Autor |
Wiadomość |
sokolasty
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, omega b tzw gratowóz
Wiek: 38 Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 88 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-09-29, 19:17 [D2 preFL ALL
] Dylemat zawias od S vs gwint
|
|
|
Koledzy mam dylemat, mam do kupienia zawieszenie od S8 i gwint RH i już sam nie wiem co wybrać chciałbym żeby audi fajnie leżało ale żeby tez troszkę komfortu zostało, nie jeździłem nigdy na gwincie (w omedze był zawias stainmetz, w audi obecnie jest sprężyna kaw i amor z eski) i nie wiem jak to jest, boje się że auto będzie sztywne jak taczka. Dodam ze obecnie mam felgę 18, na zimę zakładam chyba jakieś 17 a na wiosnę planuje 19. Teraz nie wiem co wybrać żeby już tak zostało na stałe... :-? |
Ostatnio zmieniony przez sokolasty 2013-09-29, 19:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-09-29, 19:38
|
|
|
U siebie mam zawieszenie 1BE czyli to samo co eSkowe 1BD i powiem szczerze, że czasami chciałbym coś bardziej komfortowego z możliwością regulacji wysokości dlatego coraz bardziej skłaniam się ku zawieszeniu air ride na amorach koni z regulacją tłumienia. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2013-09-29, 22:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-09-29, 21:27
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | U siebie mam zawieszenie 1be czyli to samo co eSkowe 1bd | z tego co wiem to 1BE bylo twardsze od 1BD (jak to mówiono na forum 1BE to ostatni stopien twardości przed gwintem) |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-09-29, 21:32
|
|
|
No to ja sie z tym dziadostwem 1BE uzeram od lat(tył zmieniony na normalne ale przod pozostał sztywny....
Ech marzy mi sie air |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-09-29, 21:56
|
|
|
Ara$ napisał/a: | krzychu22.p1i napisał/a: | U siebie mam zawieszenie 1be czyli to samo co eSkowe 1bd |
z tego co wiem to 1BE bylo twardsze od 1BD (jak to mówiono na forum 1BE to ostatni stopien twardości przed gwintem) |
Raczej nie sądzę że 1BE jest twardsze niż 1BD...
wręcz odwrotnie jak sądzę czyli 1BD twardsze i sztywniejsze niż 1BE...
na poparcie tego nie mam wprawdzie żadnych materiałów technicznych ale zauważyłem pewną prawidłowość że S8 nie widziałem na fabrycznym 1BE - wszystkie które kiedyś sprawdziłem włącznie z moją byłą miały BD.
Z drugiej strony patrząc zwykłe A8 na sportowym zawiasie miało 1BE ale 1BD nie widziałem.
Wątpię aby zwykłe A8 na sportowym zawiasie było nagle twardsze, niższe i sztywniejsze niż jego fabryczna sportowa odmiana czyli S8 :roll:
Poza tym na listach wyposażenia są takie opisy:
1BD - suspension/shock absorption for special sports design
1BE - sport suspension/shock absorption
Sam kiedyś na ten temat dywagowałem ale trzeba wziąć poprawkę na to że dla każdego z nas pojęcie "sztywno i twardo" to może być coś zupełnie innego.
No chyba, że się mylę ;-)
sokolasty napisał/a: | ... nie jeździłem nigdy na gwincie i nie wiem jak to jest, boje się że auto będzie sztywne jak taczka. |
W Lublinie nie wiem do kogo cię wysłać ale jakbyś był przejazdem w Wa-wie to jeden z kolegów ma tutaj właśnie D2 pre-FL na gwincie i myślę, że szansa na przejechanie się tym autem jest całkiem duża ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
sokolasty
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, omega b tzw gratowóz
Wiek: 38 Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 88 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-09-29, 22:19
|
|
|
kurcze tylko żeby człowiek miał czas na taki wypad żeby się przejechać. no cos muszę wybrać z tego i skłaniam się bardziej jednak na gwint...a jakie są oznaczenia 1BD i 1BE sa jakieś kropki, kolory czy numery |
|
|
|
|
|
|
|
BiLu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 229 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-09-29, 23:06
|
|
|
1BD w wolnym tłumaczeniu brzmi jak "pakiet eslajn"
Ja u siebie w eSce mam 1BE - tak bynajmniej jest na wlepie z kodami
W etce oznaczenia kolorów kropek na sprężynach dla 1BE i 1BD są takie same. |
_________________
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-09-30, 07:36
|
|
|
Cytat: | Raczej nie sądzę że 1BE jest twardsze niż 1BD...
