|
Autor |
Wiadomość |
dils
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Damian
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 17 Sty 2019 Posty: 48 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-01-18, 17:57 [D3 06 3.0TDI
] tył sam sie podnosi na równej nawierzchni,
|
|
|
Cześć i czołem !
Borykam się ostatnio z dziwną sytuacją. Ale może zacznę od początku.
Przeszkadzało mi trochę wysokość auta a mianowicie szczelina pomiędzy kołem a nadkolem wiec postanowiłem trochę go posadzić poprzez zmianę przy czujnikach takich gówienek co można regulować poprzez jego wydłużenie bądź skrócenie (nie wiem jak to się fachowo nazywa) w każdym bądź razie org jest na stałem nie regulowany. posadziłem ją trochę lecz w granicach rozsądku, dodam że auto jeździło na 19 calach org potem w lato zmiana na 20 cale i zauważyłem po jakimś czasie że auto samo się podnosi ale tylko sam tył a przód jest jak po winien. Po przejechaniu się samo opadało do stanu jakie powinno być. Lecz teraz zdarza się to coraz częściej i nie ma różnicy czy na 19 czy 20 cali problem ten sam. np stawiam auto na równej nawierzchni i wszystko gra, przychodzę rano a tył stoi wysoko i to na prawdę wysoko.. a przód normalnie. Czasem muszę odpiąć aku żeby powróciło jak powinno być a czasem wystarcza ponowne uruchomienie auta. Jaka może być tego przyczyna ?
dodam że też z czasem obniżyłem go komputerowo trochę
[ Dodano: 2019-02-19, 22:53 ]
Rozumiem ze na forum są osoby tylko czytające. Nikt nie potrafi odpowiedziec na moje pytanie czy po prostu wam sie nie chce ?
Tak, tak przywitałem sie przed pierwszym postwm bo tu inaczej nie przejdzie |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2019-02-20, 05:37
|
|
|
Błędy ? Może któryś czujnik przy kole ma już dość ? |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-02-20, 17:38
|
|
|
dils napisał/a: | nie ma różnicy czy na 19 czy 20 cali |
I tak powinno być przecież zakładając większa felgę nie masz większej średnicy koła bo opona jest niższa żeby zachować mieszczącą się w tolerancji różnicę
pioter napisał/a: | Błędy ? Może któryś czujnik przy kole ma już dość ? |
Może być, albo rozdzielacz szwankuje i błędu nie pokaże.
dils napisał/a: | Przeszkadzało mi trochę wysokość auta a mianowicie szczelina pomiędzy kołem a nadkolem wiec postanowiłem trochę go posadzić poprzez zmianę przy czujnikach takich gówienek co można regulować poprzez jego wydłużenie bądź skrócenie (nie wiem jak to się fachowo nazywa) |
No właśnie kopiesz coś na własna rękę nie wiedząć jak się niektóre elementy nazywają, a później coś nie działa
dils napisał/a: | Nikt nie potrafi odpowiedziec na moje pytanie czy po prostu wam sie nie chce ? |
Jesteś na forum, a nie w zakładzie u mechanika nikt nie widzi co tam porobiłeś nie mamy czarodziejskiej kuli, tak jak pisał "pioter" błędy to podstawa |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2019-02-20, 19:04
|
|
|
Generalnie temu podobnych tematów czytałem kilkanaście... MAsz rację nie chcę się czasami odpisywać
Podstawą do czegokolwiek jest odczyt błędów z kompa. Dziwne akcje zazwyczaj pozostawiają po sobie ślady. Oczywiście będą teraz trochę zatuszowane odłączaniem akumulatora, które nie jest żadnym rozwiązaniem w komputerze na kołach (D3).
Po jakimś czasie się podnosi... kiedy? Na postoju? Podczas jazdy? Czy jak? Sprecyzuj. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-02-20, 19:30
|
|
|
drago_o napisał/a: | Generalnie temu podobnych tematów czytałem kilkanaście... MAsz rację nie chcę się czasami odpisywać |
Oj tam, czepiasz się.
Przecież na internetach pisali...
Zamiast płacić komuś krocie za zestaw i obniżanie to za kilkanaście zeta można samemu sobie wystrugać te "patyki" a potem już tylko zakładasz, kręcisz i gleba jak malowana i nic więcej robić nie trzeba
Do założyciela tematu...
Co się stało?... Ano coś jest nie tak.
Najpierw diagnostyka a potem naprawa.
Żeby poprawnie zdiagnozować to trzeba rozumieć jak działa to zawieszenie i na co patrzeć w urządzeniu diagnostycznym.
Obniżałem sporo takich ósemek a całe multum naprawiałem i niestety wiem, że ze szklanej kuli nie da się tego wywróżyć.
Teoretycznie wiedza leży w zasięgu ręki ale rozumienia tematu nikt nie jest w stanie przekazać tak jak nikt nie sprawdzi zaocznie co robi twoje auto kiedy każesz mu się podnieść lub opuścić. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
dils
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Damian
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 17 Sty 2019 Posty: 48 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-10-27, 23:52
|
|
|
Sorrki Pany ze dopiero po tak długim czasie odpisuje na wasze odpowiedzi. Temat zamknięty. Nie grzebałem nie umiejąc nic tak na prawde. Z vagiem bez probpemowo sobie radze przy kodowaniach itd i to juz nie pierwsza sztuka ktora była przezemnię grzebana. Dziwna sprawa była z tym zawieszeniem bo zero błedów a auto samo sie podnosiło i to sam tył tak na prawde. Potrafiła sie podniesc w czasie drogi a czasem nawet na parkingu po jakims czasie i to na przwde wysoko ja unosiło. Sprawdzałem pare razy błedy, robiłem kalibracje i czasem powracało az objawy ustały same |
|
|
|
|
|
|
|
pfx
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2016 Posty: 50 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-12-12, 00:13
|
|
|
miałem tak niedawno - auto pompowało się z tyłu i skakało jak pimpong na dziurach i przypadkiem natrafiłem raz na błąd czujnika poziomowania z tyłu. W zasadzie komputer błędów nie pokazywał, ale stojąc na równej nawierzchni pokazywał różną wartość od pozostałych na jednym z czujników. Kupiłem używkę i po wymianie problem ustał. Po rozbebeszeniu czujnika - rozszczelniony w środku i zawilgocony, |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |