Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 02 4.2MPI/LPG ] Błędy po wymienie klocków  
Autor Wiadomość
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-01-29, 10:17   [D3 02 4.2MPI/LPG ] Błędy po wymienie klocków

Witam.
Jakiś tydzień temu zmieniałem klocki, od wczoraj pali mi sie błąd ręcznego + zuzyte klocki.

Od razu nadmienię że robiłem cała procedure wymiany klocków VCDSem + oczywiście adaptacja i wpisanie grubości klocków.

Błedy jaki wypluwa:

4 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
02438 - Lewy silnik hamulca postojowego (V282); czujnik Halla
004 - Brak sygnału / brak komunikacji - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11100100
Priorytet błędu: 4
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 140
Przebieg: 254824 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2015.01.28
Czas: 16:42:44

Ramka zamrożona:
Napięcie: 13.77 V
Zliczanie: 94

02596 - Klocki hamulcowe z tyłu zużyte
008 - Niezrozumiały sygnał
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01111000
Priorytet błędu: 6
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 137
Przebieg: 254776 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2015.01.25
Czas: 17:05:58

Ramka zamrożona:
Napięcie: 13.35 V
Zliczanie: 61



Z lewym silniczkiem miałem typowa przypadłość czyli peknieta obudowa.
Zrobiłem regenerację, obudowę skleiłem.
Przy próbie właczenia hamulca recznego, działa normalnie czyli słychac jak silniczki z obu stron sie zamykaja i otwierają....

Gdzie szukac problemu... sam silniczek do wymiany????
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
PITER82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 581
Skąd: UK Irlandia polnocna
Wysłany: 2015-01-29, 17:53   

a masz moze P z piorunami na fisie ??
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-01-29, 19:41   

Tak,
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
PITER82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 581
Skąd: UK Irlandia polnocna
Wysłany: 2015-01-29, 22:21   

jesli poprawnie zrobiles wszystko komputerkiem czyli pomiar klockow nowe dane wprowadzone itd to jeszcze raz otworz i zamknij zaciski klockow zrob test pare razy jak to nie pomorze i nadal bedzie P z piorunami to lezy ci ktoryś śilniczek niestety .
1. jak sprawdzic ktory nie dziala to niech ktoś usiadzie i zaciagnie reczny a tywsuchoj sie ktora strona nie dziala .
2. nastepnie jeszcze zobacz tak zaciagnij sposc zaciagni sposc i tak 3 razy moze pomoze
jesli jednak moje przewidywania sie potwierdza i okaze sie ze ktorys silniczek no na pw mozemy sie dogadac bo mam 1 zbedny nowy :)
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-01-30, 06:36   

Opisywałem raz to zjawisko, po mojemu to na 99% tylko błąd sterownika i wszystko wróci do normy... czasami trzeba wykonać cała procedurę kilkukrotnie. Czasami wystarczy tylko test kilkukrotnie.

Ja mam wszystko sprawne i tylko raz mi się udało wykonać za pierwszym razem tą procedurę. A pare razy już rozbierałem tył do róznych napraw.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-01-30, 08:09   

Mozliwe bo tak jak pisałem z jednej jak i z drugiej strony silniczki słychać, nie jet on maretwy bez odzewu...

Sprawdzcie jeszcze czy dobrze robiłem adaptacje i nastawy podstawowe:

Audi A8, S8 (4E):
Otwieranie zacisków hamulcowych w celu wymiany klocków hamulcowych.

[Wybór]
[53-Hamulec postojowy]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "005"
[Idź!]
Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:
[ON/OFF/Dalej]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób
przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych.

[Gotowe, powrót]
[Koniec odczytu, powrót - 06]
Uwaga: po wymianie klocków hamulcowych w tym modelu, należy sprawdzić
(ew. zmienić) ich grubość. Robi się to następująco:

[Wybór]
[53-Hamulec postojowy]
[Adaptacja - 10]
Kanał "006"
[Odczytaj]
W polu "Wartość zapisana" powinna pojawić aktualnie zaprogramowana grubość klocków.

W polu "Nowa wartość" wpisz żądaną grubość w zakresie (3 - 14 mm), odpowiadającą
grubości nowych klocków hamulcowych.

