Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 3.0TDI ] tył sam sie podnosi na równej nawierzchni,  
Autor Wiadomość
dils 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Damian
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 17 Sty 2019
Posty: 48
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-18, 17:57   [D3 06 3.0TDI ] tył sam sie podnosi na równej nawierzchni,

Cześć i czołem !

Borykam się ostatnio z dziwną sytuacją. Ale może zacznę od początku.
Przeszkadzało mi trochę wysokość auta a mianowicie szczelina pomiędzy kołem a nadkolem wiec postanowiłem trochę go posadzić poprzez zmianę przy czujnikach takich gówienek co można regulować poprzez jego wydłużenie bądź skrócenie (nie wiem jak to się fachowo nazywa) w każdym bądź razie org jest na stałem nie regulowany. posadziłem ją trochę lecz w granicach rozsądku, dodam że auto jeździło na 19 calach org potem w lato zmiana na 20 cale i zauważyłem po jakimś czasie że auto samo się podnosi ale tylko sam tył a przód jest jak po winien. Po przejechaniu się samo opadało do stanu jakie powinno być. Lecz teraz zdarza się to coraz częściej i nie ma różnicy czy na 19 czy 20 cali problem ten sam. np stawiam auto na równej nawierzchni i wszystko gra, przychodzę rano a tył stoi wysoko i to na prawdę wysoko.. a przód normalnie. Czasem muszę odpiąć aku żeby powróciło jak powinno być a czasem wystarcza ponowne uruchomienie auta. Jaka może być tego przyczyna ?


dodam że też z czasem obniżyłem go komputerowo trochę

[ Dodano: 2019-02-19, 22:53 ]
Rozumiem ze na forum są osoby tylko czytające. Nikt nie potrafi odpowiedziec na moje pytanie czy po prostu wam sie nie chce ?

Tak, tak przywitałem sie przed pierwszym postwm bo tu inaczej nie przejdzie <boisie>
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1789
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2019-02-20, 05:37   

Błędy ? Może któryś czujnik przy kole ma już dość ?
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-02-20, 17:38   

dils napisał/a:
nie ma różnicy czy na 19 czy 20 cali


I tak powinno być przecież zakładając większa felgę nie masz większej średnicy koła bo opona jest niższa żeby zachować mieszczącą się w tolerancji różnicę :]

pioter napisał/a:
Błędy ? Może któryś czujnik przy kole ma już dość ?


Może być, albo rozdzielacz szwankuje i błędu nie pokaże.

dils napisał/a:
Przeszkadzało mi trochę wysokość auta a mianowicie szczelina pomiędzy kołem a nadkolem wiec postanowiłem trochę go posadzić poprzez zmianę przy czujnikach takich gówienek co można regulować poprzez jego wydłużenie bądź skrócenie (nie wiem jak to się fachowo nazywa)


No właśnie kopiesz coś na własna rękę nie wiedząć jak się niektóre elementy nazywają, a później coś nie działa ;)

dils napisał/a:
Nikt nie potrafi odpowiedziec na moje pytanie czy po prostu wam sie nie chce ?


Jesteś na forum, a nie w zakładzie u mechanika nikt nie widzi co tam porobiłeś nie mamy czarodziejskiej kuli, tak jak pisał "pioter" błędy to podstawa :D
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-02-20, 19:04   

Generalnie temu podobnych tematów czytałem kilkanaście... MAsz rację nie chcę się czasami odpisywać <okok>

Podstawą do czegokolwiek jest odczyt błędów z kompa. Dziwne akcje zazwyczaj pozostawiają po sobie ślady. Oczywiście będą teraz trochę zatuszowane odłączaniem akumulatora, które nie jest żadnym rozwiązaniem w komputerze na kołach (D3).

Po jakimś czasie się podnosi... kiedy? Na postoju? Podczas jazdy? Czy jak? Sprecyzuj.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-02-20, 19:30   

drago_o napisał/a:
Generalnie temu podobnych tematów czytałem kilkanaście... MAsz rację nie chcę się czasami odpisywać <okok>

Oj tam, czepiasz się.
Przecież na internetach pisali...
Zamiast płacić komuś krocie za zestaw i obniżanie to za kilkanaście zeta można samemu sobie wystrugać te "patyki" a potem już tylko zakładasz, kręcisz i gleba jak malowana i nic więcej robić nie trzeba <faktycznie>

Do założyciela tematu...
Co się stało?... Ano coś jest nie tak.
Najpierw diagnostyka a potem naprawa.
Żeby poprawnie zdiagnozować to trzeba rozumieć jak działa to zawieszenie i na co patrzeć w urządzeniu diagnostycznym.
Obniżałem sporo takich ósemek a całe multum naprawiałem i niestety wiem, że ze szklanej kuli nie da się tego wywróżyć.
Teoretycznie wiedza leży w zasięgu ręki ale rozumienia tematu nikt nie jest w stanie przekazać tak jak nikt nie sprawdzi zaocznie co robi twoje auto kiedy każesz mu się podnieść lub opuścić.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
dils 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Damian
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 17 Sty 2019
Posty: 48
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-27, 23:52   

Sorrki Pany ze dopiero po tak długim czasie odpisuje na wasze odpowiedzi. Temat zamknięty. Nie grzebałem nie umiejąc nic tak na prawde. Z vagiem bez probpemowo sobie radze przy kodowaniach itd i to juz nie pierwsza sztuka ktora była przezemnię grzebana. Dziwna sprawa była z tym zawieszeniem bo zero błedów a auto samo sie podnosiło i to sam tył tak na prawde. Potrafiła sie podniesc w czasie drogi a czasem nawet na parkingu po jakims czasie i to na przwde wysoko ja unosiło. Sprawdzałem pare razy błedy, robiłem kalibracje i czasem powracało az objawy ustały same <bezradny> <bezradny> <bezradny>
 
 
pfx 

Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 43
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-12-12, 00:13   

miałem tak niedawno - auto pompowało się z tyłu i skakało jak pimpong na dziurach i przypadkiem natrafiłem raz na błąd czujnika poziomowania z tyłu. W zasadzie komputer błędów nie pokazywał, ale stojąc na równej nawierzchni pokazywał różną wartość od pozostałych na jednym z czujników. Kupiłem używkę i po wymianie problem ustał. Po rozbebeszeniu czujnika - rozszczelniony w środku i zawilgocony,
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.