wręcz odwrotnie jak sądzę czyli 1BD twardsze i sztywniejsze niż 1BE... | o Królu złoty sugerowałem się właśnie Twoimi wypowiedziami z tego postu http://www.a8team.pl/d2-f...i+przed+gwintem FOSS napisał/a: |
Jak powiedział mi kolega SJake zawieszenie 1BE (on ma takie w jednym ze swoich A8) jest twardsze niż 1BD :shock:
Jeżeli SJake się nie myli i tak właśnie jest to 1BE to już chyba ostatni stopień twardości przed gwintem - napisz do niego na PW to może powie Ci coś więcej ;-) |
[ Dodano: 2013-09-30, 08:38 ]
FOSS napisał/a: | ale trzeba wziąć poprawkę na to że dla każdego z nas pojęcie "sztywno i twardo" to może być coś zupełnie innego | tylko ze na to jak mówisz tez trzeba wziąć poprawkę. Podejrzewam że nie jeden na to co ja mówie że sztywne powiedziałby ze nie jest tak źle. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-09-30, 10:09
|
|
|
BiLu napisał/a: | 1BD w wolnym tłumaczeniu brzmi jak "pakiet eslajn" |
No ja cię proszę... S8 z zawieszeniem "coś na kształt sportowego" :lol:
BiLu napisał/a: | Ja u siebie w eSce mam 1BE - tak bynajmniej jest na wlepie z kodami
W etce oznaczenia kolorów kropek na sprężynach dla 1BE i 1BD są takie same. |
To ja ci powiem, że przewinęło mi się wiele list wyposażenia z numerów VIN i wszystkie po-liftowe S8 miały zawias 1BD. Pomijam tu oczywiście takie wydumki które wyjechały na zawiasie standardowym 1BM bo nie o tym mowa.
Ale S8 z zawiasem 1BE nie widziałem :roll:
Podobnież jest ze zwykłymi A8 po-FL z zawiasem sportowym - wszystkie jakie widziałem miały 1BE a 1BD nie było. Tu znowuż pomijam te z zawiasem 1BM bo to standard tego auta.
BiLu napisał/a: | W etce oznaczenia kolorów kropek na sprężynach dla 1BE i 1BD są takie same. |
Czyli oba zawiasy są takie same a my tu niepotrzebnie szukamy dziury w całym :-P
Ara$ napisał/a: | Cytat: | Raczej nie sądzę że 1BE jest twardsze niż 1BD...
wręcz odwrotnie jak sądzę czyli 1BD twardsze i sztywniejsze niż 1BE... | o Królu złoty sugerowałem się właśnie Twoimi wypowiedziami z tego postu http://www.a8team.pl/d2-f...i+przed+gwintem |
No bo tak na logikę to wydaje mi się to nie po kolei żeby zwykłe A8 z zawiasem sportowym było sztywniejsze i twardsze niż S8 z zawiasem sportowym... ale nie mam do tego materiałów i nie idzie tego jakoś normalnie porównać :roll:
A nawet jakbyś postawił dwa takie auta na jedną identyczną drogę testową, na identycznych kołach i oponach to i tak subiektywne odczucia kierowcy mogą być różne ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
sokolasty
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, omega b tzw gratowóz
Wiek: 38 Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 88 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-09-30, 10:35
|
|
|
czyli jak poznać czy to zawieszenie 1bd czy 1be?
