Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 02 4.2MPI/LPG ] Falują obroty na 4,5,6 biegu  
Autor Wiadomość
kemil21 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 18 Kwi 2020
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-04-19, 07:34   [D3 02 4.2MPI/LPG ] Falują obroty na 4,5,6 biegu

Cześć, tak jak w temacie na biegach 4,5,6 przy w miarę równej jeździe lub delikatnym przyspieszaniu obroty falują i czuć że auto nie jedzie równo. W skrzyni nie ma żadnych błędów na vcds. Jakieś pomysły na pierwszą diagnozę czy już mam szykować kupę kasy na robote? Pozdrawiam
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2020-04-19, 09:54   

Wygląda na problem z konwerterem.
Jeżeli nie był wymieniany olej w skrzyni to czasami wymiana oleju pomaga.
Jak wymiana oleju nie pomoże to wymiana konwertera.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
kemil21 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 18 Kwi 2020
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-04-19, 16:39   

Jeszcze dodam, że nie zawsze skrzynia chce ze mną współpracować czyli mam na myśli mocniejsze dodanie gazu nie zawsze skutkuje dobra redukcja biegu, czasami szarpnie, czasami nie zmieni ale z reguły redukuje biegi okej, a tak to są przypadki raczej rzadkie, ale się pojawiają. No i właśnie wyskoczył mi tryb awaryjny i została na jednym biegu, ale nie sprawdzałem jeszcze vcds co to za błąd się pokazał.
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2020-05-20, 20:20   

W takich przypadkach tak jak marekp750 pisze, ale dodatkowo (niestety) zdarza się że instalacje LPG są tak rozjechane albo niedomagają i sterownik auta ma skrajne wartości co może skutkować np szarpaniem skrzyni. Przykład: Gdy na benzynie czasy wtrysku są np 7ms przy danym wciśnięciu pedału gazu i przepływie powietrza mierzonym na przepływomierzu to silnik wylicza potencjalne obciążenie i do niego dobiera jak zmieniać biegi i teraz jeśli przy analogicznym wciśnięciu pedału gazu i podobnym przepływie powietrza przy jeździe na LPG sterownik widzi czasy wtrysku jako np 12 czy więcej ms to próbuje wbijać biegi do innego obciążenia niż jest naprawdę..
Dlatego np serwisy automatów bardzo często nie chcą naprawiać gdy auto ma LPG bo klient przyjedzie z reklamacją a to nie wina serwisu tyko rozjechanej pracy na LPG
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
el_kylos 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2018
Posty: 43
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-05-20, 21:10   

tez bym stawiał na konwerter
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.