Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 02 4.2MPI/LPG ] Opadanie po zgaszeniu silnika.  
Autor Wiadomość
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-11-10, 17:13   

drago_o napisał/a:
Ale instrukcja mówi o poziomie parkingowym i jest nawet osobny wykres wysokości. Poszukam tego zeszytu serwisowego i go zapodam gdzieś tutaj ;P jest gdzieś na moim chomiku

Chętnie to poczytam bo osobiście nie znam takiego pojęcia jak "poziom parkingowy"... nie dla D3 ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2015-11-10, 17:16   

No i ja już nie wiem co mam myśleć... kiedyś zawsze po wjechaniu do garażu, opuszczał mi się lekko przód jak już zamknąłem auto pilotem a teraz nie dzieje się nic... Nie dzieje się nic i to jest podejrzane :D
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-11-10, 17:28   

Foss jak wejdę wieczorem na lapka to podeślę Ci na PW zeszyt pneumatyka z D3. Tm jest to dokładnie tak nazwane. Poziom parkingowy lub pozycja dokładnie nie pamiętam.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2015-11-10, 17:37   

drago_o napisał/a:
Foss jak wejdę wieczorem na lapka to podeślę Ci na PW zeszyt pneumatyka z D3. Tm jest to dokładnie tak nazwane. Poziom parkingowy lub pozycja dokładnie nie pamiętam.


Możesz mi też to wysłać na PW ?
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-11-10, 17:39   

Nie ma problemu.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-11-10, 17:50   

drago_o napisał/a:
Foss jak wejdę wieczorem na lapka to podeślę Ci na PW zeszyt pneumatyka z D3. Tm jest to dokładnie tak nazwane. Poziom parkingowy lub pozycja dokładnie nie pamiętam.

Co do samych zeszytów serwisowych to proszę, nic mi nie wysyłaj - mam ich naprawdę sporo.
Co jak co ale nie wyobrażam sobie prowadzenia serwisu bez takiej lektury :)


Więc....
Jeżeli mowa o 292 to nic takiego tam raczej nie ma.
Jeżeli już o czymś takim przeczytałeś to w 243 ale on dotyczy A6 Allroad i pomimo tego, że w 292 jest odwołanie do 243 to jednak w wielu szczegółach układy te się różnią :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-11-10, 18:08   

No nie powiem bo mam też ich sporo z allroad tez wiec mogłem pomylić ale dzisiaj odszukać dokładnie to co przeczytałem. Do tej pory byłem na 100% pewny ze dotyczyło to D3 ale odszukam i napisze dokładnie gdzie to wyczytałem.


No i masz rację. W zeszycie 243 jest to opisane. A w D3 jest tylko odniesienie...
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2015-11-11, 01:12   

Witam!

FOSS napisał/a:
nie znam takiego pojęcia jak "poziom parkingowy"... nie dla D3
-to jak toto sie nazywa ze auto po zaparkowaniu robi psykpsyk?

Stefan.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-11-11, 08:51   

drago_o napisał/a:
No i masz rację. W zeszycie 243 jest to opisane. A w D3 jest tylko odniesienie...

Co do zasady należy dodać, że pomimo tego odniesienia do zawieszenia z A6C5 to akurat sposób regulacji i poziomy w A6C5 są inne niż w D3 i jak wspomniałem wcześniej w D3 nie ma czegoś takiego jak poziom parkingowy.

majkaistefan napisał/a:
-to jak toto sie nazywa ze auto po zaparkowaniu robi psykpsyk?

"toto" to po prostu automatyczne poziomowanie - wysiadasz z auta, wyjmujesz zakupy, auto zostaje odciążone więc układ dokonuje korekty ustawień zawieszenia ustawiając się w zadany na MMI poziom.
Co więcej, po wyłączeniu auta, zamknięciu i uzbrojeniu alarmu system przechodzi w stan uśpienia ale później, nawet jak auto pozostaje w spoczynku przez całą noc, system automatycznie wzbudza się jeszcze kilkukrotnie, sprawdza poziom nadwozia i w miarę możliwości ponownie go koryguje.

Jak wspomniałem powyżej w D3 nie ma takiego pojęcia jak "poziom parkingowy".