[ Dodano: 2013-09-30, 11:39 ]
o a jeszcze jedna sprawa co by się stało gdyby włożyć przód od 2.8 motor jest chyba lżejszy, tylko czy sprężyna to wytrzyma, wiem że kilka osób robiło tak w omegach ze wkładali od 2litrówki do 3litrówki przód się wtedy ładnie licował opona-nadkole i jazda tez była normalna. |
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-09-30, 18:03
|
|
|
FOSS napisał/a: | No bo tak na logikę to wydaje mi się to nie po kolei żeby zwykłe A8 z zawiasem sportowym było sztywniejsze i twardsze niż S8 z zawiasem sportowym.. | Damian ta teoria też wydaje mi się bardziej logiczna
[ Dodano: 2013-09-30, 19:06 ] sokolasty napisał/a: | czyli jak poznać czy to zawieszenie 1bd czy 1be? |
http://www.a8team.pl/topi...=spr%EA%BFyn%2A
http://www.a8team.pl/topics15/91.htm
aczkolwiek niektóre oznaczenia się różnią |
_________________
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-09-30, 20:13
|
|
|
moja była mega twarda
szwagier ma s8 i tamto w porównaniu z moim był tapczan :mrgreen:
nie wiem jak na takim czymś było można się przemieszczać
skakał jak kaczka na wodzie :-D |
|
|
|
|
|
|
|
BiLu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 229 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-09-30, 20:46
|
|
|
FOSS napisał/a: | BiLu napisał/a: | Ja u siebie w eSce mam 1BE - tak bynajmniej jest na wlepie z kodami
W etce oznaczenia kolorów kropek na sprężynach dla 1BE i 1BD są takie same. |
To ja ci powiem, że przewinęło mi się wiele list wyposażenia z numerów VIN i wszystkie po-liftowe S8 miały zawias 1BD. Pomijam tu oczywiście takie wydumki które wyjechały na zawiasie standardowym 1BM bo nie o tym mowa.
Ale S8 z zawiasem 1BE nie widziałem :roll: |
Być może w preFL 1BE w eSkach było, w FL 1BD
FOSS napisał/a: | BiLu napisał/a: | W etce oznaczenia kolorów kropek na sprężynach dla 1BE i 1BD są takie same. |
Czyli oba zawiasy są takie same a my tu niepotrzebnie szukamy dziury w całym :-P
|
Zawieszenie to nie tylko sprężyna |
_________________
|
|
|
|
|
Fiko
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Alfons
Jeżdzę: RS
Dołączył: 13 Lis 2012 Posty: 98 Skąd: Leśne Odpadki
|
Wysłany: 2013-10-01, 03:36
|
|
|
sokolasty napisał/a: | czyli jak poznać czy to zawieszenie 1bd czy 1be?
[ Dodano: 2013-09-30, 11:39 ]
o a jeszcze jedna sprawa co by się stało gdyby włożyć przód od 2.8 motor jest chyba lżejszy, tylko czy sprężyna to wytrzyma, wiem że kilka osób robiło tak w omegach ze wkładali od 2litrówki do 3litrówki przód się wtedy ładnie licował opona-nadkole i jazda tez była normalna. |
Ty pytasz powaznie? Najlepiej od razu obetnij sprezyny - to mod tej samej klasy co wkladanie slabszych z lzejszego motoru. |
|
|
|
|
|
|
|
sokolasty
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, omega b tzw gratowóz
Wiek: 38 Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 88 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-10-01, 06:58
|
|
|
tak pytam poważnie, bo w omedze nic złego się nie działo,i jestem pewien ze kilka a8 też tak jeździ, a ich właściciele nawet nie wiedzą ze maja takie coś włożone |
|
|
|
|
|