[Testuj]
Upewnij się, że sterownik akceptuje wprowadzoną wartość.
[Zapisz]
[Gotowe, powrót]
[Koniec odczytu, powrót - 06]

Otwieranie zacisków hamulcowych w celu przeprowadzenia naprawy.
[Wybór]
[53-Hamulec postojowy]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "007"
[Idź!]
Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:
[ON/OFF/Dalej]
W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób
przeprowadzenie stosownych napraw...
[Gotowe, powrót]
[Koniec odczytu, powrót - 06]

Zamykanie zacisków hamulcowych:

[Wybór]
[53-Hamulec postojowy]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "006"
[Idź!]
Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:
[ON/OFF/Dalej]
W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy.
[Gotowe, powrót]
[Koniec odczytu, powrót - 06]
UWAGA: Jeżeli po wymianie klocków hamulcowych w zestawie wskaźników pojawia się
informacja o zużytych okładzinach hamulcowych, należy wykonać nastawy podstawowe w
grupie 010:

[Wybór]
[53-Hamulec postojowy]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "010"
[Idź!]
Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:
[ON/OFF/Dalej]
Teraz należy zaczekać ok 20 sek...
[Gotowe, powrót]
[Koniec odczytu, powrót - 06]
Wyłączamy zapłon na 5 sek.
Włączamy zapłon.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
Ostatnio zmieniony przez tomi5 2015-01-30, 08:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-01-30, 08:20   

Co u mnie było troche inaczej,
Po wejściu np w kanał 005 silniczki od razu same sie odblokowywały, nie musiałem klikać ON/OFF/Dalej, po otwrciu zacisków jak klikałem na to ON/OF/Dalej nic sie nie dzialo nie zmieniało, dopiero niżej miałem wysówana liste opcji i tam były pozycje otwarcie zamkniecia itd.


Aha i jeszcze pytanie.
jak jest róznica miedzy procedura wymiany klocków a procedurą naprawy:
Oprócz tego że na wymiane klockow kozystamy z Nastawy podstawoe grupa005 zeby otworzyć
I procedura naprawy Nastawy podstawowe grupa 007 tu i tu sie otwierają
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-01-30, 08:24   

I teraz jak bym nadal probował zrobic nastawy to z ktorej instrukcji korzystać, Jak przy wymianie klocków czy przy naprawie??
Adaptacje zrobiłem i wartośc została zapamiętana 13mm
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
PITER82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 581
Skąd: UK Irlandia polnocna
Wysłany: 2015-01-30, 09:17   

tomi5 napisał/a:
I teraz jak bym nadal probował zrobic nastawy to z ktorej instrukcji korzystać, Jak przy wymianie klocków czy przy naprawie??
Adaptacje zrobiłem i wartośc została zapamiętana 13mm


no i wszystko ci dala jak nalezy :)

ja tylko raz musialem zrobic pomiar itd. mie trzeba bylo pare razy :)
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-01-30, 09:42   

No nie działa do na fisie dalej błąd...
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-01-30, 10:14   

Właśnei to jest dziwne, wiem o czym piszesz bo mi też te ON/OFF się same robiły i głupiałem. Nie doszedłem do tego jeszcze całkiem ale zawsze po kliku próbach przeprowadzenia tego procesu kończyło się pozytywnie. Ważne aby dokonywać tego na zakręconych kołach(otwieranie i zamykanie). Czasami (miałem tak po wymianie klocków), po przejechaniu kilometra zgasło info na FIS'ie. Pozatym ta sekwencja z ręcznym też trzeba uważać i tes odpowiednio wykonywać.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
PITER82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 581
Skąd: UK Irlandia polnocna
Wysłany: 2015-01-30, 10:18   

wez moze wszystkie wtyczki złaczki popsiutaj np:wd-40 contact bo moze nie łaczy ?? i dlatego wypiernicza sie na fisie
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-01-30, 10:45   

PITER82 napisał/a:
wez moze wszystkie wtyczki złaczki popsiutaj np:wd-40 contact bo moze nie łaczy ?? i dlatego wypiernicza sie na fisie


No własnie przy regenaracji hamulca i wymianie tarcz, psikałem i zabezpieczałem.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.