewu...
Sprawdzcie jeszcze czy dobrze robiłem adaptacje i nastawy podstawowe:
Audi A8, S8 (4E):
Otwieranie zacisków hamulcowych w celu wymiany klocków hamulcowych.
[Wybór]
[53-Hamulec postojowy]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "005"
[Idź!]
Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:
[ON/OFF/Dalej]
W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób
przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych.
[Gotowe, powrót]
[Koniec odczytu, powrót - 06]
Uwaga: po wymianie klocków hamulcowych w tym modelu, należy sprawdzić
(ew. zmienić) ich grubość. Robi się to następująco:
[Wybór]
[53-Hamulec postojowy]
[Adaptacja - 10]
Kanał "006"
[Odczytaj]
W polu "Wartość zapisana" powinna pojawić aktualnie zaprogramowana grubość klocków.
W polu "Nowa wartość" wpisz żądaną grubość w zakresie (3 - 14 mm), odpowiadającą
grubości nowych klocków hamulcowych.
[Testuj]
Upewnij się, że sterownik akceptuje wprowadzoną wartość.
[Zapisz]
[Gotowe, powrót]
[Koniec odczytu, powrót - 06]
Otwieranie zacisków hamulcowych w celu przeprowadzenia naprawy.
[Wybór]
[53-Hamulec postojowy]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "007"
[Idź!]
Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:
[ON/OFF/Dalej]
W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób
przeprowadzenie stosownych napraw...
[Gotowe, powrót]
[Koniec odczytu, powrót - 06]
Zamykanie zacisków hamulcowych:
[Wybór]
[53-Hamulec postojowy]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "006"
[Idź!]
Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:
[ON/OFF/Dalej]
W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy.
[Gotowe, powrót]
[Koniec odczytu, powrót - 06]
UWAGA: Jeżeli po wymianie klocków hamulcowych w zestawie wskaźników pojawia się
informacja o zużytych okładzinach hamulcowych, należy wykonać nastawy podstawowe w
grupie 010:
[Wybór]
[53-Hamulec postojowy]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "010"
[Idź!]
Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:
[ON/OFF/Dalej]
Teraz należy zaczekać ok 20 sek...
[Gotowe, powrót]
[Koniec odczytu, powrót - 06]
Wyłączamy zapłon na 5 sek.
Włączamy zapłon. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
Ostatnio zmieniony przez tomi5 2015-01-30, 08:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-01-30, 08:20
|
|
|
Co u mnie było troche inaczej,
Po wejściu np w kanał 005 silniczki od razu same sie odblokowywały, nie musiałem klikać ON/OFF/Dalej, po otwrciu zacisków jak klikałem na to ON/OF/Dalej nic sie nie dzialo nie zmieniało, dopiero niżej miałem wysówana liste opcji i tam były pozycje otwarcie zamkniecia itd.
Aha i jeszcze pytanie.
jak jest róznica miedzy procedura wymiany klocków a procedurą naprawy:
Oprócz tego że na wymiane klockow kozystamy z Nastawy podstawoe grupa005 zeby otworzyć
I procedura naprawy Nastawy podstawowe grupa 007 tu i tu sie otwierają |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-01-30, 08:24
|
|
|
I teraz jak bym nadal probował zrobic nastawy to z ktorej instrukcji korzystać, Jak przy wymianie klocków czy przy naprawie??
Adaptacje zrobiłem i wartośc została zapamiętana 13mm |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2015-01-30, 09:17
|
|
|
tomi5 napisał/a: | I teraz jak bym nadal probował zrobic nastawy to z ktorej instrukcji korzystać, Jak przy wymianie klocków czy przy naprawie??
Adaptacje zrobiłem i wartośc została zapamiętana 13mm |
no i wszystko ci dala jak nalezy
ja tylko raz musialem zrobic pomiar itd. mie trzeba bylo pare razy |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-01-30, 10:14
|
|
|
Właśnei to jest dziwne, wiem o czym piszesz bo mi też te ON/OFF się same robiły i głupiałem. Nie doszedłem do tego jeszcze całkiem ale zawsze po kliku próbach przeprowadzenia tego procesu kończyło się pozytywnie. Ważne aby dokonywać tego na zakręconych kołach(otwieranie i zamykanie). Czasami (miałem tak po wymianie klocków), po przejechaniu kilometra zgasło info na FIS'ie. Pozatym ta sekwencja z ręcznym też trzeba uważać i tes odpowiednio wykonywać. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2015-01-30, 10:18
|
|
|
wez moze wszystkie wtyczki złaczki popsiutaj np:wd-40 contact bo moze nie łaczy ?? i dlatego wypiernicza sie na fisie |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-01-30, 10:45
|
|
|
PITER82 napisał/a: | wez moze wszystkie wtyczki złaczki popsiutaj np:wd-40 contact bo moze nie łaczy ?? i dlatego wypiernicza sie na fisie |
No własnie przy regenaracji hamulca i wymianie tarcz, psikałem i zabezpieczałem. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|