Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 02 3.7MPI/LPG ] BFL/BFM demontaż wałków rozrządu-wkład  
Autor Wiadomość
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-06-03, 21:22   [D3 02 3.7MPI/LPG ] BFL/BFM demontaż wałków rozrządu-wkład

witam
robię kompleksowo górę silnik, czyli 2 nastawniki, 2 łańcuchy, simeringi itd. Elsa nic nie podaje o demontażu wkładek regulacyjnych i spuszczaniu z nich oleju. Jest jedynie takie ostrzeżenie

"Po zamontowaniu wałków rozrządu nie wolno uruchamiać silnika przez ok 30 minut. Hydrauliczne elementy kompensacji muszą się dopasować(w przeciwnym razie nastąpi kolizja zaworów z tłokami)"

czy po zdemontowaniu dwóch wałków i nastawnika trzeba spuszczać ten olej z wkładek regulacyjnych? czy tak jak elsa podaje zamontować 2 wałki z nastawnikiem i poczekać np 1 godzinę przed montażem paska i ustawianiem rozrządu?


macie doświadczenie w tym temacie, bardzo proszę o poradę
_________________
A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2020-06-03, 22:00   

Nic nie trzeba spuszczać, robisz tak jak podaje Elsa :]
 
 
el_kylos 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2018
Posty: 43
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-06-08, 13:24   Re: BFL/BFM demontaż wałków rozrządu-wkład

witia82 napisał/a:
witam
robię kompleksowo górę silnik, czyli 2 nastawniki, 2 łańcuchy, simeringi itd. Elsa nic nie podaje o demontażu wkładek regulacyjnych i spuszczaniu z nich oleju. Jest jedynie takie ostrzeżenie

"Po zamontowaniu wałków rozrządu nie wolno uruchamiać silnika przez ok 30 minut. Hydrauliczne elementy kompensacji muszą się dopasować(w przeciwnym razie nastąpi kolizja zaworów z tłokami)"

czy po zdemontowaniu dwóch wałków i nastawnika trzeba spuszczać ten olej z wkładek regulacyjnych? czy tak jak elsa podaje zamontować 2 wałki z nastawnikiem i poczekać np 1 godzinę przed montażem paska i ustawianiem rozrządu?


macie doświadczenie w tym temacie, bardzo proszę o poradę


tak z ciekawości ile Cie w sumie same graty wyszły?
 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-06-08, 22:46   

No w sumie wyszło po mega rabatach ok 5500 pln.
- nastawniki OEM 2x2250 pln
-uszczelki nastawników OEM 2 x 36 pln
-łańcuchy IWIS 2 x125 pln
-uszczelki dekli OEM 2x180 pln
-śruby wałków OEM 52x 2 pln
-śruby kół wałków rozrządu OEM 2x13 pln
-simeringi wałków Elring 4x8 pln
-zaślepki wałków Elring 2x22 pln

Zobaczymy jakie będą efekty

[ Dodano: 2020-06-17, 23:05 ]
Dla potomnych. Skonsultowałem z FOSS-em demontaż wałków i zrobiłem tak jak podaje ELSA, czyli bez spuszczania oleju z wkładek regulacyjnych i nic się nie uszkodziło. Obecnie silnik pali idealnie czyli za poranne grzechotanie jak najbardziej odpowiadają nastawniki.
_________________
A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2020-06-20, 22:04   

witia82 napisał/a:
Dla potomnych. Skonsultowałem z FOSS-em demontaż wałków i zrobiłem tak jak podaje ELSA, czyli bez spuszczania oleju z wkładek regulacyjnych i nic się nie uszkodziło. Obecnie silnik pali idealnie czyli za poranne grzechotanie jak najbardziej odpowiadają nastawniki.


No chyba pisałem o tym w tym temacie dwa tygodnie temu <jezyk2> Miałeś ślady na głowicy od łańcucha ?
 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-07-03, 00:57   

Śladów nie było ani na głowicy, ani na pokrywie. Ślizgi wyglądały idealnie a pomimo tego jeden pękł. Auto ma przebieg oryginalny 336 tyś. Po wymianie całości w końcu odpala bez grzechotania.
_________________
A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.