Według producenta w D3 są 4 poziomy zawieszenia: dynamic, automatic, comfort, lift.
To na jakiej wysokości jest auto w każdym z tych poziomów zależy od kilku czynników:
- jakie mamy fabrycznie zawieszenie
- jak została przeprowadzona kalibracja
- czy auto pozostaje w spoczynku czy się porusza
- jeżeli się porusza to z jaką prędkością
I żeby nie było.... mowa oczywiście o sprawnym zawieszeniu :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-11-11, 09:27   

No ale wracając do meritum. Mi osobiście nie zdarzyło sie jeszcze aby auto po tym jak wysiądę i zamknę się nie poziomowało(nie ważę 150kg aby zmiana zawiechy była gigantyczna :P )
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2015-11-11, 19:37   

I mi się wcześniej nigdy nie zdarzyło żebym po wyjściu i zamknięciu auta pilotem nie usłyszał psss... A ostatnio rzadko kiedy zapsyka :P I tak się trochę zamartwiam <faktycznie>
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-11-12, 00:52   

Dzisiaj sprawdzałem swoją pneumatykę.

Auto nie ruszane ponad 24h.
Bez uruchamiania silnika czyli korzystając tylko z powietrza w zasobniku z poziomu comfort na lift 17 sekund.
Zawieszenie fabrycznie sportowe czyli na postoju poziom comfort = dynamic.
Zawias dodatkowo obniżony mechanicznie i elektronicznie w stosunku do fabrycznego chyba jakieś 50mm (niestety nie pamiętam ile dokładnie).

Jak ktoś potrzebuje to mogę wrzucić filmik ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
korzonek 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Błażej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 67
Skąd: Brzeziny
Wysłany: 2016-02-17, 21:25   

tez mam ten problem zamykam auto i cisza a wcześniej auto sie opuszczało czasami słychać cichy pstryk jakby przekaźnik i nic sie nie dzieje wczoraj miałem taka sytuacje ze były zablokowane lift i dynamik a zawieszenie strasznie waliło po 2 minutach było słychać pstryk z przekaźnika i wróciło do normy zastanawiam sie nad wymiana przekaźnika i zespołu zaworów
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-02-17, 21:27   

Przekaźnik jest pod kierownica. Jak coś śmierdzi to może lepiej tam zajrzeć?
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Leszek Kao 

Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: ZF 6HP26
Zasilanie: PB
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D3. W124 E420. T124 E320.
Dołączył: 22 Lip 2019
Posty: 9
Skąd: 034
Wysłany: 2020-04-16, 18:19   

Kilka tygodni temu zauważyłem, że po nocy opada przednie zawieszenie, po kilu dniach totalna gleba. Do tego wszystkiego zauważyłem, że przestały mrugać diody w drzwiach świadczące o zamknięciu (pomyślałem, że po kilku godzinach same się wyłączają). Moje dodatkowe zdziwienie pojawiło się po tym jak wsiadając do samochodu tracił on zapamiętaną godzinę. Odpalał bez większych problemów, czasem chwile przeciągnął ale bez dramatu. Dodam tylko tyle, że po otworzeniu drzwi zawieszenie wracało do normy w bardzo krótkim czasie.

Przy tym wszystkim po podpięciu do kompa nie było żadnych błędów.
Okazało się, że winny był słaby akumulator, który przy chłodnych nocach nie był w stanie uciągnąć całego systemu podtrzymania wysokości. Tak obstawiam. Pokojarzyłem te fakty, ponieważ kiedyś natknąłem się na Twój wpis:

FOSS napisał/a:
Co więcej, po wyłączeniu auta, zamknięciu i uzbrojeniu alarmu system przechodzi w stan uśpienia ale później, nawet jak auto pozostaje w spoczynku przez całą noc, system automatycznie wzbudza się jeszcze kilkukrotnie, sprawdza poziom nadwozia i w miarę możliwości ponownie go koryguje.


Teraz, gdy wymieniłem już akumulator wszystko wróciło do normy. Zawieszenie trzyma poziom, diody sygnalizują a godzina jest cały czas utrzymana.

Moja ciekawość została kolejny raz wzbudzona ponieważ od kilku dni nie jeżdżę w ogóle i zauważyłem, że samochód przodem znowu jest nisko (około 4 cm od krawędzi opony do krawędzi błotnika). Nie jest to ten sam poziom, nie wygląda to patologicznie, ale normalnie takich poziomów nie osiąga. I tu zrodziło mi się kilka pytań, może ktoś z Was będzie w stanie udzielić mi odpowiedzi:

1) Czy system podtrzymania poziomu nadwozia ma ograniczony czas działania, czy będzie działał do całkowitej utraty zasilania jak to miało miejsce przy słabym akumulatorze?
2) Czy ten system może spowodować wyładowanie akumulatora jeżeli jest wzbudzany zbyt często lub za długo (miesiąc postoju)?
3) Jaki jest najniższy prawidłowy poziom, do którego może zostać obniżony nieużywany samochód?
4) Czy istnieje możliwość, że w układzie jest nieszczelność, która nie wywala błędu w VCDSie?
5) Czy przyczyną może być niezależna część, która nieskutecznie uzupełnia/magazynuje powietrze?

Dzięki, Ole!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.